ФАНТАСТИКО увеличава заплати и разширява екипа си

ФАНТАСТИКО увеличава заплати и разширява екипа си

Антоанета Методиева, директор "Човешки ресурси" във ФАНТАСТИКО
Антоанета Методиева, директор "Човешки ресурси" във ФАНТАСТИКО
ФАНТАСТИКО увеличава заплатите на над 3000 служители и разширява екипа си през тази година. Промяната на възнагражденията се прави на два етапа, като средното увеличение за екипите в супермаркетите и в логистичната база е с 16.29% за периода от декември 2021 до този юни. За възможностите за кариерно развитие във веригата разказва Антоанета Методиева, директор "Човешки ресурси" във ФАНТАСТИКО.
Още в началото на годината анонсирахте, че екипът на ФАНТАСТИКО ще бъде разширен. Какви са предимствата за хората, които ще изберат търговската верига за свое работно място?
В момента тече реновирането и разширяването на два от нашите супермаркети, които предстои да бъдат отворени до края на годината. Тази година стартира и разширението на логистичната ни база в гр. Елин Пелин, както и строителството на нов супермаркет в квартал "Левски Г" в София. Очакваме броят на нашите служители да се увеличи с около 150 души през следващите месеци. В момента тече активно процесът по подбор. Всеки, който желае да работи в приятна обстановка, в компания, предлагаща възможности за кариерно развитие и която се грижи за служителите си, е добре дошъл при нас. Ние се грижим за професионалното и личностното развитие на хората си и се стремим да изграждаме екипите си така, че да намерим точното място за всеки колега.
Какви са средните възнаграждения за работещите в супермаркетите?
Времето, в което живеем, ни изправя пред много и различни трудности. За нас като отговорен работодател са от голямо значение сигурността и спокойствието на нашите служители. Ето защо още преди шест месеца, през декември 2021, увеличихме трудовите възнаграждения на работещите в супермаркетите, като този процес продължава и през тази година. От този месец имаме втори етап на увеличение на заплатите за екипите в супермаркетите и в логистичната база. Така от декември до юни включително средното увеличение за над 3000 служители е 16.29%. В момента стартовата заплата на служителите в нашите супермаркети е от 1470 лв. за по-ниските позиции до 2800 лв. за високите, като това е брутният размер. Размерът на възнагражденията зависи от стажа, квалификацията, позицията и отговорностите на всеки от екипа. Средната работна заплата в супермаркетите е 1933 лв. бруто.
Може ли стартът на кариерата в супермаркет да е предпоставка за кариерно развитие в компанията?
Разбира се. Във ФАНТАСТИКО има много примери на колеги, които са стартирали от най-ниска позиция в супермаркет и в момента са на мениджърски позиции. Това са по-голямата част от управителите на нашите супермаркети, както и редица колеги от централния офис. Едни от най-ярките примери за колеги, които са достигнали високи нива в кариерата си, са изпълнителният директор, директор "Продажби", зам.-директор "Човешки ресурси", търговският директор. В компанията всеки, който има стремеж и качества за развитие, получава подкрепа и възможност за реализация и израстване.
Освен обученията какви други допълнителни придобивки получават служителите?
Стремим се непрекъснато да разширяваме допълнителните придобивки и вярваме, че по този начин колегите са по-ангажирани, по-мотивирани и в същото време се чувстват още по-сигурни на работното си място. Всеки в екипа получdва 80 лв. ваучери за храна месечно, ваучери за празници, карта за отстъпка при пазаруване във ФАНТАСТИКО и за всички обекти на групата (ресторанти, боулинг зали). Имаме разработена методика за допълнителни финансови бонуси за постигнати резултати. Всеки месец се излъчват нашите "Служители на месеца", които също получават допълнително възнаграждение за представянето си. Разработихме програма, с която стимулираме колегите да участват активно в изграждането на екипите. Програмата "Доведи приятел" е за препоръки на познати, близки и приятели, които могат да започнат работа във ФАНТАСТИКО. Бонусът за препоръчан служител, който остава на работа при нас, е 500 лв. Грижата за здравето е друг основен приоритет за нас. Освен допълнителното здравно застраховане колегите могат да се възползват и от безплатни медицински прегледи от висококвалифицирани специалисти по програмата "С грижа към теб", чиято цел е профилактика на най-често срещаните заболявания при мъжете и жените. Това е един от най-стойностните ни проекти, защото бяха открити здравословни проблеми и при някои колеги започна лечение. Колегите имат възможност да използват карта за фитнес на преференциална цена и един ден допълнителен отпуск за специални лични моменти.
Какъв е работният график и подходящ ли е за хора, които пътуват от близки до София населени места?
Във веригата работят много колеги от населени места извън София. За да улесним придвижването до работното място, осигуряваме транспорт от различни населени места като Перник, Дупница, Бобов дол, Ботевград и др. Графикът на работа на тези служители е съобразен с отдалечеността им от София и личните им възможности и предпочитания. Предлагаме гъвкаво работно време и възможност за работа на смени, като работният график е съобразен с нуждите на всеки отделен служител - съобразяваме се с учебната програма на колегите ни, които са студенти, майки на малки деца или които работят на втори трудов договор при нас.
Коя е най-силната страна на ФАНТАСТИКО като работодател, която винаги споделяте с кандидатите за работа?
ФАНТАСТИКО е българска семейна компания и за нас семейните ценности са много важни. Гордеем се с това, че цели семейства, и то от няколко поколения, ни се доверяват и работят при нас. Подкрепата, признанието, отговорността, сигурността и справедливото възнаграждение са основните ни силни страни. Работим в посока развитие и надграждане на екипите ни. Вярваме в хората и предоставяме възможност на всеки, който има желание и качества, за развитие. Добрата работна атмосфера е от изключително значение за нас.
Има ли конкретни умения, които изисквате от кандидатите за различните позиции в супермаркетите на веригата?
Най-важното качество, което търсим, е желанието за работа. Предлагаме обучение и подкрепа на всеки новопостъпил. Имаме изградени обучителни центрове, в които едни от най-опитните ни служители обучават новите колеги, така че те да се чувстват спокойни, дори ако нямат никакъв опит в ритейла. За ръководните позиции в супермаркетите сме разработили програма, в рамките на която в продължение на 3-4 месеца бъдещите мениджъри имат възможност да усвоят необходимите знания, преди реално да поемат функцията на ръководители. По време на обучението бъдещите ни колеги работят с едни от най-добрите управители на супермаркети. Нашият стремеж е колегите да получат нужното време за обучение, независимо каква позиция ще заемат.