За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
nsa17624486
Рейтинг: 61 ВеселоХайде на битака!
jorosrabskia
Рейтинг: 640 НеутралноБраво, дано да е изгодна сделка
stanislavdi
Рейтинг: 597 Неутралнот.е да купят дълговете на БДЖ и да дадат нов заем? Брей, що пък не поискаха да направят завод тук и тук да се произвеждат сертифицирани в ЕС вагони?
mitko11
Рейтинг: 2134 ЛюбопитноПроблема с циганите - гратисчии как ще го решат?
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван ВазовН. Колев
Рейтинг: 640 НеутралноЧисто алгебрично, "...високо съотношение цена-производителност" означава висока цена и/или ниска производителност.
boring pumpkin
Рейтинг: 221 ВеселоИнтересно-един китайски концерн е способен да реши проблемите на БДЖ , а цялата ни държава не е ... или не иска
J.J.
Рейтинг: 1014 НеутралноТова е най-големият производител на подвижен състав в света. Вероятно имат огромни излишъци на производствени мощности и искат да стъпят на европейския пазар: http://www.crrcgc.cc/en
Да видим какво ще стане, но ако са готови да дадат финансиране без да смятат политическия риск (т.е. на по-изгодни нива от сегашните), тогава би било добре дошло за всички страни.
mitko11
Рейтинг: 2134 ВеселоДо коментар [#3] от "stanislavdi":
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов"...Китайците предлагат и да инвестират и в нов за асемблиране на електрически и дизелови мотрисни влакове в България...."
Като изтрезнее редакторът, след "нов" ще добави "завод"...
stanislavdi
Рейтинг: 597 Неутрално[quote#2:"jorosrabskia"]
Браво, дано да е изгодна сделка[/quote]
Дано, ама не е. Изгодна сделка ще е ако някой дойде и каже: Плащаме дълговете на БДЖ, плащаме и пазарната цена на БДЖ и инвестираме в БДЖ.
Нови заеми БДЖ може и сама да вземе и то не за китайски вагони.
mesambria
Рейтинг: 221 НеутралноВреме е тзи компания да бъде изправена на крака. Дано нещо да стане!
Иван K
Рейтинг: 1806 Любопитно"идеята е инвестицията да бъде изплащана с капиталовия трансфер от държавата към БДЖ"
подпис4ort
Рейтинг: 114 НеутралноМъртвецът БДЖ няма проблеми.
Имам време да питам всеки идиот.Проблемът е, че данъкоплатците ще плащаме яко.
tribiri
Рейтинг: 594 НеутралноДо коментар [#3] от "stanislavdi":
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!Ами точно това са поискали. Само дето в статията са го нарекли асемблиране.
Ма кой да чете! Нали се плаща за място.
Чардо
Рейтинг: 1341 ЛюбопитноЧета и ми идва на ум приказката на Митрето :
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24_ Не те молАм,
не те изнасилвам !
Ке те питам нещо ,
НО отговора требе да биде "ДА" !
-=-=-=
БДЖ толкова го е закъсало,
а пък китайците искат да направят бърз ЖПтранспорт по стария път на коприната .
Чрез ЖПтранспорт доставките им до пазара на Европа е 4 пъти по-бърз от морския !
Dr_Doolittle
Рейтинг: 1120 НеутралноКитайците просто инвестират в.....собствената си инфраструктура. След 20 години това тук гето изпаднало без здравно и пенсионно осигуряванне, без армия и младо население ще е просто китайска територия или територия на другите им плодящи се конкуренти- Индия, Турция, Египет,Нигерия и т.н
http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/марулко
Рейтинг: 114 НеутралноCRRC са най-големият производител на влакове в света.
majorman
Рейтинг: 752 ВеселоПървото е рефинансиране на старите задължения на "Холдинг БДЖ" ЕАД в размер на 130 млн. евро и финансиране на доставка на нови електрически и дизелови мотрисни влакове в размер на 170 млн. евро.
We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man----------------------
Т.е. задълженията на БДЖ ще нараснат със 170 млн. евро от сделката. Това верно ще реши всичките проблеми на компанията - ще я фалира и отърве от мъките и капана на задлъжнялостта. При това при по-ниска за обществото цена от фалита на КТБ.
