Комисията за конкуренция глоби "Фешън дейс" за заблуждаваща реклама

Комисията за конкуренция глоби "Фешън дейс" за заблуждаваща реклама

скрийншот
скрийншот
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) санкционира "Фешън дейс шопинг" ЕООД (eдноличен собственик на капитала на дружеството е "Емаг интернешънъл" ООД) за заблуждаваща реклама, съобщиха от антимонополното ведомство. Глобата е 119 845 лв., което е 0.5 на сто от оборота на интернет компанията за предходната финансова година.
Производството е образувано по инициатива на КЗК по повод обявената на сайта на дружеството www.fashiondays.bg великденска промоция под надслов "Специално за Великден! 25% отстъпка за всички продукти. Промо код: EASTER25SPECIAL. Промо кодът е валиден за ограничен период при поръчки над 130 лева."
В рамките на образуваното производство е установено, че онлайн магазинът за периода 25 - 30 април 2016 г. предлага намаление от 25% на всички предлагани от сайта продукти при въвеждане на посочения код за отстъпка.
Обявено е, че промо кодът е валиден за поръчки, надвишаващи 180 лева (за първия ден на промоцията) и 130 лева (за останалите дни).
При проучването са събрани доказателства, че цените на конкретни продукти от началото на промоцията са значително завишени в сравнение с периода, предхождащ кампанията, за да могат да бъдат обявени по-големи намаления за Великден.
По този начин е налице възможност за заблуда на потребителя, като се създава невярна представа, че редуцираната с посоченото намаление цена, на която може да бъде придобита стока, включена в тази промоция, е много по-изгодна спрямо цената, на която може да бъде купена от същия сайт извън кампанията.
Това внушение е установено от КЗК за заблуждаващо също и поради факта, че цените на стоките в промоция, дори и след приспадане на отстъпката от 25 %, са по-високи, отколкото цените на същите артикули преди промоцията.
В случая става дума за търговска практика, която създава нелоялно конкурентно предимство на дружеството, като може да доведе до изкривяване на пазарното търсене в негова полза и във вреда на други конкурентни предприятия на пазара на онлайн търговия на стоки.
В своето становище по казуса от компанията са посочили, че става дума за отстъпка при условие за покупка на стоки над определена стойност и не е свързана с цената на отделните продукти.
Решението подлежи на обжалване пред Върховния административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му на компанията.