Започна проверка за нелоялна конкуренция на производителя на кренвирши "Аз ям"

Започна проверка за нелоялна конкуренция на производителя на кренвирши "Аз ям"

Започна проверка за нелоялна конкуренция на производителя на кренвирши "Аз ям"
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) е започнала проверка на рекламата за кренвирши "Аз ям", се вижда от решение на регулатора. Проверката е за нелоялна конкуренция, забранена от Закона за защита на конкуренцията.
Етичната комисия на комисията е приела, че рекламата противоречи на Етичния кодекс и може да въведе в заблуждение потребителя за предлагания от дружеството продукт. Това от своя страна може да повиши интереса на потребителите към продукта и той да започне да се купува повече.
Посочва се, че в рекламата се набляга на основния продукт - вида на месото, вложено в конкретната марка кренвирши, чрез използваното рекламно послание "Аз ям" – са от свинско месо, каквито би трябвало да са всички свински кренвирши".
Според Етичната комисия изразите, използвани в рекламата, могат да доведат до внушението, че рекламирания продукт е произведен от 100% свинско месо, като се премълчава информацията, че в състава на продукта има и други елементи като птича кожа, механично сепарирано пиле и др.
Така поднесеното послание създава у потребителите погрешно впечатление, че въпросните кренвирши са произведени от свинско месо и навежда на мисълта за прикриване на същинската характеристика на продукта, смята етичната комисия.
В поисканото от производителя - "Градус 1"ООД, обяснение се посочва, че твърденията във всички варианти на рекламното послание са ясни, верни и обективно не са в състояние да заблудят потребителите.
Проучването на комисията е започнала след сигнал от потребител.