Twitter придоби лондонския стартъп за видеооптимизация Magic Pony Technology

Това е втората компания за видео оптимизация и стрийминг, която Twitter придобива след Periscope през 2015 г. |
Twitter обяви, че придобива базираната в Лондон компания за видеооптимизация чрез машинно самообучение Magic Pony Technology за 150 млн. долара, обяви TechCrunch, като цитира вътрешни източници. "Чрез този ход Twitter ще подобри платформата си за споделяне на снимки, видео и излъчване на живо", съобщи изпълнителният директор на социалната мрежа Джак Дорси, цитиран от Reuters. Акциите на компанията се покачиха с 2.2% веднага след обявяването на сделката в понеделник. Това е третият стартъп, занимаващ се с разработката на изкуствен интелект, който социалната мрежа придобива - Whetlab и Madbits са първите два.
Магическото пони
Основана през 2014, Magic Pony Technologies използва изкуствени невромрежи (системи, които са създадени да извършват дейности, подобни на тези на човешкия мозък) и машинно обучение, за да генерира алгоритми за обработка и оптимизиране на изображения и видеосъдържание. Според The Guardian основните предимства на Magic Pony са бързината и ефективността при обработването. Друга област, в която стартъпът усилено работи, е създаването на графични възможности за виртуална и добавена реалност. Специалистите от компанията ще бъдат интегрирани в Cortex - екипът от инженери и учени на Twitter. Британската фирма ще е втората такава за оптимизиране на снимково и видеосъдържание след Periscope, който беше придобит от компанията за микроблогинг за приблизително 100 млн. долара през март 2015.
На живо
Видеосподелянето и покритието в реално време играят все по-важна роля в начина, по който съдържанието се споделя в социалните мрежи. Преди Twitter други компании също осъществиха такива стратегически придобивания. Facebook купи QuickFire през 2015 г. с цел да се фокусира по-усилено върху видеоуслугата си и да оптимизира live стрийминга. Twitch е друга компания за live покритие, която бе придобита през 2014 г. от Amazon, но има изразена геймърска насоченост. YouTube пък е предложението на Google за видео в реално време. Според TechCrunch Tumblr също ще пусне собствена версия на този тип услуга на своите потребители от 22 юни.