Как се развива "Do it yourself" концепцията в пазаруването

Как се развива "Do it yourself" концепцията в пазаруването

Как се развива "Do it yourself" концепцията в пазаруването
Може би всеки от нас е изпитвал определена доза самодоволство, когато направи нещо сам. Този внезапен пристъп на гордост от резултата - какъвто и да е той, всъщност ни предизвиква да бъдем още по-любопитни да откриваме нови неща. Защо споделяме това?
Все повече брандове стимулират умението на потребителите да удовлетворяват собствените си цели и идеи напълно самостоятелно. Бихме казали, че пионер в тази "ниша" е ИКЕА със своята концепция "Do it yourself" и възможностите потребителите сами да навигират своето потребителско пътешествие. С малко помощ от скандинавските дизайнерски решения, разбира се.
И така почти 80 години шведската компания за домашно обзавеждане утвърждава като своя отличителна характеристика именно възможностите, с които въвлича всекиго в процеса по избиране и набавяне на решения за дома. Тази концептуална линия е заложена и в магазините на бранда, които карат посетителите да се чувстват като истински дизайнери и проектанти на жилищните си пространства. Потребителското изживяване е пренесено и в онлайн среда под формата на програми за планиране на всяко помещение у дома до най-малкия детайл.
И до днес във всеки аспект от дейността на ИКЕА се прокрадва заветът на нейния създател Ингвар Кампрад за значимостта на съвместните усилия по пътя към иновативните решения, както и създаването на смисъл по отношение на всяка стъпка от процеса и поставянето на хората на първо място.
Ето защо и цялостната организация на обектите е устроена по начин, който позволява на потребителя съвсем сам да открие онези достъпни и функционални решения, които са му необходими за по-добър живот у дома. Надграждайки това do-it-yourself преживяване, дълбоко залегнало в ДНК-то на бранда, магазин ИКЕА - София, на "Околовръстен път" отскоро се радва на осем каси на самообслужване.
Оказва се, че нововъведението носи редица преимущества по отношение на потребителското изживяване.
За тях споделя Яна Якимова, управител на магазин ИКЕА - София.
Яна Якимова, управител на магазин ИКЕА - София
Яна Якимова, управител на магазин ИКЕА - София
"Винаги сме се интересували живо от това как хората взаимодействат с марката ИКЕА. Ето защо постоянно търсим нови начини да вдъхновим клиентите си, да се усъвършенстваме и да направим пазаруването и достигането на продуктите до дома им още по-лесно. Въпреки че онлайн пазаруването стана много популярно през последните години, много клиенти предпочитат да посетят магазините ни, за да видят от първо лице и изпробват продуктите, преди да ги закупят. За това ние продължаваме да подобряваме традиционните си магазини и да изграждаме нови формати.
Открихме първите каси на самообслужване с отварянето на магазина ни в Mall of Sofia. Още в самото начало от въвеждането им в експлоатация забелязахме, че клиентите ги възприемат изключително положително. Сред предимствата са намаляване на времето за чакане и образуването на опашки, както и интуитивен интерфейс, позволяващ лесното и бързо маркиране и заплащане на избраните продукти. На станциите се приемат само картови плащания и до 10 артикула на човек.
Ние от ИКЕА сме любопитни по природа и водени от желанието да се учим, да се развиваме и да направим живота по-добър за повече хора. Един от основните ни източници на информация в момента е модулът за оценка на потребителското изживяване в магазина. Изненадващо или не, в периода март-април тази година, след въвеждането на касите на самообслужване в магазин ИКЕА - София, тя се е подобрила с около 20%. Тези данни са на база обратната връзка от посетителите в ИКЕА - София, която е абсолютно доброволна и автентична.
Освен това в рамките на месец и половина отчетохме и че близо 15% от оборота на обекта и 25% от броя транзакции се реализират именно през нововъведените каси. Очакваме числата да продължават да растат или поне да се запазят в тези граници предвид вече наличните осем станции.
За нас тези резултати са израз на тенденцията за улеснение, която следваме и развиваме в нашите обекти, а касите на самообслужване са стъпка към нея.
Стараем се да отговаряме на конкретните нужди на потребителите така, че пазаруването за тях да бъде удоволствие и дори разтоварване, съответно - да изграждаме новости и промени, които да са в помощ на това.
Касова зона за самообслужване вече е въведена в експлоатация и в магазин ИКЕА - Варна. Обектът там също е доста натоварен и посетителите веднага откликнаха положително на нашето решение. Ние винаги се стремим да бъдем запознати с трудностите, които потребителите срещат в своето ежедневие и неговата постоянно променящата се динамика. Предвид забързаните ни дни смятаме, че възможността сами да контролираме и определяме потребителското си изживяване от началото до самия край е изключително ценна.
В мащабната си търговска мрежа се стараем да предоставяме именно такава възможност на своите клиенти и по още една ключова за нас причина - незаменимото удовлетворение да се справиш с целия процес напълно самостоятелно. Това диктува ритъмът, по който толкова години ИКЕА върви напред, и категорично доказва, че далеч не са нужни скъпоструващи услуги, за да получим функционални, достъпни и устойчиви решения за по-добър живот у дома. От самото начало визията на нашия бранд е формирана около това възможно най-много хора да имат свободата да развихрят своето въображение и да постигнат мечтания дом. Защото успехът е успех само тогава, когато всеки е дал своя принос, а крайният резултат е общото усещане, че сме постигнали една поне малка победа, която в нашия случай е уютът вкъщи - най-важното пространство за мнозина.