Работодатели канят синдикатите да обсъдят по-ниска минимална заплата

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (164)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 2839 Неутрално

    капиталът иска да му работят без пари. Като не можеш да плащаш както трябва значи не ставаш за работодател.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 632 Весело

    Бу-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха!

    При положение, че заплатите в колония Б-г са в пъти по-ниски от средно развитите европейски икономики, то да желаеш намаляване на заплатите е просто велика дивотия!
    Ама аз вярно че забравих, че сега като се заселят "бежанците", то ще има много нова работна ръка и затова работодателите ще имат богат избор на кадри!

  3. 3 Профил на lz73 СУПЕР
    lz73
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":


    [quote#1:"КМЕТ В СЯНКА"]...капиталът иска да му работят...[/quote]
    Искрено се надявах, че това мислене е изчезнало....
    Капиталът иска да плаща точно толкова, за колкот сте се споразумели с работодателя. И не вижда основателна причина държавата да си вре носа там! Освен това "полагането на обществено полезен труд" вече не е задължително, т.е. ако не ти харесват условията на тъпия чорбаджия-изедник просто не му работи. Нарича се пазар на труда...

  4. 4 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 28 Неутрално

    Никой не може да претенира за пари които не е изработил. Парите са измерител на постижения на човека, а не мокър сън на чиновници и синдикати. Който иска доходи като на Бил Гейтс да създаде по-добри програми и ще ги получи.

    Україна Переможе! Слава Героям! Слава Україні!
  5. 5 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 1178 Неутрално

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Авер, минималната заплата не е
    [quote#1:"КМЕТ В СЯНКА"]Като не можеш да плащаш както трябва значи не ставаш за работодател. [/quote, а ДЪРЖАВЕН ИНДЕКС !!!

    [email protected]
  6. 6 Профил на hahohehi
    hahohehi
    Рейтинг: 452 Неутрално

    Егати смеха - 230 евро им се виждат много и искат предоговаряне. Смях.

  7. 7 Профил на Бо По
    Бо По
    Рейтинг: 761 Неутрално

    Бизнесът, представляващ ченгесаро-червената псевдо аристокрация иска роби. Пък и не е лесно да се подържа висшата администрация на една фирма, съставена преобладаващо от роднини.

  8. 8 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 870 Неутрално

    Ехааа .... робовладелците, не са съгласни с “баснословните“ заплати (когато/ако, колкото и дали ще си ги вземат), които “плащат“ на тези от които си трупат печалби и капитал

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  9. 9 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 894 Неутрално

    [quote#3:"lz73"]ако не ти харесват условията на тъпия чорбаджия-изедник просто не му работи. Нарича се пазар на труда.[/quote]

    За всички други стоки важи правилото "ако ти се струва скъпо - не купувай; ако ти струва евтино - не продавай". Но не и за труда.
    При договарянето на заплата условията не са равнопоставени, тъй като капиталът може да избере да работи или да не работи. Да рискува ли и да печели, или да стои пасивно в изчакване на по-добра конюнктура.
    Но средният човек не може да избере да стои и да чака, защото трябва да яде всеки ден, и децата му трябва да ядат, и токът трябва да се плати, и т.н. Повечето държави признават тази неравнопоставеност и се опитват частично да я поправят с МРЗ.

  10. 10 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3002 Неутрално

    До коментар [#3] от "lz73":

    Да бе...! Работодателя плаща толкова, колкото сте се разбрали. Понякога и по-малко, ама това е тема за друг разговор.
    Понеже по едно време, положението с вноските за осигуровки беше станало трагично и повечето работодатели се мъчеха да убедят държавата, че работниците им работят, за отрицателно възнаграждение, се въведоха минималните осигурителни прагове.
    И понеже, доста от българите усетиха, че труда им отива в графа "обществено полезен" взеха, че започнаха да емигрират масово. И мине се не мине месец, четем статии, за работодатели, които си търсели работнци и даже били готови да плащат повече, ама..., нямало!
    Нищо особено..., пазара на труда се намества и саморегулира, както казвате. Работодателите имат богат избор, от нискоквалифицирани и трудно говорещи български или друг език работници, да избират...! Никой не им се меси...

    Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...
  11. 11 Профил на Nikoi
    Nikoi
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#2] от "vagabond66":работодател съм на средно 7-8 души ,тази година вноските върху заплатите за осигуровки стигнаха до 30% от оборота на фирмата ми , апропо ,лекарска в извънболничната помощ , самите заплати са още един разход от още поне 30% средно месечно ,като прибавим останалите данъци ,корпоративни ,дивиденти , глоби ,разходи по офиси и логистика и накрая се оказва ,че изцяло работим за обществото и държавата , ами по високи заплати ,намаляваме броя на персонала , намалява се неимоверно достъпа на пациентите по линия на здравната каса , тоест ,ще чакат ,а персонала остава в поне 50% на борсата ,за страната при над 10000 докторски фирми в доболничната помощ ,това ще са поне 10000 души нови безработни , не че нямаме желание да даваме европейски доходи ,ама и пациентите да имат европейски осигуровки ,такси ,а не социалната политика да е само за сметка на работодателите в здравеопазването ,вкл и болници .

  12. 12 Профил на sorosoidnapravda
    sorosoidnapravda
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Струва ми се, че над всички коментари ще мине цензурската проробовладелска баданарка. Как може така да се отнасяте към РАБОТОДАТЕЛИТЕ? Как не ви е срам да публикувате подобни "новини"? О, вярно, който плаща поръчва музиката.

  13. 13 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 28 Неутрално

    Струва ми се, че комунизма е жив. Хората мислят, че заплатата се "дава" и "плаща", а не че се "изработва"! Докато мислим така ще си получаваме най-ниските доходи в Европа, обещавам ви.

    Україна Переможе! Слава Героям! Слава Україні!
  14. 14 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Заглавието можеше да бъде и "Работодатели канят да се обсъди как да изпъдят и последните глупаци които са съгласни да им работят".

    Не разбраха тези некадърници, че няма начин да плащаш африкански заплати а да имаш европейски кадри и това си е. Ами като е такъв начинът защо не си изнесат в Африка заводите, в Бангладеш например? Там заплатата е само $38 месечно, ще си богатеят на воля.

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  15. 15 Профил на topal
    topal
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Т.нар. бизнесмени виждат иделания работник така: работи 24/7 и получава 0.00. Нещо като робот, но който не е необходимо да се закупи, и за когото не се плащат разходи за енергия, поддръжка и т.н. Сори, ама измислен такъв още няма.

  16. 16 Профил на Todor Tchervenkov
    Todor Tchervenkov
    Рейтинг: 707 Неутрално

    Тия организации на работодатели защо изобщо съществуват? Тия съвсем се изявяват като робовладелци! Нямало икономически основания. А да живеете охолно сигурно има, а?!

