Walmart влиза на пазара за гласово пазаруване

Walmart влиза на пазара за гласово пазаруване

Walmart стъпва на пазара за гласово пазаруване, на който Amazon е доминираща сила
Walmart стъпва на пазара за гласово пазаруване, на който Amazon е доминираща сила
Американската търговска верига Walmart ще си партнира с Google, за да навлезе в пазаруването чрез гласови асистенти, което в момента се доминира от Amazon.com, пише Reuters. По този начин двете компании отново се изправят една срещу друга, но този път в нова сфера.
Google, която е разработчик на мобилната операционна система Android, използвана в повечето смартфони в света, ще предложи стотици хиляди продукти от Walmart в своята гласова платформа Google Assistant от края на септември, обяви директорът по електронната търговия на Walmart Марк Лор. Той заяви, че Walmart може да предлага по-широка селекция от всеки друг търговец в платформата. Лор се присъедини към най-големия търговец на дребно в света, след като купи неговата компания за електронна търговия Jet.com.
Челен сблъсък по всички фронтове
По подобие на други отрасли Amazon преобладава и на пазара за гласово пазаруване с личния помощник Alexa, който позволява на потребителите да пазаруват директно от компанията. Пример за това са данните на eMarketer, които сочат, че ритейл гигантът притежава по-големия дял в индустрията с устройства с гласово разпознаване в САЩ, като Echo продуктите й представляват 72.2% от пазара за 2016 г., следвани от Google Home с 22%.
В отговор на всеобхватната доминация на Amazon в електронната търговия Walmart се опитва да води адекватна борба с нея, като предлага отстъпки на клиенти, които пазаруват онлайн и после сами вземат покупката на място, и безплатни двудневни доставки при закупуването на стока над 35 долара. Последното даде резултат, като успя да накара Amazon да свали прага на безплатните си доставки. В по-общ план обаче Walmart все още изостава значително вследствие на проблеми в политиката си за електронна търговия.
Бизнес в развитие
Когато се говори за бизнес в това направление, трябва да се отбележи, че сферата все още не се радва на голям интерес сред обществото. За сметка на гласовите приложения функциите на устройствата Echo и Google Home, които главно се използват, са широко разпространените стриймване на музика и разглеждане на аудиокниги. Причините за все още слабата употреба са две - притеснения за поверителността на данните и цената на самите продукти. Като се има това предвид, Amazon започва да предлага варианти за пазаруване ексклузивно чрез Alexa. Анализаторът от eMarketer Виктория Петрок коментира, че самата концепция зад гласовите приложения е още в ранен етап на развитие и хората не са готови за нея.