Ивана Димова, "Уника България": 30 години подкрепяме нашите клиенти за по-добър живот

Ивана Димова, "Уника България": 30 години подкрепяме нашите клиенти за по-добър живот

Ивана Димова, изпълнителен директор и член на УС на "Уника България"
Ивана Димова, изпълнителен директор и член на УС на "Уника България"
Ивана Димова започва своята кариера през 2006 г. в TBI Credit. След това тя преминава през различни висши ръководни позиции в TBI Bank и "Дженерали", където е била отговорна основно за продажбите и продуктовото развитие. През 2016 г. се присъединява към екипа на "Уника България" като директор на дирекция "Банково застраховане". От началото на 2021 г. е назначена като член на Изпълнителния комитет, отговорен за развитието на бизнес модел "Банково застраховане". С умения в бизнес планирането и развитието, данните и анализа едновременно в банковия и застрахователния сектор Ивана Димова притежава магистърска степен по "Международен бизнес" от Университета за национално и световно стопанство в София. От юли 2022 г. Ивана Димова е генерален мениджър, член на управителния съвет и изпълнителен директор на ЗК "Уника" АД и ЗК "Уника Живот" АД.
Как се представя застрахователният сектор в България през 2022 година и какви са вашите очаквания за края на втората половина от годината?
Положителният тренд в развитието на застрахователния пазар през първото полугодие на 2022 година, с ръст почти 9% спрямо същия период на предходната година, продължава да се наблюдава като тенденция и във втората половина на годината. Темпът на растеж в животозастраховането остава изпреварващ този в общото застраховане и това се дължи основно на повишен интерес от страна на клиентите към здравните застраховки, както и интензивното развитие на премийния приход по линия на "Застраховка живот, свързана с инвестиционни фондове".
Очакванията ми към края на 2022 година са да се запазят гореспоменатите положителни тенденции и клиентите все повече да взимат информирано и осъзнато решение, за да предпазят здравето, живота и имуществото си.
Какъв е фокусът в дейността на "Уника България" през настоящата година?
Фокусът в дейността на компанията през настоящата година и за в бъдеще е да разбираме все по-добре нуждите на нашите клиенти и съответно да предлагаме на всеки от тях възможно най-персонализирани застрахователни решения.
Дигитализацията като неотменен спътник в ежедневния ни живот, ускорена по време на пандемията, се случва интензивно и в нашата компания.
Предлагаме на клиентите ни все по-добре развито портфолио от изцяло дигитални застрахователни решения в общото и здравното застраховане. Потребителите имат възможност бързо и удобно да направят своята застраховка изцяло онлайн в няколко лесни стъпки, което ни прави техен предпочитан партньор.
Превенцията и застрахователната грамотност също са на фокус. От една страна, е важно клиентите да бъдат все по-добре информирани, на лесен и достъпен език, да са запознати с предимствата на различните застрахователни продукти и на кой етап от живота си кой от продуктите би бил полезен в техен личен план. В по-развитите държави в Европа семействата планират още от раждането на тяхното дете какви застрахователни решения следва да предоставят на своя нов член в семейството - от детска здравна застраховка до застраховка живот, която може да бъде с инвестиционна цел и приходът от нея да бъде ползван на някакъв етап за образованието му, да речем.
Превенцията във всички сфери на нашия живот - от това как да се погрижим по-добре за нашия дом, например със смарт решения, до това как да пазим нашето здраве - с по-здравословен и активен начин на живот, също е във фокуса на нашите цялостни застрахователни решения и това ще навлиза все по-активно в застраховането.
Партньорите ни оценяват действията ни в посока развитие на дигитални и иновативни застрахователни решения, което от своя страна подпомага развитието на отношенията ни.
Наблюдава ли се засилване на интереса от страна на потребителите към застраховките живот и здравните застраховки?
Една от положителните тенденции е, че животозастрахователният пазар бележи двуцифрен ръст през 2021 г. в сравнение с предходната година. Въпреки това българското застраховане остава предимно общо застраховане, и то автомобилно. Ръстът при животозастраховането с 30% за 2021 г. се дължеше най-вече на застраховките, свързани с инвестиционни фондове, към които клиенти ориентираха своите спестявания. Трябва да отбележим, че пандемията също повлия в положителен аспект по отношение на търсенето на здравни застраховки, като през Q3 на 2022 година отново имаме двуцифрен ръст.
Все повече клиенти се информират добре и избират застраховка за живота и здравето си не според сумата, а според условията, които ще получат. Пазарни проучвания през текущата година показват, че пандемичната криза е повлияла върху процеса за все по-интензивно търсене на здравни и рискови застраховки живот.
Все повече застрахователи предлагат изцяло онлайн решения за своите клиенти. Какви са най-често търсените онлайн застрахователни продукти и услуги от портфолиото на UNIQA?
Топ 3 най-търсени продукти през Q3 на 2022 година, които са достъпни за закупуване изцяло онлайн в портфолиото на "Уника България", са "Планинска застраховка", "Застраховка при пътуване в чужбина" и "Застраховка апартамент".
Разширяваме нашето портфолио с още два продукта, които всеки може да закупи онлайн: "Гражданска отговорност" и комбинирана застраховка, с която нашите клиенти лесно и достъпно да могат да застраховат техните дом, автомобил и здраве на посочена от тях цена.
Дигиталните услуги са все по-търсени и предпочитани. Всеки втори клиент по застраховките "Каско" и "Имущество" вече използва услугата самостоятелен оглед на увреден детайл на автомобил или възникнали щети в жилището.
Завеждане на щета по здравни застрахователни продукти също е сред напълно дигитализираните услуги. Така затваряме пълния цикъл онлайн - от избора на подходящо застрахователно решение до завеждането на щета и получаването на обезщетение при възникнали неблагоприятни събития.
Какви иновации въведохте през последните години, за да подобрите клиентското изживяване?
През последните години въведохме роботи, които улесняват нашите вътрешни процеси на работа. Стартирахме и развихме нашето собствено приложение за телемедицина - MedUNIQA, което в момента има близо 40 000 клиенти. Това са хора, които предпочитат да резервират своите консултации с медицински специалист изцяло онлайн, желаят да получат второ мнение или просто да се консултират изцяло дистанционно, без да посещават лекарски кабинет. MedUNIQA е вече и на английски език, което е още едно удобство за нашите клиенти чужденци. Услугите на приложението са напълно достъпни от всяка точка на света. Новите функционалности като сравняването на цени на лекарства в реално време и съхраняването на едно място на всички наши здравни документи са още едно удобство за ползвателите на приложението.
През този месец пуснахме и напълно обновената версия на нашите сайт и клиентски портал - myUNIQA. Цялостното клиентско преживяване е създадено така, че максимално да улесним нашите клиенти. Променихме стила на поднасяне на информацията - на достъпен и разбираем език представяме всички наши продукти и услуги за крайните клиенти.
С регистрирането си в клиентския портал нашите клиенти могат бързо и лесно да закупят или подновят своята застраховка онлайн, да платят вноска, да изпратят уведомление за щета, да следят актуалния статус по вече заведена щета, да получават персонализирани оферти и отстъпки.
Дигитализацията, иновациите и подход, базиран на данни, са ключови за "Уника България", за да бъдем в подкрепа на нашите клиенти и партньори.