  17. 17 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 2839 Неутрално

    До коментар [#3] от "lz73":

    в цял свят има Задължително минимално заплащане на труда. Мислех , че ти е известен този факт.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  18. 18 Профил на a4kataaa
    a4kataaa
    Рейтинг: 8 Любопитно

    И как тази статия се връзва с предишните в които четяхме, че работодателите не могат да намерят квалифициран персонал?

  19. 19 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 696 Гневно

    За една нощ станали '' Работодатели '' догодина може и да поискат работникът да им внася по 420 лева за да работи в тяхната фирма.

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  20. 20 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1498 Неутрално

    [quote#1:"КМЕТ В СЯНКА"]капиталът иска да му работят без пари. Като не можеш да плащаш както трябва значи не ставаш за работодател.[/quote]
    Е как да плащаш, нали трябва веднага да се вдигне къща за 2 милиона, кола за 200 бона да се кара, не е шега работа това. Къде да останат и пари за заплати...

  21. 21 Профил на a4kataaa
    a4kataaa
    Рейтинг: 8 Любопитно

    Знаете ли например, че мияч на прозорци в Германия взема 12€ на час бруто?

  22. 22 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 551 Неутрално

    [quote#13:"Nil satis nisi optimum"]Хората мислят, че заплатата се "дава" и "плаща", а не че се "изработва"! [/quote]
    Не се хващай за думите. Ясно е че се изработва, няма да падне от небето. Дори при социализма се изработваше, не я даваха даром.

    Обаче за да НЕ се изработи не е виновен само и единствено работникът /както се опитват да ни убедят/ а МНОГО ПОВЕЧЕ работодателя. Той е този който трябва да осигури необходимото оборудване, технологии, материали, поръчки с добра цена и всичко останало. Работникът продава само и единствено работната си сила и квалфикация, всичко останало е от работодателя.

    Дори организацията как тази работна сила се използва, мотивирането на кадърните и отстраняване на некадърните, пак работодателя го прави, не да очакват работника да тича при него с въпросът "Шефе, дай още нещо да работим че ме сърбят ръцете".

    Истината е, че хората масово напускат България именно заради некадърните работодатели, в огромната си част ДС кадри назначени за капиталисти. Един и същи човек там е на 5-10 пъти по-голяма заплата отколкото тук, обяснението е единствено възможно и то е, че ТАМ е попаднал на кадърен работодател.

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  23. 23 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 2839 Неутрално

    До коментар [#11] от "edin drug":

    имам поглед върху материята. В кое населено място практикувате ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  24. 24 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 2839 Неутрално

    До коментар [#16] от "lechevalier":

    защото това също е картел и играят съгласувано срещу хората.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  25. 25 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 551 Неутрално

    [quote#18:"a4kataaa"]И как тази статия се връзва с предишните в които четяхме, че работодателите не могат да намерят квалифициран персонал?[/quote]
    Ами съвсем се връзва, просто още веднъж нагледно обяснява защо не могат и НЯМА ДА НАМЕРЯТ квалифициран персонал.

    Няма начин човек с образование и квалификация да се съгласи да работи за африканска заплата и то на хора пълни простаци които брутално го мачкат и унижават. Няма да почне, а ако почне много бързо ще поумнее и ще избяга.

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  26. 26 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 2839 Неутрално

    До коментар [#13] от "Nil satis nisi optimum":

    коя категория трудещи се визираш ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  27. 27 Профил на lz73 СУПЕР
    lz73
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    До коментар [#14] от "Fred":
    А знаеш ли защо маргарин "Калиакра" се прави в Румъния?

  28. 28 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Минимална работна заплата за месец
    в държавите в Европа (в евро)
    (към: 01.01.2015 година)
    плаващи курсове на някои валути, възможни промени
    Страна МРЗ на месец
    Флаг на Люксембург Люксембург Безизменение 1923,00
    Флаг на Лихтенщайн Лихтенщайн Безизменение *
    Флаг на Швейцария Швейцария Безизменение *
    Флаг на Норвегия Норвегия Безизменение *
    Флаг на Швеция Швеция Безизменение *
    Флаг на Белгия Белгия Безизменение 1501,82
    Флаг на Република Ирландия Ирландия Безизменение 1461,00
    Флаг на Дания Дания Безизменение *
    Флаг на Нидерландия Нидерландия Безизменение 1502,00
    Флаг на Сан Марино Сан Марино Безизменение * 1440,00
    Флаг на Франция Франция Безизменение 1458,00
    Флаг на Монако Монако Безизменение 1430,00
    Флаг на Германия Германия Безизменение 1473,00
    Флаг на Финландия Финландия Безизменение *
    Флаг на Великобритания Великобритания Безизменение 1379, 00
    Флаг на Австрия Австрия Безизменение *
    Флаг на Андора Андора Безизменение 915, 00
    Флаг на Исландия Исландия Понижение *
    Флаг на Италия Италия Безизменение *
    Флаг на Словения Словения Повишение 791,00
    Флаг на Испания Испания Повишение 757,00
    Флаг на Малта Малта Безизменение 720,00
    Флаг на Кипър Кипър Понижение 683, 00
    Флаг на Гърция Гърция Понижение 684,00
    Флаг на Португалия Португалия Повишение 589,00
    Флаг на Турция Турция Повишение 424, 00
    Флаг на Полша Полша Повишение 410, 00
    Флаг на Хърватия Хърватия Безизменение 396,00
    Флаг на Естония Естония Повишение 390,00
    Флаг на Словакия Словакия Повишение 380,00
    Флаг на Литва Литва Повишение 360,00
    Флаг на Унгария Унгария Понижение 333,00
    Флаг на Чехия Чехия Безизменение 332,00
    Флаг на Латвия Латвия Повишение 300,00
    Флаг на Черна гора Черна гора Безизменение 288,00
    Флаг на Сърбия Сърбия Понижение 235,00
    Флаг на Румъния Румъния Повишение 217.34
    Флаг на България България Повишение 214.74
    Флаг на Република Македония Република Македония Безизменение 214,00
    Флаг на Босна и Херцеговина Босна и Херцеговина Безизменение 154, 00
    Флаг на Албания Албания Безизменение 157,00
    Косово Косово Безизменение 150, 00
    Флаг на Русия Русия Безизменение 118, 00
    Флаг на Беларус Беларус Понижение 111, 00
    Флаг на Украйна Украйна Понижение 107, 00
    Флаг на Молдова Молдова Понижение 72, 00
    Източник: [1] [2][3] [4] [5]
    * липсва минимална заплата в тези държави
    Много висока
    Висока
    Средна
    Ниска
    Много ниска

    https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D0%BC%D0%B0%D0%BB%D0%BD%D0%B0_%D1%80%D0%B0%D0%B1%D0%BE%D1%82%D0%BD%D0%B0_%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%B0

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  29. 29 Профил на Бо По
    Бо По
    Рейтинг: 761 Неутрално

    "тъпия чорбаджия-изедник" в общия случай е бивше ченге, внук на ятак или мутра.
    А в случая с минималната работна заплата, макар държавните институции само да имитират дейност тя е начин работещият човек да получава поне половината, от това което изкарва един просяк, например.