Иван K
Рейтинг: 1806 Неутрално"идеята е инвестицията да бъде изплащана с капиталовия трансфер от държавата към БДЖ"
подписИдеята на всяка инвестиция е да се изплати от печалбата. Поне аз така го разбирам. Така повече ми прилича на политическа сделка.
ironhorse
Рейтинг: 800 НеутралноАлексиев обяви, че идеята е инвестицията да бъде изплащана с капиталовия трансфер от държавата към БДЖ и китайските инвеститори приемат това като достатъчна гаранция, за да могат да кредитират подобна инициатива.
ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата, но ПП/ДБ ги надминаха само за няколко месеца!Ей на това му се вика БАНДИТСКА приватизация.
НЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕ
Този път ще има трепане. Така да знаят управниците !
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2002 НеутралноАко се краде по-малко нафта и жици,БДЖ ще излезе на печалба.
Libertarianism is just anarchy for rich people...Абе друго си е да е по-лесно да се уредиш за митничар от колкото за кондуктор в БДЖ!
tribiri
Рейтинг: 594 НеутралноДо коментар [#9] от "stanislavdi":
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!А дълговете по-големи ли са от пазарната цена или по-малко?
Защо Кремиковци беше продаден за 1 лев и никакви дългове не бяха върнати?
zidane
Рейтинг: 877 Неутралноами добра новина.
но нека бъдат коректни и офертата да изчака законно избраното правителство, ако служебното си свърши работата.
щото иначе със сигурност имаме оферта като за безшумен, безавариен, енергоспестяващ влак, който лети, но никой не го е виждал.
ironhorse
Рейтинг: 800 НеутралноДо коментар [#15] от "Dr_Doolittle":
ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата, но ПП/ДБ ги надминаха само за няколко месеца!Интелигентен си ...
Днес си в лошо настроение, цапни едно винце, за здраве.
То че не сме цъфнали и вързали е ясно, но българският род е оцелял и при много по-големи злини.
България и българите ще ги има докато свят светува.
Ogiigo
Рейтинг: 1249 НеутралноДо коментар [#6] от "boring pumpkin":
Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.Отдавна не иска!
tribiri
Рейтинг: 594 НеутралноДо коментар [#19] от "ironhorse":
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!Обясни какъв ти е проблема, че едва ли някой може да схване?!
globetrotter
Рейтинг: 480 ВеселоДо коментар [#9] от "stanislavdi":
Може дръжки.
gembirdkz
Рейтинг: 221 НеутралноДа се прави сделката докато не са се отказали жълтурите,стига разбира се да не се харизва БДЖ-то.Поне едно хубаво нещо ще направи служебното мин.,защото до момента само уволнения се правят.
gbj06554106
Рейтинг: 274 НеутралноВ чужбина веднага оцениха благоприятната ситуация настъпила с идването на новото, макар и служебно правителство, и бързат да заемат позиция.
Браво на Герджиков, браво и на Президент Радев!
K2
Рейтинг: 1795 НеутралноДосега много приказки за Китайски инвестиции сме слушали. Лично на мен не ми е известно някоя да се е състояла.Винаги има и първи път но се съмнявам.
SHADOWS of SOFIAmalart
Рейтинг: 854 Неутралнокитайски инвеститор винаги ме изпълва с подозрение
malart.blog.bgglobetrotter
Рейтинг: 480 ВеселоДо коментар [#19] от "ironhorse":
*autistic screeching*
one_1980
Рейтинг: 221 Неутралновсичко хобаво
ама от време на време като пуснат инвеститор от Квейт, Добуа, Китай иска да прави еди кво си
защо ми се струва само за пред публиката
преди време щяха да правят българският Лас Вегас около София плюс писта за Формула 1
та не им се връзвам на номерата
buran
Рейтинг: 168 НеутралноДо коментар [#9] от "stanislavdi":
Може, ама не може... защото и до момента вече колко пъти бяха прецакани кредиторите на дружеството...
джендър NATO generals
Рейтинг: 607 НеутралноНе бива! Защото трябва да бъде източен и приватизиран от Христо Ковачки! Пък и нали за селата ще се заГРОБва концесионно летище София за 35г, за за 600 млн € над и КОЙ знае колко ПОД масата! Парите трЕбват "за БДЖ", ръйш ли!
Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на токgost22
Рейтинг: 808 Весело[quote#4:"mitko11"]Проблема с циганите - гратисчии как ще го решат? [/quote]
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...С малка (по китайските стандарти) група кондуктори, владеещи кунг-фу.
Вие сериозно ли питате как частник ще се оправи с гратисчиите?
buran
Рейтинг: 168 НеутралноДо коментар [#29] от "ka2":
В случая става въпрос за официално писмо за намерения, това не е като трайчо, лилито и бойко да ходят на плаж в Катар
shileto
Рейтинг: 1025 НеутралноЩе има ориз за БДЖ, ама добре да обмислят нашите преди да подпишат
stanislavdi
Рейтинг: 597 Неутрално[quote#13:"tribiri"]Ами точно това са поискали. Само дето в статията са го нарекли асемблиране. [/quote]
рефинансиране на дълг не е като да е платен дълг, нали?
Ама няма кой да чете........или толкова си му разбираш
neut
Рейтинг: 168 НеутралноБорба за европейски пазар с евентуални ползи и за нас
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restДГБ
Рейтинг: 221 НеутралноЯ някой да преведе на български капиталов трансфер от държавата към БДЖ.
Вели
Рейтинг: 1207 Неутрално[quote#21:"tribiri"]Защо Кремиковци беше продаден за 1 лев и никакви дългове не бяха върнати? [/quote]
за 1 лев +ЗАДЪЛЖЕНИЯТА МУ!!!
calc
Рейтинг: 168 НеутралноНема стане. Ако БДЖ се възроди, половината трансп. фирми отиват у ряката. А те не са наш'те и на комшията.
Маршалов
Рейтинг: 701 НеутралноАко китайците дойдат, нашите политици ще се наложи да избягат от България, щото китайците знаем как наказват корупцията. Така, че е много вероятно да не бъдат допуснати...
мурзилкаcomandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2002 Неутрално[quote#2:"jorosrabskia"]Браво, дано да е изгодна сделка[/quote]
Libertarianism is just anarchy for rich peopleКитайците рано или късно ще искат "брод" през България за скоростната си железница към ЕС!
Fiji
Рейтинг: 114 НеутралноКитайците ако дойдат, и демографския проблем могат да ни решат.
cinik
Рейтинг: 2687 НеутралноВъпросът е, че за този "трансфер от държавата" на опашка чакат всичките служители на заплата във фирмата, плюс дизела, тока, почистването, билетните гишета и всички други оперативни разходи.
Moника Маковей: „Ако изчистите съдебната система, тя ще изчисти всичко останало“*** Ахмед Доган: „Който има контрол над съдебната власт, той контролира държавата“*** Буци до Ди Джей Ванко 2: „Бяхме подложени под натиск да приемем румънския модел, който счупи Румъния. Благодарение на ГЕРБ със своите десни, консервативни и християнски принципи се спаси държавата“Jessika
Рейтинг: 1181 Неутрално[quote#9:"stanislavdi"]Нови заеми БДЖ може и сама да вземе[/quote]
Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”Не, не може.
Достатъчно за задлъжнели вече и отпускането на нов банков заем е много проблематичен.
Бо По
Рейтинг: 747 НеутралноЩе е изгодна до момента в който не се включат нашите лапачи с комисионните. Тогава или работата ще се разсъхне или ще стане незигодна за народонаселението на тази територия
До коментар [#2] от "jorosrabskia":
tribiri
Рейтинг: 594 НеутралноДо коментар [#38] от "stanislavdi":
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!Пак да питам! Купувачът на Кремиковци, колко дълг рефинансира, колко погаси и по каква цена купи?
Според теб по-добре ли е държавата да рефинансира
Държавно гарантираните дългове на БДЖ!
Единият от двама ни наистина не е наясно, но не съм аз!
Проблемът е единствено, че е прекалено хубаво за да стане.
globetrotter
Рейтинг: 480 НеутралноДо коментар [#40] от "ДГБ":
Половин милиард лв. отиват от държавата към БДЖ + НКЖИ всяка година. За тях става дума.
pavkata2010
Рейтинг: 640 ВеселоХе, хе ... тия китайци са като руснаците дето искаха да ни построят Белене без пари. Сега му е времето за такива "инвестиции" - с това служебно правителство и бай Радев начело. Не че и при предишните не можеше, ама сега водата е по мътна.
dnk
Рейтинг: 231 НеутралноДо коментар [#3] от "stanislavdi":
Моралът не е порок!прочетете 4-ят абзац на статията
"Китайците предлагат и да инвестират и в нов завод за асемблиране на електрически и дизелови мотрисни влакове в България."
