Клиентите на "Мобилтел" намаляват през 2016 г.

Клиентите на "Мобилтел" намаляват през 2016 г.

Клиентите на "Мобилтел" намаляват през 2016 г.
Клиентите на мобилни услуги на "Мобилтел" спадат с 3% до 4.108.1 млн. души през 2016 г. Спадът е за сметка на по-малкото клиенти на предплатени услуги. Фиксираните абонаменти нарастват с 0.7% до 1.018.9 млн., съобщи компанията - майка Telekom Austria Group, която обяви вчера финансовите си резултати.
Това са първите обявени резултати на някой от трите големи оператора за цялата 2016 г. Финансовият отчет на "Теленор България" излиза в четвъртък, а на БТК - през март.
Печалбата на "Мобилтел" преди лихви, данъци и амортизации (EBITDA) пада с 20.5% до 25.2 млн. евро. Причината е главно увеличаване на разходите за купуване на устройства поради повишените продажби на смартфони и таблети, както и по-високите разходи за взаимосвързаност с други оператори, обясняват от компанията. В допълнение, разходите за съдържание нарастват заради увеличаващия се брой на абонати на ТВ услуги.
Приходите са се повишили с 0.1% до 412 млн. евро през 2016 г., което е първият годишен ръст на приходите на телекома от 2008 г. насам. Част от причините за по-високите приходи са ръст в продажбите на устройства, продължаващ темп на растеж във фиксираните услуги и стабилизиране на приходите от мобилни услуги.
Приходите от продажби на устройства за последното тримесечие на 2016 година нарастват с 24% поради засиления интерес към смарт телефони и таблети.
Приходите от фиксирани услуги за същи период се увеличават с 2.3% вследствие на нарастване на популярността на пакетните предложения и засилено търсене на услугата домашен интернет.
Приходите от мобилни услуги за последната четвърт отбелязват лек ръст от 0.3%, което се дължи главно на повишени приходи от взаимосвързаност с други оператори, следвайки пазарната тенденция за увеличаване на офертите с включени минути към всички мрежи.
Средния приход от абонат (ARPU) на Мтел за последното тримесечие на 2016 г. с 3.8% до 5.5 евро.к