    До коментар [#3] от "lz73":

  30. 30 Профил на Калник
    Калник
    Рейтинг: 824 Неутрално

    До коментар [#11] от "edin drug":

    Моите уважения ако наистина сте работодател. Ама толкова несвързано пишете и с толкова лоша пунктуация, че почти нищо не разбрах от написаното.

  31. 31 Профил на general_patton
    general_patton
    Рейтинг: 225 Весело

    Тия ченгета от КРИБ и БСК когато и да ги обесят на петолъчки, ще е късно....

  32. 32 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 28 Неутрално

    До коментар [#22] от "Fred":
    "Обаче за да НЕ се изработи не е виновен само и единствено работникът /както се опитват да ни убедят/ а МНОГО ПОВЕЧЕ работодателя."
    Много по-често виновна е държавата, която под натиска на синдикатите създават безумни правила и за работниците, и за работодателите.

    Україна Переможе! Слава Героям! Слава Україні!
  33. 33 Профил на lz73 СУПЕР
    lz73
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    До коментар [#9] от "Камен":
    Благодаря за лекцията! Само дето:


    [quote#9:"Камен"] Повечето държави признават тази неравнопоставеност и се опитват частично да я поправят с МРЗ. [/quote]

    е почти вярно. Повечето държави използват минимално почасово заплащане. Това е друга бира. Аз нямам нищо против в България то да стане например 4 лв./час. Но същевременно да се позволи на бизнеса да наема работници почасово. Защото сега за да наема една чистачка, дето работи половин час сутрин, аз трябва да и плащам поне за половин работен ден. Кофти за мен, но още по кофти за нея. Защото ако имаше възможност тя щеше да работи по 1 час в осем фирми и да изкара примерно 32лв. на ден. Сега, благодарение на "умните" ни закони това е невъзможно. Абсолютно точен коментар е този:

    [quote#13:"Nil satis nisi optimum"]Струва ми се, че комунизма е жив. Хората мислят, че заплатата се "дава" и "плаща", а не че се "изработва"! Докато мислим така ще си получаваме най-ниските доходи в Европа, обещавам ви. [/quote]

    Както се казва: ами това е!

  34. 34 Профил на buran
    buran
    Рейтинг: 171 Неутрално

    До коментар [#33] от "lz73":

    Ама като те наеме за 2 часа на ден, не да стоиш по 8... Пък пак да иска да ти плаща за 2...

  35. 35 Профил на lz73 СУПЕР
    lz73
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    До коментар [#17] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Виж коментар 33...

  36. 36 Профил на lz73 СУПЕР
    lz73
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    До коментар [#34] от "buran":
    Това не го разбрах, би ли пояснил?

  37. 37 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 28 Неутрално

    [quote#26:"КМЕТ В СЯНКА"]коя категория трудещи се визираш ? [/quote]
    Тази, за която е важна МРЗ. Дето не са си дали труда да научат нещо и плачат, че някой е длъжен да им "плаща" толкова, колкота ИЗРАБОТВА квалифициран програмист, например...

    Україна Переможе! Слава Героям! Слава Україні!
  38. 38 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1303 Весело

    БГ "бизнесът" като не може да осигури и минимална заплата ... защо не се хване някъде за аргатин за повече ... и други които могат да изкарват пари станат истински БИЗНЕСМЕНИ

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  39. 39 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 924 Неутрално

    Имам усещането, че това е организирано активно мероприятие на работодателските организации, повечето от които се оказаха бъкани от агенти на ДС и техните задкулисни кукловоди. Тези хора искат просто да удължат модела на прехода, когато народът беше доведен до оскотяване и мизерия и по този начин беше лесно манипулируем в обществено, икономическо, политическо, битово и всякакво отношение. В момента наблюдаваме битка м/у старото и новото време - политическа сфера, съдебна система, бизнес и т.н.

  40. 40 Профил на danid
    danid
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Хайде да видим сега синдикатите как ще защитят работещите или ще се договорят услужливо...
    Бизнесът не разбра ли, че липсата на покупателната способност означава липса на икономика /макар тук да говорим за малки пари/.

  41. 41 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 551 Неутрално

    [quote#10:"tww09306483"]Работодателите имат богат избор, от нискоквалифицирани и трудно говорещи български или друг език работници, да избират...![/quote]
    Напоследък главно такива срещам по курсовете за квалификация, самите работодатели ми се оплакват колко трудно се работи с тях.

    Аз пък отдавна съм се отказал да им обяснявам и убеждавам, просто стоя отстрани и гледам. И става това което е лесно за прогнозиране, защото му се е досвидяло да даде 500лв месечно повече на инженера за да остане то на обекта става авария която често не може да се спаси. Налага се да се започне отново, само преките щети са за десетки хиляди отделно косвените. Само с едно такова събитие и "икономията" която е направил от заплатата на инженера за 4-5 години напред изчезва.

    Просто в момента наблюдаваме класическото определение на Айнщайн за глупака "Човек който упорито повтаряйки една и съща грешка се надява да успее".

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  42. 42 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    [quote#37:"Nil satis nisi optimum"]Тази, за която е важна МРЗ. [/quote]По Конституция държавата е длъжна да създаде условия за ПЪЛНА заетост на МРЗ ... Частника като иска работник дава ПОВЕЧЕ и си взема !

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  43. 43 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 823 Любопитно

    Баси агонията с размера на МРЗ. Най-лесно би било, работодателите да настояват за МРЗ от 900лв, да се приеме, да скочи безработицата още същия месец, да изтрезнеят синдикати и мераклии за "на баницата мекото", да се изгребе бюджета от социални плащания (за два-три месеца) и да тръгнат нещата към оправяне.
    Хем и момента ще е подходящ — точно в гладните и студени месеци, ще има най-много недоволни изправени пред реалността на математиката, та промяната в мисленето на електората и в политическия елит ще е бърза и дълбока.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  44. 44 Профил на buran
    buran
    Рейтинг: 171 Неутрално

    До коментар [#36] от "lz73":

    Мога да ти разкажа за много случаи където в момента работодатели принуждават работници да си пускат неплатени отпуски и по документи се водят на работа 5 дена в месеца. реално са на 6-дневна работна седмица. И колкото и да се опитвам да ги убеждавам, че не трябва да се съгласяват, да се оплакват в Инспекцията по труда, изобщо да си търсят правата, отговора винаги е "Дори да се оплача няма смисъл, защото шефа винаги знае кога ще му дойдат на проверка. А ако ме уволнят няма къде да отида". И става въпрос не за нискоквалифицирани работници. Последния случай - в сладкарски цех в голям град. И ако се махнеш от единия сладкарски цех със скандал, наистина няма да те вземат никъде другаде. Та ако е почасово назначането/заплащането - каква е гаранцията че няма по договор да си 2 часа на работа, реално да караш по 12 часа смени?

