Държавата уличи строители на "Струма" в данъчни измами за 14 млн. лв. (допълнена)

Щети за бюджета от почти 14 млн. лв. са нанесли на държавата дружества от групата на благоевградската строителна компания "Агромах", съобщи прокуратурата.
При акция на ГДБОП и Националната агенция за приходите през последните два дни са извършени претърсвания и изземвания на територията на градовете Пловдив, Благоевград, Лом и София. Служителка на компанията опитала да изнесе от база на дружеството край Благоевград сак с около 1 млн. евро, информира държавното обвинение. В Лом пък са открити и иззети златни накити на стойност около 500 000 лв.
Акцията е срещу "Агромах" ЕООД и свързаната с нея "Пътища Пловдив" АД. През миналата година двете строителни компании се наредиха сред най-големите получатели на обществени поръчки . В консорциум с други дружества те поеха строителството на участъка на магистрала "Струма" от Благоевград до село Крупник на обща стойност 352 млн. лв. Отсечката включва двукилометровия тунел "Железница", който ще е най-големият в България. Сключеният през декември 2015 г. договор е за 186 млн. лв. без стойността на тунела, която предстои да се уточнява. "Пътища Пловдив" участва и в строителството на магистрала "Марица".
Междувременно разследването е показало, че двете дружества са регистрирали няколко дъщерни дружества, които участват като техни подизпълнители при изграждане на строителни обекти.
Доставките за тях се осъществяват от дружества - буфери ("Кей пласт" ЕООД и "Кей транс гео" ЕООД), чрез които компаниите са намалявали дължимия ДДС за внасяне. Дружествата - буфери пък работили по документи с друга група фирми, регистрирани на името на лица с нисък социален статус и така схемата за данъчна измама функционирала досега.
Продължават действията по разследването, като предстоят разпити на свидетели, изискване на документи, назначаване на експертизи, информира държавното обвинение.
В отговор на запитване на "Дневник" от Министерството на регионалното развитие напомниха, че двете фирми са определени за изпълнители на проекта за изграждане на Лот 3.1 на АМ "Струма" в резултат на проведена открита процедура. Към този момент не са налице правни основания за прекратяване на договора, сключен с избрания изпълнител, е оценката на ведомството.
Извън компетентността на Министерството на регионалното развитие и благоустройството е да коментира дейността на който и да е икономически субект, още повече че към момента тече проверка на компетентните съгласно българското законодателство структури, допълват оттам.