"Фолксваген" призна за системни грешки и обеща пътни тестове за всички коли

Председателят на надзорния съвет на "Фолксваген" Ханс Дитер Пьоч обяви, че "поредица от грешки" е довела до скандала с вредни емисии и че неговият основен приоритет ще е да върне доверието на потребителите, предаде Би Би Си.
Говорейки по време на пресконференция Пьоч заяви: "Не става въпрос за еднократна грешка, но за поредица от грешки."
Той каза, че компанията ще бъде "безмилостна в стремежа си да се установи кой е отговорен" за скандала.
Според него инженери на компанията са инсталирали коригиращите устройства в дизеловите двигатели, след като са установили, че не могат да постигнат целите за емисиите с "допустимите средства".
Компанията призна за наличието на коригиращи устройства в близо 11 млн. превозни средства по света, които са имали за цел да подават грешни данни при провеждането на тестове за произвежданите вредни газове. Фирмата е изправена пред перспективата за десетки милиарди евро в глоби и обезщетения на клиентите.
Пьоч заяви, че се провежда разследване на 450 вътрешни и външни и че повече информация ще бъде предоставена през април.
Той каза, че скандалът е резултат от комбинация от индивидуалното поведение и грешки в една част от концерна, пропуски в процесите на компанията и толеранс към пренебрегването на правилата.
Компанията заяви, че проблемът е започнал след мащабната промоция на дизелови автомобили в САЩ през 2005 г. и невъзможността й да се покрие строгите мерки за вредни емисии по това време.

Според Пьоч има сравнително прост и евтин начин за поправка на милионите засегнати автомобили, но това не е било възможно преди, а самата технология не е съществувала при производството на колите.
Компанията заяви, че е предприела стъпки за подобряване на надзора при развитието на софтуера, за да се предотвратят бъдещи манипулации.
"Фолксваген" ще започне да тества емисиите на всичките си превозни средства, като резултатите ще се потвърждават от трета страна, за да се избегне повторение на скандала.
Пьоч добави, че в бъдеще за проверките на емисиите ще гарантират вътрешни и външни трети страни. Ще бъдат въведени и универсални тестове с шофиране в реални условия.
Адвокатската кантора от САЩ Jones Day в момента провежда външно разследване, като резултатите се очакват след няколко месеца.