  45. 45 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Искането на рабодателите противоречи на собствения им интерес, защото ниски заплати означава да не останат в България хора в работоспособна възраст и тогава кой ще им работи на работодателите - бай Пешо на 80 г. и баба Пена на 90 ли?
    И точно тук е функцията на държавата - когато някой (или от неразбиране, или щото си е тъп по рождение) иска нещо, което може да му навреди, държавата да се противопостави!

  46. 46 Профил на lz73 СУПЕР
    lz73
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    До коментар [#22] от "Fred":


    [quote#22:"Fred"]а МНОГО ПОВЕЧЕ работодателя. Той е този който трябва да осигури необходимото оборудване, технологии, материали, поръчки с добра цена и всичко останало. [/quote]

    Вие ме убедихте, че работодателите умишлено не повишават производителността на труда и респективно печалбите си. Разбира се те го правят с единствената цел да дават малки заплати. Естествено законодателството, безумните правилници и разпоредби, не работещата съдебна система, рекетьорите от всевъзможни агенции и министерства нямат нищо общо с това... Важно е да се плаща по-малко...

    А сега сериозно. На много места самите работници са си виновни за ниските заплати. Не може да работиш като инженер със 500лв. заплата...Не може квалифициран работник (например стругар, фрезист или ел.техник) да получава подобни пари.

  47. 47 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 551 Неутрално

    [quote#39:"volarok"]работодателските организации, повечето от които се оказаха бъкани от агенти на ДС и техните задкулисни кукловоди[/quote]

    http://desebg.com/2011-01-06-11-45-39/943-2012-10-30-16-03-52

    Куп известни бизнесмени от управата на КРИБ са сътрудници на Държавна сигурност

    Ето това ни са "работодателите". Провалиха социализмът, със същият успех ще го направят и с уродливата ни имитация на капитализъм. Ще го наблюдавам с удоволствие, проблемът е че живея в една и съща държава с тях.

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  48. 48 Профил на lz73 СУПЕР
    lz73
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    До коментар [#43] от "gost22":
    ++++++++++++++
    Само да добавя, че и държавата ще трябва да вдигне доста заплати тогава...супер!

  49. 49 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2160 Весело

    До коментар [#33] от "lz73":

    След като се разреши почасовото заплащане/вече има почасови договори/, чистачката пак ще иска заплащане за половин ден. Така че минимизирането на разходите няма как да стане както във вица:
    "...Ученик и ученичка влизат в хостел и спират на рецепцията:
    - Добър ден, тук ли давате стаи на час?
    - Да, за цял ден 40 лв, за един час - 20 лв.
    -А за 15 минути колко вземате?
    -Как за 15 минути?
    -Ами ние повече няма да се бавим...."
    Та, господа работодатели, благодарете се, че няма реални профсъюзи и синдикати, които да поведат стачки за нормални заплати...

    "Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
  50. 50 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 2839 Неутрално

    До коментар [#35] от "lz73":

    видях го - пълна глупост. искаш да плащаш за един час само безда смяташ времето за път и всичко останало. няма такъв филм .

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  51. 51 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1303 Весело

    [quote#49:"mitko11"]- Добър ден, тук ли давате стаи на час?
    - Да, за цял ден 40 лв, за един час - 20 лв.
    -А за 15 минути колко вземате?
    -Как за 15 минути? [/quote]за 15 минути = 15 лева ,за цял ден 20 лв = МРЗ
    ако иска работодателя - на портала чакат .!.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  52. 52 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 2839 Неутрално

    До коментар [#46] от "lz73":

    това, че един работодател е некадърен не е грижа на работника.то само с лакомия не става !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  53. 53 Профил на yanne
    *****
    Неутрално

    До коментар [#4] от "Nil satis nisi optimum":


    [quote#4:"Nil satis nisi optimum"]Никой не може да претенира за пари които не е изработил. [/quote]
    Това е така,но може ли да ми кажете защо България е една от страните,където най-малка част от проходите на една фирма отиват за заплати.Да не говорим как така се оказва,че имаме почти наполовина проиводителност на труда от тази за ЕС,а имаме например 5 пъти по-ниска средна заплата

  54. 54 Профил на Punka's
    Punka's
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Никога няма да забогатеете, ако смятате че това става с ранното събуждане ...

    Всичко, което може да се яде, е обект на властта.
  55. 55 Профил на lz73 СУПЕР
    lz73
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    До коментар [#49] от "mitko11":
    Ако работи само един час, а иска пари като за четири часа, то това е нелогично и следователно ще бъде сменена с друга, дето е склонна да получава по-малко. Просто е!

  56. 56 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1693 Неутрално

    До коментар [#27] от "lz73":
    По същата причина, поради която и шуменско и пиринско пиво се произвеждат и в Сърбия.
    Корпоративни интереси за по-големи печалби с по-малко разходи.
    http://m.dnevnik.bg/biznes/2007/03/27/322731_junilivur_zakriva_zavoda_si_za_margarin_v_dobrich/

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  57. 57 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 28 Неутрално

    До коментар [#53] от "yanne":

    Караш ме да се повтарям:
    [quote#32:"Nil satis nisi optimum"] виновна е държавата, която под натиска на синдикатите създават безумни правила и за работниците, и за работодателите.
    [/quote]

    Україна Переможе! Слава Героям! Слава Україні!
  58. 58 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 551 Неутрално

    [quote#46:"lz73"]Вие ме убедихте, че работодателите умишлено не повишават производителността на труда и респективно печалбите си.[/quote]
    Естествено че не е умишлено, толкова могат.

    [quote#46:"lz73"]Естествено законодателството, безумните правилници и разпоредби, не работещата съдебна система, рекетьорите от всевъзможни агенции и министерства нямат нищо общо с това...[/quote]
    Много добре се оправят те с това, нали цялата тази система е създадена именно за да се вземат големи пари без да се дава реален продукт. Всички партии са на тяхната хранилка, защо не я променят? Като е толкова лошо в БГ защо не отидат в някоя западна държава да произвеждат? Когато чуя името на голям БГ бизнесмен на Запад обикновенно е във връзка с някакво нарушение за което са го хванали там.

    [quote#46:"lz73"]На много места самите работници са си виновни за ниските заплати. [/quote]
    Ако се има предвид, че са се съгласили да работят за толкова малко да.

    Аз лично за себе си съм определил едно ниво под което не приемам оферти и не падам под него. И с голямо удоволствие слушам оплакванията на тези които искаха да им работя за заплащането на чистачка колко е лошо положението, как няма хора а тези които се съгласяват пък за нищо не стават.

    Но това може да си го позволи човек който е решил основните си житейски проблеми. Останалите ако не могат да емигрират се свиват и надяват хомота, семейства имат да издържат. Но резултата е прогнозируем, ще избягат при първата възможност. Отдавно е доказано, че робството е икономически неизгодно и с ниска производителност, затова то изчезна. Нашите работодатели се надяват да го възродят в съвременен вариант, няма да стане.

