Онлайн каналите са разглеждани като основния начин на пазаруване по време на Black Friday 2022

|
Разпознаваемостта на кампанията Black Friday на българския пазар поддържа високо ниво, достигайки почти цялото градско население в България (96.1%). Седем от десет българи от градското население възнамеряват да закупят поне един артикул по време на шопинг събитието, показва традиционното ежегодно проучване на "Kantar Румъния"* по темата, проведено в края на октомври тази година.
"Данните от проучването показват стабилна разпознаваемост на Black Friday и нарастваща тенденция за доверие в събитието, като в резултат на това се отчита и ръст в намерението за покупка, достигащ рекордни нива. Потенциалните потребители асоциират кампанията най-вече с онлайн събитие. Виждаме също, че тази година те са отделили по-висок бюджет за закупуване на желаните от тях продукти. Най-желаните продукти за Black Friday са: дрехи и обувки, козметика и малки домакински уреди", коментира Андреа Попа, акаунт мениджър в "Kantar Румъния" - офисът на Kantar, който координира проучването.
Според проучването 72.7% от българите, живеещи в градски райони, на възраст между 18 и 55 години възнамеряват да закупят поне един продукт на Black Friday - нарастваща тенденция спрямо 2021 г. (70.3%) и 2020 г. (68.5%). За хората, които са запознати с търговското събитие, желанието да се сдобият с нещо ново в рамките му е още по-силно сред българите на възраст 35 - 44 години (81.6%), както и при населението, живеещо в София (85.2%) и в големите градове (82.4%). Географски Североизточният регион на страната показва най-голямо желание за участие в кампанията (85.6%).

Също така нивото на доверие в събитието (72.8%) продължава нарастващата еволюция от последните 3 години. Хората на възраст 25 - 34 години в големите градове и тези в Северозападния регион споделят по-голямо доверие в сравнение с общото градско население.
По отношение на средствата, които анкетираните възнамеряват да изразходват, проучването показва увеличение при групите с висок планиран бюджет - 33.2% от анкетираните планират да похарчат до 200 лв. при 41.5% през 2021 г.; 36.3% възнамеряват да отделят бюджет между 200 и 500 лв. при 33% през предходната година; и 26.7% заявяват, че са отделили бюджет над 500 лв. за закупуване на желаните продукти по време на Black Friday (20.7% през 2021 г.).
Приблизителният бюджет, планиран за Black Friday 2022 г., се е увеличил значително в сравнение с миналата година. Сега той е средно 499.25 лв., което е с 26% повече от регистрирания през 2021 г. (395.99 лв.).
Проучването показва и предпочитане на онлайн магазините по време на Black Friday: 78.7% от потенциалните купувачи възнамеряват да пазаруват от електронни магазини, което е още един значителен ръст спрямо 2021 г. (73.9%).
Какво възнамеряват да купят българите на Black Friday 2022 г. (според проценти споменавания):
- Дрехи и обувки
- Козметични продукти
- Малки домакински уреди (прахосмукачки, миксери, кухненски роботи и др.)
- Играчки
- Спорт (спортно оборудване, велосипеди, фитнес екипировка и др.)
- Мобилни телефони
- Хранителни продукти/Храни и напитки
- Дом и декор (мебели, декорации, осветителни тела и др.)
- Парфюми
- Телевизори
- Гуми, авточасти и автоаксесоари
- Хоби/"Направи си сам" (инструменти и електрически инструменти - бормашини, лентови триони)
- Обичайни детски продукти (памперси, храни, хигиенни продукти и продукти за грижа, дрехи, обувки и т.н.)
- Продукти за лична грижа (сешоари, самобръсначки, преси за коса, епилатори)
- Книги
- Уреди за отопление (климатици, бойлери и др.)
- Лаптопи
- Компоненти за компютър (харддискове, процесори, видеокарти, дънни платки)
- Храна и аксесоари за домашни любимци
eMAG Black Friday 2022 ще се проведе този петък, 18 ноември, започвайки след 7 ч. сутринта. |
* Проучването е поръчано от eMAG и проведено по телефона между 20 и 31 октомври 2022 г. сред национално представителна градска извадка от 1008 респонденти на възраст между 18 и 55 години.
За "Kantar Румъния" "Kantar Румъния" е част от Kantar, водеща световна компания за предоставяне на достоверна информация и консултантски услуги за брандове и комуникация. Kantar има задълбочено и уникално разбиране в своя сектор за това как хората мислят, чувстват и действат; присъства глобално и локално на повече от 90 пазара. Комбинирайки задълбочената експертиза на своите специалисти, знанията, базирани на трудни за съпоставяне информационни ресурси и стандарти, с най-иновативните технологии и платформи за анализ на данни, Kantar помага на своите клиенти да разбират хората и ги вдъхновява да растат. |