*****
НеутралноБрей!Кога дойде БСП,кога започнаха милиарди инвестиции от Китай да идват!Айде Герджика да отиде да открие някое ресторантче в Пекин,както правеше Орешарски!
Иво
Рейтинг: 3175 ЛюбопитноЗвучи много добре! Най-накрая се вижда светлинка в края на тунела за БДЖ! Дано нещата се реализират!
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36zidane
Рейтинг: 877 Веселоначи, колеги, не моа ва разбера - китайците предлагат на Герджика и Пилота влак като на док Браун от "Завръщане в бъдещето 3". точка. Марти Макфлай така и не видя влака отвътре, а ние направо ще се возим в него!
svetlio_rm
Рейтинг: 221 НеутралноНе виждам какво може да губиме..
Като цяло БДЖ едвам крета та ..
svetlio_rm
Рейтинг: 221 НеутралноДо коментар [#53] от "yanne":
Такава оферта не може да дойде туко така за 2 месеца, не пиши глупости. Китайците са проучвали поне полвин една година за да се захванат.
daam
Рейтинг: 648 НеутралноДано да се случи, но надали. Толкова хора си живеят сладко около БДЖ и на наш гръб
Gopeто
Рейтинг: 1347 НеутралноПодобно предложение не носи нищо добро. Няма такъв филм - "Ще дойда и ще ви реша всички проблеми по свое желание"
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров*****
НеутралноДо коментар [#57] от "sv3tli0":
[quote#57:"sv3tli0"]Такава оферта не може да дойде туко така за 2 месеца, не пиши глупости. Китайците са проучвали поне полвин една година за да се захванат. [/quote]
С нищо не са се захванали.Като се захванат,ела да ми пишеш.Само да не стане като с биволите,дето Доган ги караше от Индия,навремето.
ironhorse
Рейтинг: 800 НеутралноДо коментар [#25] от "tribiri":
ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата, но ПП/ДБ ги надминаха само за няколко месеца!Проблемът е, че китайците определяйки цена на инвестиции, по този начин си гарантират завишена цена на ЖП състава, защото нямам фиксирана бройка, качество от.н., който ще довлекат тук, а държавата, т.е. ти, аз и другите, ще платим на цени определени от китайците.
Така цените на ЖП състава от Китай ще е с по-високи цени от този направен в Германия !!!
Това е абсолютна схема за източване на държжавата.
Забележи, китайците не придобиват собственост, а откупуват обезпечен със залог на цялото предприятие и увеличават дълга му, с колкото си искат !!!
xymax
Рейтинг: 485 Неутрално[quote#9:"stanislavdi"]Дано, ама не е. Изгодна сделка ще е ако някой дойде и каже: Плащаме дълговете на БДЖ, плащаме и пазарната цена на БДЖ и инвестираме в БДЖ.
Нови заеми БДЖ може и сама да вземе и то не за китайски вагони.[/quote]
Оф... комсомолец, не се излагай! 30 години все си мечтаете за такива "инвеститори". И американците ни ограбват и немците и рашките. Това да не е благотворителна организация?
Иначе кви влакове искаш? Китайците са по-малкото зло. Ако рефинансират дълговете на по-ниски лихви какъв и правят влакове по европейските стандарти какъв ти е проблема?
K2
Рейтинг: 1795 НеутралноДо коментар [#57] от "sv3tli0":
SHADOWS of SOFIAПисмо за намерения е все едно да минеш покрай някоя автокъща и да декларираш намерение да си купиш кола. Това не задължава нищо , нито купувача , нито продавача.А би било хубаво някой да отърве бюджета от този воденичен камък.
xax
Рейтинг: 221 НеутралноКитайците искат да стъпят на европейския ЖП-пазар с една дума. Имат план за ЖП-завод, който ако тръгне може да бъде затрупан от поръчки, тъй като за разлика от нас, европейците имат пари за ЖП-сектора, отварят се малко по малко за частни превозвачи и т.н. От друга страна, може да е същия провал като завода за Грейт уол - правят по някоя и друга кола, но нищо повече.