    Българският работодател трябва да разбере едно елементарно нещо - на ПАЗАРА НА ТРУДА също има конкуренция. И в момента тя не е и още ДЪЛГО няма да е в тяхна полза. Защото търсенето надвишава предлагането и този проблем ще се задълбочава. Те се надяват да увеличат предлагането на работна сила намалявайки заплатите, пълен абсурд!

    А проблема възникна поради тъпата им хищническа политика да грабят създаденото преди тях без да мислят какво ще стане когато то свърши. Включително с кадрите не само с заводите.

    Предупреждаваха ги, не слушаха съветите, сами се докараха до тук. Нещо повече, още не са го разбрали след като упорито продължават със същата тактика на ниските заплати довела ги до това да останат без кадри. Да поумняват или ще фалират, трети път няма.

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  59. 59 Профил на lz73 СУПЕР
    lz73
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    До коментар [#50] от "КМЕТ В СЯНКА":


    [quote#50:"КМЕТ В СЯНКА"]видях го - пълна глупост. искаш да плащаш за един час само безда смяташ времето за път и всичко останало. няма такъв филм . [/quote]

    Я прочети какво си написал пак! Сега дали плащам за времето за път и кое е всичко останало? А заплащането на час, което предлагам е доста над минималното в момента...

  60. 60 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 2839 Неутрално

    До коментар [#55] от "lz73":

    предлагам ти 5 лева да ми чистиш по един час всеки ден. ето дори съм щедър към теб. Заповядай и богатей !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  61. 61 Профил на Punka's
    Punka's
    Рейтинг: 225 Неутрално

    да забранят бирата в работно време

    Всичко, което може да се яде, е обект на властта.
  62. 62 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 2839 Неутрално

    До коментар [#59] от "lz73":

    въобе не е така. я ми отговори за следната реална възможност - твоята чистачка идва при теб да чисти, пада и си чупи ръката. ти какво обезщетение ще и платиш и как ще компенсираш факта, че няма да може да работи и на всички други места и ще гладува ??отговорина този МНОГО прост въпрос !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  63. 62 Профил на lz73 СУПЕР
    lz73
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    До коментар [#58] от "Fred":
    Целия постинг е миш-маш от взаимно изключващи се твърдения. Ако има конкуренция на пазара на труд никой няма и да си спомня какво е МРЗ.
    Иначе сте схванали, че всеки трябва да си иска заплащане, отговарящо на работата която върши. В тази връзка доста чиновници би трябвало да умират от глад...но това е друга тема.
    Иначе аз, като некадърен работодател си взимам поука от Вашите думи и още утре ще уволня двадесетината си работници и ще започна да си търся работа при някой по-кадърен от мен. Кофти за социалното, щото по-голяма част от работниците ми се осигуряват на максималния доход...

  64. 64 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 551 Неутрално

    [quote#53:"yanne"]Да не говорим как така се оказва,че имаме почти наполовина проиводителност на труда от тази за ЕС,а имаме например 5 пъти по-ниска средна заплата[/quote]
    ++++++++++
    Точно това отдавна съм го установил и то с конкретни примери. Например преди години на един наш обект работеха една до друга канадска и българска бригада. Българите даваха 2 пъти по-малко метри от канадците но вземаха 10 /ДЕСЕТ!/ пъти по-малко от канадците. Българите $600 месечно а канадците $6000.

    Т.е. нашите бяха 5 пъти по-ниско платени за единица продукт. Нали казват че не произвеждали? Ето че произвеждат и заплащането е ниско не заради това че не произвеждат. Впрочем в момента българите вече имат онази канадската производителност и фирмата работи вече само с тях.

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  65. 65 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2160 Весело

    До коментар [#58] от "Fred":

    Докато българските работодатели мислят като чорбаджии, България ще продължава да стои в блатото:

    "...С една дума, главата на Неновата жена и ден и нощ прела и тъкала само за три жизнени начала: да не излазя из къщата им онова, щото би могло да остане в нея; да се не дават двайсет и осем пари, когато могат да се дадат двайсет и седем; да се не доплаща или съвсем да се не плаща на ония, които не могат да ни накарат насила да им платиме… Ако Нено плащал някому дълга си, то неговата съпруга искрено съжалявала, че това се е случвало действително… В нейната глава доволно често се въртели такива мисли: „Добро би било да не плащаме на работниците. Всяка година би ни оставали по десет хиляди гроша… А нам всеки тряба да плаща… Aко аз да би намерила на пътя сто хиляди гроша, то би ги скрила и никому не би ги показвала. Нека седят закопани в градината. А ако намеря само сто гроша? — И тях ще да заровя в градината — в гърненце ще да ги туря и ще да ги закопая… Или не в гърненце, а в някой дрипел, защото гърнето чини шестдесет парици. А ако намеря пръстен? — Него ще да продам…“

    "Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
  66. 66 Профил на lz73 СУПЕР
    lz73
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    До коментар [#62] от "КМЕТ В СЯНКА":
    Получаваш МНОГО прост отговор. Дори и в момента моята чистачка, която е на пълен работен ден, ако си счупи ръката няма да получи от мен обезщетение. Тя е социално осигурена и ще получава болнични. Ако не знаеш те не се плащат от работодателя. Същото ще стане ако работи и на осем места за по един час. Само дето тогава заплатата и ще е доста по-висока и от там и болничния. Освен това сигурно си чувал, че има едно понятие "застраховка". Всеки уважаващ се работодател има такива с/у трудови злополуки...

  67. 67 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 632 Неутрално

    До коментар [#11] от "edin drug":

    Съгласен съм с коментара ви.
    Въпроса е, как на запад, където има държави, в които заплатите са около десет пъти по-високи, се изплащат всички тези задължения?
    При положение, че ни продънват ушите, че данъците в Б-г са едни от най-ниските-10 %, как се справят в Люксембург, където минималната заплата е над 1900 евро, а данък печалба със сигурност е по-висок?!?
    Навсякъде има данъци и отчисления за здравни осигуровки!
    Представа си нямам какви пари им взимат за данък и осигуровка, но не разбирам, как може да си мислим че сме равни на тях, когато взимаме 9 пъти по-малко пари?
    Има нещо дълбоко сбъркано или побъркано в нашата икономика. И това е наследено от времето на "комунизма",
    където "учеха" хората да работят за никакви пари и продължават да им плащат малко, а се оплакват, че няма работници!

  68. 68 Профил на lz73 СУПЕР
    lz73
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    До коментар [#53] от "yanne":


    [quote#53:"yanne"]Това е така,но може ли да ми кажете защо България е една от страните,където най-малка част от проходите на една фирма отиват за заплати.[/quote]

    До коментар [#64] от "Fred":

    Кой ви каза горната тъпотия! В България, поне в промишлеността, разходите за заплати и осигуровки се движат м/у 25 и 30% от оборота!

