Комисията за конкуренция глоби "Фешън дейс" за заблуждаваща реклама

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) санкционира "Фешън дейс шопинг" ЕООД (eдноличен собственик на капитала на дружеството е "Емаг интернешънъл" ООД) за заблуждаваща реклама, съобщиха от антимонополното ведомство. Глобата е 119 845 лв., което е 0.5 на сто от оборота на интернет компанията за предходната финансова година.
Производството е образувано по инициатива на КЗК по повод обявената на сайта на дружеството www.fashiondays.bg великденска промоция под надслов "Специално за Великден! 25% отстъпка за всички продукти. Промо код: EASTER25SPECIAL. Промо кодът е валиден за ограничен период при поръчки над 130 лева."
В рамките на образуваното производство е установено, че онлайн магазинът за периода 25 - 30 април 2016 г. предлага намаление от 25% на всички предлагани от сайта продукти при въвеждане на посочения код за отстъпка.
Обявено е, че промо кодът е валиден за поръчки, надвишаващи 180 лева (за първия ден на промоцията) и 130 лева (за останалите дни).
При проучването са събрани доказателства, че цените на конкретни продукти от началото на промоцията са значително завишени в сравнение с периода, предхождащ кампанията, за да могат да бъдат обявени по-големи намаления за Великден.
По този начин е налице възможност за заблуда на потребителя, като се създава невярна представа, че редуцираната с посоченото намаление цена, на която може да бъде придобита стока, включена в тази промоция, е много по-изгодна спрямо цената, на която може да бъде купена от същия сайт извън кампанията.
Това внушение е установено от КЗК за заблуждаващо също и поради факта, че цените на стоките в промоция, дори и след приспадане на отстъпката от 25 %, са по-високи, отколкото цените на същите артикули преди промоцията.
В случая става дума за търговска практика, която създава нелоялно конкурентно предимство на дружеството, като може да доведе до изкривяване на пазарното търсене в негова полза и във вреда на други конкурентни предприятия на пазара на онлайн търговия на стоки.
В своето становище по казуса от компанията са посочили, че става дума за отстъпка при условие за покупка на стоки над определена стойност и не е свързана с цената на отделните продукти.
Решението подлежи на обжалване пред Върховния административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му на компанията.