2.5
Рейтинг: 732 Неутрално[quote#13:"tribiri"]Ами точно това са поискали. Само дето в статията са го нарекли асемблиране.[/quote]
I Want To BelieveПредполагам, че колегата има предвид тук да произвеждаме и частите, които ще асемблираме?!
Yotce
Рейтинг: 1474 Неутрално[quote#9:"stanislavdi"]Нови заеми БДЖ може и сама да вземе и то не за китайски вагони.[/quote]
Може, ама друг път.
gost22
Рейтинг: 808 Любопитно[quote#59:"Gopeто"]Няма такъв филм - "Ще дойда и ще ви реша всички проблеми по свое желание" [/quote]
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Всъщност точно такива филми са бизнесите, обаче си прав че трябва първо да видим каква е цената на билета за филма...
Подозирам, че китайците искат да оправят инфраструктурата като част от тяхната цялостна стратегия за доставки в Европа. Разшириха Суецкия канал, купиха докове в Пирея, докараха един влак от Китай до Лондон, говорят за "пътя на коприната" в няколко варианта (дори със заобикаляне на руската територия) та може и да оправят нещо в БДЖ заради друга някаква файда. Лошото е, че обикновено китайците работят с китайци, а не с местни контрагенти...
2.5
Рейтинг: 732 Неутрално[quote#9:"stanislavdi"]Плащаме дълговете на БДЖ, плащаме и пазарната цена на БДЖ и инвестираме в БДЖ.
I Want To BelieveНови заеми БДЖ може и сама да вземе и то не за китайски вагони.[/quote]
Пазарната цена на БДЖ нали се определя и от дълговете, с които виси. Затова и предложението на китайците включва поемането им.
Колко лесно ще получи заем компания, която и в момента виси със стотици милиони?
Yotce
Рейтинг: 1474 Неутрално[quote#45:"Fiji"]Китайците ако дойдат, и демографския проблем могат да ни решат.[/quote]
Не, че ми харесва, но все пак, по-добре работливи китайци, отколкото мързеливи цигани.
historama
Рейтинг: 647 НеутралноСамо аз ли се питам дали не бе редно подобно грандиозно бизнес начинание да се съгласува с "началниците" от Брюксел? Да се кандидатства за финансиране с евросубсидии, вярно с обществена поръчка с европейски, а не с китайски фирми (туй няма да се хареса ни на ГЕРБ, ни БСП, ни на ДПС). А след това пак ли ще се чудим, защо ни считат за троянски кон, ту руски, ту китайски, и ни държат в периферията?
rational72
Рейтинг: 221 НеутралноНякакъв китаец продал душата си на дявола. И тя на третия ден се счупила....
casinoto
Рейтинг: 114 ВеселоДо коментар [#4] от "mitko11":
С кунг фу! Направо с шут в гъза и вън от вагона :)
Михаил Маринов
Рейтинг: 488 ВеселоДобре, че са китайците да дойдат и да ни оправят родното БДЖ.
marinov1018Николай Колев
Рейтинг: 2859 НеутралноРефинансиране, не означава увеличаване на задълженията, много ви моля. Да, сделката може да бъде успешна.
#ТУК НЕ Е МОСКВА! 🇺🇦* ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание🇺🇦xax
Рейтинг: 221 Неутрално[quote#67:"gost22"]Подозирам, че китайците искат да оправят инфраструктурата като част от тяхната цялостна стратегия за доставки в Европа[/quote]
Инфраструктурата на Южна БГ и сега се оправя с евро пари, и то не малко
dejmos
Рейтинг: 402 НеутралноКаква изненада ? Няма нищо против комунизма на Китай ?
Инвеститорът е държавна фирма,... и като такава е много пълна с комунизъм. Да се отхвърли предложението, докато не станат капиталистическа страна.
Как така ,... ами нали , капитализма и тн.
tie_interceptor
Рейтинг: 8 НеутралноДори китайците да придобият БДЖ, да направят поне линията Ориент Експрес и някаква линия от Румъния през Варна до София за влакове със скорост 350 км/ч и да закрият всичко останало, пак добре...
Ама надали...
svetlio_rm
Рейтинг: 221 НеутралноДо коментар [#63] от "ka2":
Никой не е задължен, но е крачка в посоката, за която е писна темата. Няма как да се стигне до инвестиция ако предварително не се проучи, съгласува и чак някой ден да се сключи договор и реално да се случат всичките "красиви мечти" ..
Танас
Рейтинг: 684 Весело[quote#4:"mitko11"]Проблема с циганите - гратисчии как ще го решат?[/quote]
"Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.Шъ ги напраят индокитайчос ако са гратис.
Лео
Рейтинг: 1085 НеутралноБДЖ от кога има само 130 млн. задължения? Явно почти е излязло на печалба, защо ще го продават? Ама ако китайците си платят комисионата на когото трябва и нещата ще се случат.
роджър
Рейтинг: 808 Неутрално[quote#9:"stanislavdi"]Изгодна сделка ще е ако някой дойде и каже: Плащаме дълговете на БДЖ, плащаме и пазарната цена на БДЖ и инвестираме в БДЖ. [/quote]
https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRgДали забелязваш че си написал "ако някой дойде" ?
А, забравил си и "твоето" - няма да си капо, я ...
ppopov_67
Рейтинг: 800 НеутралноПреди много години питали Дубчек: "Какво би пожелал за Чехословакия?"
Той отговорил: "Да ни окупират китайците".
"А нещо друго?"
"Да ни окупират още веднъж".
"Защо бе?"
"Защото и двата пъти ЩЕ МИНАТ ПРЕЗ РУСИЯ".
Deaddark
Рейтинг: 1369 НеутралноДо коментар [#41] от "Вели":
Това бе за пред народа - продадоха за два лева и задълженията - а остарелите машини дадоха за скрап, оборудваните помещения разпродадоха или отдадоха под наем - задължения никой не върна - само наивник може да си помисли че Костов не е участвал в схемата, а видиш ли - те го излъгали горкия и той нищо не можал да направи - нито да събере задълженията, нито да вземе обратно поне индустриалните терени.
Peni Nikol
Рейтинг: 1657 ЛюбопитноКъде е уловката, така за без нищо и ... баба на деди не даваше
).
Да се ядосвате е равнозначно на това да държите горещ въглен с идеята да го хвърлите по някой друг.Deaddark
Рейтинг: 1369 НеутралноКитайците ако открият у нас завод, ще са на далавера - тука няма никакви еко изисквания - не че у тях много има, ама скоро време надигат глава - а тук едно скромно рушветче и филтриращи инсталации за милиони ще се водят разход на хартия - колкото трябва за да не се платят 10% данък печалба.
Deaddark
Рейтинг: 1369 ВеселоДо коментар [#54] от "Иво":
Така е, колега - вижда се светлина в тунела, даже се и чува - туу-туу туу-туу.
pafel
Рейтинг: 235 НеутралноДонякъде очакван момент. В смисъл такъв,че в момента Китай инвестират огромни ресурси(политически,дипломатически,културни и икономически най-вече) за развитие на своите връзки със света. Имат и т.нар инициатива "One Belt, One Road' който се движи по Пътя на коприната и минава през много държави. Досега са инвестирали в подобни мащаби в Пакистан,Централно Азиатски страни няколко.
А онзи влак дето от Пекин до Лондон закара някви товари е просто показно,за това което се цели. Имайки предвид,че едно от разклоненията на този път минава през България е логично да имат много силен интерес.
От страна на правителството(което и да е то) е до колко ще се олее в исканите комисиони и какво е корупционното съпротивление на китайците.
Роси
Рейтинг: 5587 НеутралноЕдва ли китайците ни предлагат това за черните ни очи, не и китайците.
ijj
Рейтинг: 701 ЛюбопитноCRRC имат заводи за сглобяване на мотрисни влакове в САЩ, Малайзия и Аржентина, вероятно по този начин искат да стъпят и на европейския пазар:
https://en.wikipedia.org/wiki/CRRC_Corporation
Deaddark
Рейтинг: 1369 НеутралноДо коментар [#84] от "Peni Nikol":
"Уловката" е следната - Китай произвеждат и доста висококачествена продукция - а ЕС е голям пазар. България е член на ЕС, а местните "бизнесмени" са номенклатура, дето може само да си клати... гордостта по плажовете. Т.е. една голяма и мощна китайска фирма може да навлезе на европейския пазар и дори да стане лидер там. Като нашата държава не й пука за такава възможност, 'що други да не се възползват - ЕС да си провери китайците и ако ги устройва - да правим сделката - една транзитна такса, да капе на Ганьо, докато си пие ракийката, купена с парите от транзитната такса - това си е идеала на нашия бизнес - да пиеш, да ядеш, да джиткаш и от нЕкъде да капе.
OMUNVINGE
Рейтинг: 114 НеутралноКолкото пъти съм чул за китайски мега инвестиции все е кьорфишек!
boras
Рейтинг: 221 ВеселоКитайците да не пренасочват средства от САЩ към България?
fpyyh
Рейтинг: 114 Неутралнокакво може да значи капиталовия трансфер от държавата към БДЖ и китайците, освен продажба срещу дългове, които те предлагат да увеличат, доставяйки собствените си вагони? футболните фенове са много добре запознати с тази схема, особено на Левски и ЦСКА, които все ги оздравяват, но след всяка смяна на собствеността дължат повече пари на доскорошните си "благодетели"
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушитеpapуre
Рейтинг: 854 Неутрално: Може и да не съм гледал внимателно , но никаде не видях да се коментира откъде се поражда този интерес на китайците към БДЖ. Ако се върне човек година две назад , няма как да отмине съобщения за огромен интерес от построяване на жп- връзка между Китай иЕС през Турция и Босфора до Европа . И докато човек се почуди дали това е възможно , китайците са вече в азиатската част на Турция . И чакат от другата на Пролива де се свърши проектирането на плана в Европа . И тогава няма как да не си зададем въпроса - Е , защо ручахме тогава жабетата с магистралите ? Отговора ще го видим наяве - товарни влакове с контейнери и ТИР- ове в посока Централна и Западна Европа
И в обратна посока , разбира се . А клъстърите покрай магистралите - ами ще се наложи Плевнелиев да обяснява за какво ще се ползват . Може би ще изкарват пари за поддръжка на част от магистралите . Които едва ли ще се самоиздържат . И изплащат .. Е така малко си пофантазирах , в китайски стил ...
angeles
Рейтинг: 839 НеутралноЖелезопътния транспорт има бъдеще и това е ясно.Не случайно Бъфет купи Бърлингтън Нортерн за 30 на билиона.Не са глупави жълтурите.За БГ не мога да определя,но дано е за добро.
Boris Dimitrov
Рейтинг: 221 НеутралноВреме е да имаме нормална, модерна и бърза железница! Не съм на мнението, че държавата е лош стопанин, но щом е нямало и няма воля и качества това да се случи и цялостното състояние на железниците е като в тоалетните на влаковете съм с две ръце за. Представете си София-Бургас за 2:30 ч. никога повече някой ще пътува в тесните, потни 9 часови автобусни трилъри, та дори и много ще се откажат от автомобилите, само дано лобито на автобусните превозвачи не надделее. Не съм обаче съгласен на скрита приватизация през рефинансиране и доставка на влакове, най-добре ще е да има джойнт-венчър в който, държавата да запази 30-40% все пак е предмет на национална сигурност, а и на висока дългосрочна възвращаемост.
papуre
Рейтинг: 854 Неутрално[quote#91:"OMUNVINGE"]
Колкото пъти съм чул за китайски мега инвестиции все е кьорфишек! [/quote]
Ами дойдоха с инвестиций за двадесет хиляди декара във Видинско , стояха една година и си дигнаха чукалата Не сами - принудиха ги с условията . .
1107a
Рейтинг: 153 НеутралноТоя концерн ако пусне Влак Бургас София за 3 часа,
какво става с автобусите?
ivanchoLA
Рейтинг: 1341 ВеселоЩе е готино да сложат високоскоростни влакове, както е в Китаи. Те там също са Ганя балкански ама охраната ходи с едни дълги прътове и дисциплинира та тия само могат да де разправят с никсот в класи, за да не е кочина.
#notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012papуre
Рейтинг: 854 Неутрално[quote#4:"mitko11"]
Проблема с циганите - гратисчии как ще го решат? [/quote]
Ще пожълтеят . От страх да не посинеят . Циганите ,имам пред вид .