  69. 69 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 551 Неутрално

    [quote#62:"lz73"]Ако има конкуренция на пазара на труд никой няма и да си спомня какво е МРЗ. [/quote]
    Ами тогава защо се оплаквате? Нямало хора, некадърни били.. Внесете си немски инженери и работници, изнесете там производството, защо не го правите? Просто защото не можете да издържите на конкуренцията там, некадърни сте. И си избивате некадърността с ниските заплати които давате тук, там няма да можете да ги давате защото първо, хората там не са будали като нас.

    Да не са немци, поляци да са. Един приятел така си определя заплатата "Полският инженер работи за 4000 евро месечно, аз искам 4000лв. Ако не ти харесва наеми си полски инженер". И да ги видите как клякват.

    И второ, и там има МРЗ. Нали сте капиталисти, защо не вземете от тях и МРЗ ами само това което ви е изгодно? В цял свят го има, дори в Америка, защо да го няма при нас?

    Впрочем имам неприятна новина за вас, в ЕС обмислят въвеждане на единни МРЗ в целият ЕС. Именно заради такива "работодатели" които не въвеждат съвременни технологии и оборудване а разчитат на безмилостна експлоатация на живият труд. Тогава съвсем не ви виждам.

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  70. 70 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 823 Любопитно

    [quote#60:"КМЕТ В СЯНКА"]предлагам ти 5 лева да ми чистиш по един час всеки ден. ето дори съм щедър към теб. Заповядай и богатей !!! [/quote]
    А аз, ако съм принуден да ти плащам по 6 лв да ми чистиш по един час на ден, ще си купя прахосмукачка робот. Ще се изплати в гаранционния срок, а ще бачка денонощно, всеки ден от годината (дори и в почивните дни) и съвестно при това...
    Абе вие сериозно ли смятате, че парите за заплата се дават от шефа по нареждане от държавата?
    Заплатите зависят от пазара на труда, колкото и да им се иска на депутати, министри, профсъюзи и мързеливци някой някъде да определя кой да получава повече кинти. Заплатата идва от сумата, на продадената, добавена стойност дето се изработва и от броя на безаробтинте, които чакат за работното място. За сектора на услугите е по-кофти, щото зависи и от заплатите на потребителите в територията, в която се извършва услугата (ако някой случайно ме пита що хлебаря в село Горнонанадолнище и същия хлебар във Франция вземат в пъти различни заплати, да сравни заплатите на тези дето купуват хляба тук и там), та хайде да не преиграваме с "лошите и алчни чорбаджии", ами да си помислим, що в някои сектори има по десет човека на опашка за мизерна заплата, и що в други сектори се дават големи заплати пък няма кандидати.
    Положението е: Каквито бедните, такива и чорбаджиите...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  71. 71 Профил на Punka's
    Punka's
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Болат ме зaбите... не моем без мезе!

    — из "Баш майстора ''

    Всичко, което може да се яде, е обект на властта.
  72. 72 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 116 Неутрално

    "Този размер не е консултиран със социалните партньори, а увеличението с 9.5% не почива на обективни икономически съображения, смятат трите работодателски организации. "

    Тези се боцкат с нещо...

  73. 73 Профил на Lisanova Lisanova
    Lisanova Lisanova
    Рейтинг: 1250 Неутрално

    Не може РЗ да е такава каквато е била преди 2000г.
    Защото работника отказва да е работник и се връща в пещерата."По-добре гладен отколкото гладен и уморен"-араб.поговорка.Връщането в пещерата има много форми не само буквалната.
    Работодателите не са единствените виновници в тая игра.Непомерните харчове в т.н обществен сектор,картелите,безумните лихвии още и още.НИКОЙ не слага всички проблеми на масата.И АКО И НЯКОЙ се осмели като се направят кръчмарските сметки 1 000лв заплата ще изглежда смешно малка.А Волен не толкова луд колкото изглежда!
    Тогава икономисти,технократи и прочие дипломирани идиоти ще трябва да се покрият за известно време.
    В съседни статии ще видите ,че ИДИЛ плаща по-вече.
    За сходни дейности!Как?Защо?

  74. 74 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 2839 Весело

    До коментар [#70] от "gost22":

    ами купи си роботи за всичко. к'во се пениш ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  75. 75 Профил на Lisanova Lisanova
    Lisanova Lisanova
    Рейтинг: 1250 Неутрално

    [quote#70:"gost22"]Каквито бедните, такива и чорбаджиите... [/quote]
    Объркал си причинно следствената връзка.Обратно е.Въобще в целият ти пост нищо не е истина.

  76. 76 Профил на Punka's
    Punka's
    Рейтинг: 225 Неутрално

    ''— Ам'ся кой ша плаща?
    — Сигурно аз трябва да плащам, така ли?''

    — из "Баш майстора

    Всичко, което може да се яде, е обект на властта.
  77. 77 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 823 Любопитно

    [quote#69:"Fred"]Ами тогава защо се оплаквате? [/quote]
    Този въпрос трябва да го задаваш два пъти, един път към работодателите, и втори път към безработните. Само така хората ще схванат що е то "структурна безработица" и що вдигането на МРЗ на 700лв или дори ББД от 1 000лв няма да оправят нещата, че дори като цяло ще ги влошат. Да, ще ги влошат, заради дългосрочните промени... дето ще водят към влошаването на предлагането на труд като обем и качество.
    Всъщност е все едно какво си пишем тук, то пазарния механизъм оправя нещата и в момента, само дето отнема повечко време да се прочисти и балансира системата на обществото ни.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  78. 78 Профил на Daisy
    Daisy
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Ма как не ги е срам??? Вместо да лобират за по-голямо увеличение!!! Какво е това заплащане изобщо??? Трябва двойно да се увеличи минималната заплата. Направо са смешни!!!

  79. 79 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 924 Неутрално

    Проблемът на българските пишман-бизнесмени не е МРЗ, а средните заплати по отделни сектори, които неминуемо вървят нагоре, след като се оказа, че няма достатъчно квалифициран персонал и след като в страната навлизат все повече и по-читави инвестиции. С вдигането на гюрюлтия за МРЗ ченгетата-бизнесмени бият самара, за да се сеща магарето, т.е. по някакъв начин да се ограничи ръстът на средната заплата в страната. Мисля, че няма да ги огрее, защото чуждестранните инвестиции не са подвластни на водещите им офицери от ДС, които на всичко отгоре все по-масово нахлузват памперси.

