Twitter продължава да разочарова инвеститорите

Twitter продължава да разочарова инвеститорите

Акциите на Twitter паднажа вследствие на неувеличения брой на активните потребители на компанията за второто тримесечие на 2017 г.
Акциите на Twitter паднажа вследствие на неувеличения брой на активните потребители на компанията за второто тримесечие на 2017 г.
Броят на активните потребители на Twitter не е нараснал през второто тримесечие, което доведе до падането на акциите на компанията, пише Reuters. Котировките се понижиха с близо 15% - до 16.75 долара, в края на миналата седмица. Въпреки инвестициите си във видео- и стрийминг съдържание, които целят да увеличат конкурентоспособността на социалната мрежа, Twitter запази потребителската си база в същите рамки от предишното тримесечие - 328 млн. души.
Лоши показатели
Поради липсата на нови потребители Twitter се изправя пред редица проблеми - увеличение на загубата и спад на приходите от реклама. Нетната загуба се е повишила до 116.5 млн. долара за второто тримесечие от 107.2 млн. за същия период през 2016 г. Това се дължи на обезценка от 55 млн. долара, която е в резултат на намалени инвестиции. Приходите спаднаха с 4.7% до 573.9 млн. долара. Това е вторият път, когато приходите намаляват, след като компанията стана публична през 2013 г. Въпреки това приходите надхвърлят прогнозите на анализатори, които бяха за 536.62 млн. долара, пише Reuters. По мнение на Майкъл Пактър, управляващ директор към Wedbush Securities, тази положителна разлика се дължат единствено на факта, че социалната мрежа поставя много ниски очаквания, като всъщност постижението няма покритие.
Приходите от реклама надминаха предварителната анализаторска оценка от 458.1 млн. долара и достигнаха 489 млн., което все пак се равнява на спад от 8% на годишна база. Ръководството на Twitter обяви в писмо към инвеститорите си, че не се очаква подобрение на отрицателната тенденция през втората половина на годината.
Конкурентите
В сферата на социалните мрежи борбата за привличане на приходи от реклама е ожесточена, като се води главно между трима основни играчи - Facebook, Snapchat и Twitter. Практиката показва, че колкото повече активни потребители има една от тези платформи, толкова по-склонни ще бъдат рекламодателите да изберат точно нея за изпълнение на целите си. Оттук произлиза и неспиращото желание за увеличаване на потребителската база - процес, който се изразява в развитието на различни подобрения на текущите платформи от гледна точка на съдържание и функции.
Към момента Facebook има най-много активни потребители, като по информация на Statista те са 2.01 млрд. души за второто тримесечие на 2017 г. Това е ръст от 17% за една година и поставя Facebook на челното място за най-популярна социална мрежа в глобален аспект. По отношение на цените на акциите на компанията при затваряне на борсата в петък - 28 юли, една акция се е търгувала за 172.45 долара, което е било с 1.18% повече от предния ден. Според данни на Adweek приходите на Facebook за второто тримесечие са 9.3 млрд. долара, а тези от реклама - 9.16 млрд.
От "трите големи" най-вече изостава Snapchat, като Statista сочи, че активните потребители на платформата за първото тримесечие са 166 млн. души. Това показва ръст от 5.06% от последното тримесечие на 2016 г., когато те са били 158 млн. При при затварянето на борсата в петък една акция е струвала 13.81 долара, или спад от 1.36% от предния ден. Приходите за първото тримесечие на 2017 г. са 149.6 млн. долара. Snapchat изпитва на-големи трудности за момента, но според проучвания от пролетта платформата е била най-популярна сред тийнейджърите в САЩ, а компанията все още не е достигнала апогея си.