  80. 80 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 823 Любопитно

    [quote#74:"КМЕТ В СЯНКА"]ами купи си роботи за всичко. к'во се пениш ?
    [/quote]
    Ми купувам си където ми пасва, и колкото повече трябва да плащам за заплата, толкова по-евтино ми излиза машината дето заменя труда на работника.
    А ти се огледай и преброй колко кафемашини имаш в квартала дето живееш. Всяка една от тях е заменила намусената лелка от гаражното кафененце дето предлагаше втора цедка...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  81. 81 Профил на Lisanova Lisanova
    Lisanova Lisanova
    Рейтинг: 1250 Неутрално

    [quote#70:"gost22"]Заплатите зависят от пазара на труда, колкото и да им се иска на депутати, министри, профсъюзи и мързеливци някой някъде да определя кой да получава повече кинти. [/quote]
    Най вече от профсъюзите.
    В България последните имитират дейност,работниците се изнасят към страни където профсъюзите са силни ,тук остават прецаканите роби ,които по-някаква причина не могат да се изнесат,а пишман работодателите лека по-лека ще установят ,чè робството отдавна е отминало и ако искат да са на върха на хранителната верига трябва да преразгледат разбиранията си.Което няма да стане.Ще продадат латифундиите си на западняците ,а синовете и дъщерите им ще се влеят в армията от роби,Ако не са се изнесли предвидливо.

  82. 82 Профил на lz73 СУПЕР
    lz73
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    До коментар [#69] от "Fred":
    Целият Ви пост говори за нещо тотално сбъркано. Лошото е, че е така в по-голямата част от обществото.
    Не можете ли да схванете, че това делене на "ние", дето им работим на "тях" е лееко сбъркано.
    И оня, дето е съгласен да върши работата на полски инженер за 1/2 от заплатата, му трябва да бъде публично линчуван от останалите български инженери (освен ако не му е толкова и квалификацията). Доказано е, че дъмпинга води до мизерия!

  83. 83 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    [quote#9:"Камен"]Но средният човек не може да избере да стои и да чака, защото трябва да яде всеки ден, и децата му трябва да ядат, и токът трябва да се плати, и т.н.[/quote]МОЖЕ !!! Може и да не работи, да се свие и да чака ! Освен ако няма кредити или друго което да го притиска. Може да чака и ако има някакъв малък доход с който да преживява и без работодател ... подхилквайки се ехидно на предложенията им. В България много хора си имат по нещо странично, за това капитализма не е в чист вид и НЕ РАБОТИ - ялов от всякъде

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  84. 84 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 551 Неутрално

    [quote#33:"lz73"]е почти вярно. Повечето държави използват минимално почасово заплащане. Това е друга бира. Аз нямам нищо против в България то да стане например 4 лв./час. [/quote]
    В това съм съгласен. Т.е. МРЗ в смисъл задължително да назначаваш някой за цял месец за някоя дребна работа просто е глупаво.

    Все пак както се казва в дискусията важно е и внимателно да се разработи механизмът за следене и санкциониране на хитреците назначаващи формално за 1 час а ползващи 12 часа. Икономии с цел неплащане на социалните осигуровки. Но това е отделен и сложен разговор.

    Не е нещо невъзможно, при нас например лекторските възнаграждения са на час. Когато работим по договори за изследователска дейност може да ни ангажират за ден за някоя консултация или посещение на обект, при повече работа може договор и с определени човекомесеци като обем и календарен срок. И естествено се прави отстъпка за по-дълга ангажираност

    Но при мен няма да е за 4 лв/час, за толкова раздават листовки в метрото. Да си назначат някое от тези момичета които раздават листовките за лектор или да им разработва нови съоръжения и технологии за такива пари.

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  85. 85 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1303 Разстроено

    [quote#82:"lz73"]И оня, дето е съгласен да върши работата на полски инженер за 1/2 от заплатата, му трябва да бъде публично линчуван от останалите български инженери[/quote]Липсата на солидарност = "детска болест на капитализма" от тарикатщини сме зле

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  86. 86 Профил на Lisanova Lisanova
    Lisanova Lisanova
    Рейтинг: 1250 Неутрално

    [quote#79:"volarok"] и след като в страната навлизат все повече и по-читави инвестиции[/quote]
    Чуждия инвеститор влиза на пазара с по-високи заплати докато набере персонал и го закотви.След това се съобразява с пазара ,а той до скоро беше свръхпредлагане,Обаче 60 000 всяка година им теглят по-една майна и отиват да робуват другаде.Дори при равни условия робството на далеч се поняся по-добре отколкото пред очите на жена деца.
    Та горното е двигателя на РЗ.
    Примери за една и съща работа тук и в Германия заплащана в пъти разлика колкото искаш.Вкл. от един и същ работодател.А и тук често вездесъщата производителност е по-добра.

  87. 87 Профил на ISTORIK
    ISTORIK
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Ето какво са равнищата на месечните минимални брутни работни заплати в евро през януари 2015 г. Държавите са разделени на три групи въз основа на равнището на минималната работна заплата.

    Първата група включва държави, в които минималните работни заплати са под 500 EUR месечно: в тази група влизат петте държави кандидатки и десет държави — членки на ЕС (България, Румъния, Литва, Чешката република, Унгария, Латвия, Словакия, Естония, Хърватия и Полша).

    Втората група обхваща пет държави членки (Португалия, Гърция, Малта, Испания и Словения), като във всяка от тях минималните работни заплати са средни по размер — от 500 EUR до под 1000 EUR на месец.

    Последната група обхваща седем държави — членки на ЕС (Обединеното кралство, Франция, Ирландия, Германия, Нидерландия, Белгия и Люксембург), в които минималната работна заплата е 1000 EUR на месец или повече. Това се отнася и за САЩ.

    Следва да се отбележи обаче, че в държавите от ЕС извън еврозоната, които са въвели минимални работни заплати (България, Чешката република, Хърватия, Унгария, Полша, Румъния и Обединеното кралство), както и Албания, бившата югославска република Македония, Сърбия и Турция, валутните курсове оказват влияние върху равнищата и подреждането по размер на минималните работни заплати, изразени в евро.

    http://ec.europa.eu/eurostat/

    Ако мислиш за 1 година напред, посей ориз, ако мислиш за 10 години напред, засади дърво, а ако мислиш за 100 години напред - образовай населението!!!
  88. 88 Профил на ISTORIK
    ISTORIK
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Люксембург е държавата с най-висока минимална работна заплата в Европейския съюз - 1923 евро месечно за неквалифицирани работници и 2308 евро - за хора с квалификация.

    Освен в Люксембург, атрактивно минимално заплащане се предлага в Белгия - за работници до 21 години и без опит то е 1501 евро, а за по-опитните работници с над една година стаж - 1559 евро.

    От държавите от Централна Европа най-високата минимална заплата е в Полша - 1750 злоти или 420 евро. Следват Словакия, Унгария и Чехия - със заплащане между 380 и 330 евро, като се приравнят местните валути.

    Ако мислиш за 1 година напред, посей ориз, ако мислиш за 10 години напред, засади дърво, а ако мислиш за 100 години напред - образовай населението!!!
  89. 89 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 551 Неутрално

    [quote#82:"lz73"]Не можете ли да схванете, че това делене на "ние", дето им работим на "тях" е лееко сбъркано. [/quote]
    Ами то си е функционално определено. Аз не вкарвам в това смисълът "аз МУ работя на него изедника", просто сме си разделили труда, той поема организацията аз техническата работа. Редовно го правим в екипите, един е ръководителя и тича да се оправя с възложители, администрации и т.н., аз пък поемам техничарството, друг областта в която той е компетентен.

    Аз дори се радвам когато имаме в екипа кой да се грижи за администрацията и ръководството, предпочитам експертната част от работата. Така че няма в мен омраза "работя му на онзи".

    В една добра фирма е същото. Всеки е нужен и трудът му правилно оценен според приноса. Но това ако собственикът възприема фирмата като екип на който той е начело. Ако разбира, че да има добър екип трябва да се грижи за хората в него, за условията на труд, оборудване и т.н., това са неговите специфични функции. Функцията пък на другите е да свърши всеки своята част от работата, накрая възнаграждениекто се разпределя според предварително определени ясни правила.

    Такава фирма лесно се познава, собственика всеки ден е там в цеха при работниците, познава в детайли технологията и проблемите.

    Обаче ако собственикът на фирмата гледа на другите като на наемни роби където най-важното е да им плати по-малко, когато основната печалба и ефект идва от ниското плащане на труда то всичко описано пропада. А в много случаи българските работодатели постъпват именно така.

    Говоря за тези големите акули за които се говори в статията че искат по-ниска МРЗ, не за дребните работодатели като вас които едва оцеляват. Там вече нещата са индивидуални, зависи от собственика.

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  90. 90 Профил на Lisanova Lisanova
    Lisanova Lisanova
    Рейтинг: 1250 Неутрално

    [quote#83:"dark'star"]МОЖЕ !!! Може и да не работи, да се свие и да чака ! Освен ако няма кредити или друго което да го притиска. Може да чака и ако има някакъв малък доход с който да преживява и без работодател ... подхилквайки се ехидно на предложенията им. В България много хора си имат по нещо странично, за това капитализма не е в чист вид и НЕ РАБОТИ - ялов от всякъде[/quote]
    Отличèн коментар!Има една притча за бедния млад човек който престоял година в будистки манастир,След като сметнал ,че е научил достатъчно си тръгнал.Среща го "Работодател" и го пита какво можеш.Монаха-Да пиша ,да постя.Работодателя:-Да пишеш добре имам нужда от писари,ама поста каква работа ми върши? Монаха-Поста върши работа на мен защото мога и да не работя при теб.
    Капиталистиèските отношения не се създават от раз.
    Така е било и в Америка.Имало е закони които задължавали новопристигналия да работи известно време във фабриките и тогава да се преселва за където намери за добре.След това е имало време на изземване на факторите на независимост най вечè поземлените имоти.Закони за скитничèство и мн.др.

  91. 91 Профил на Punka's
    Punka's
    Рейтинг: 225 Неутрално

    задължителен преглед при зъболекар

    Всичко, което може да се яде, е обект на властта.
  92. 92 Профил на ISTORIK
    ISTORIK
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#27] от "lz73":

    Ако щат, и на Луната да го произвеждат!

    Аз маргарин не купувам и не ям.

    Ако мислиш за 1 година напред, посей ориз, ако мислиш за 10 години напред, засади дърво, а ако мислиш за 100 години напред - образовай населението!!!
  93. 93 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 2839 Весело

    До коментар [#80] от "gost22":

    ти пий от машина !(хем ниско качество в пластмасова съдинка хем безплатен хепатит). та не разбрах откъде ще си купиш робот чистач да ти чисти всичко. интересно глупаците по света защо не ползват роботи за чистачи ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  94. 94 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 551 Неутрално

    [quote#86:"jelev_jelqzko"]Чуждия инвеститор влиза на пазара с по-високи заплати докато набере персонал и го закотви.След това се съобразява с пазара ,а той до скоро беше свръхпредлагане[/quote]
    Абсолютно точно. Отначало онези началните години предлагаха около 2 пъти по-високи заплати. Което за тях бяха жълти стотинки, вместо $150 както бяха дават $250 и всички безумно щастливи, натискат се на портала за работа. Да работиш в чужда фирма беше мечта.

    Но постепенно разбраха, че може и с по-малко /или нашите мениджъри натегачи им го предложиха/ и на практика сега заплатите в чуждите и нашите фирми са изравнени.

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  95. 95 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 2839 Неутрално

    До коментар [#90] от "jelev_jelqzko":

    българинът има СОБСТВЕНОСТ и това му дава сили. големи са мераците да бъде лишен от тази собственост по всякакъв начин, за да го заробят. Това и обяснява организираната и ненаказуема ИМОТНА МАФИЯ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  96. 96 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 2839 Неутрално

    [quote#91:"Punka's"]

    задължителен преглед при зъболекар [/quote]
    и лечение ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  97. 97 Профил на Punka's
    Punka's
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#96] от "КМЕТ В СЯНКА":
    и лечение !

    Всичко, което може да се яде, е обект на властта.
  98. 98 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 551 Неутрално

    [quote#82:"lz73"]И оня, дето е съгласен да върши работата на полски инженер за 1/2 от заплатата, му трябва да бъде публично линчуван от останалите български инженери (освен ако не му е толкова и квалификацията). Доказано е, че дъмпинга води до мизерия![/quote]
    Е, то трябва и малко реализъм. Не може да се иска нещо за което предварително се знае, че няма начин да бъде получено.

    Относно линчуването мисля, че по-скоро трябва да линчуват останалите БГ инженери които са се съгласявали да работят за по 1500-2000лв и така са научили БГ работодателя да се мръщи на 4000лв както е поискал колегата.

    А относно квалификацията факта, че е работил за чужди фирми в Сибир за възнаграждение в пъти по-голямо, че има съответните сертификати които малко българи имат говори достатъчно.

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  99. 99 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 551 Неутрално

    [quote#95:"КМЕТ В СЯНКА"]българинът има СОБСТВЕНОСТ и това му дава сили. г[/quote]
    Напълно вярно. Фактът, че имаш собствено жилище където да се прибереш е от огромно значение. Може да е трудно, ще посвиеш разходите но няма да си на улицата както един западняк който е в къща на изплащане. Остава без работа и на улицата в директният физически смисъл, при нас поне това го няма.

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  100. 100 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1498 Неутрално

    [quote#22:"Fred"]Обаче за да НЕ се изработи не е виновен само и единствено работникът /както се опитват да ни убедят/ а МНОГО ПОВЕЧЕ работодателя.[/quote]
    В тази връзка, да припомним, че много често работодатели обичат да спекулират с темата за производителността на труда. Без да обяснят, че по-ниската производителност на труда в България не значи "Иван за 1 час прави пет пъти по-малко гайки от Ханс, защото Иван е мързелив", а означава, че работодателят на Ханс:
    - осигурява оборудване, с което Иван също би направил толкова гайки, колкото Ханс;
    - осигурява производството на нещо, от което се печели повече, отколкото от гайките. Защото, всъщност, производителността на труда се мери точно така;
    - при един и същ размер на бизнеса, работодателят на Ханс кара "Пасат", а работодателят на Иван - "Мерцедес G-класа".





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #