Безплатна промяна на полет и още много иновативни услуги осигуряват на българите от Vola.bg

Безплатна промяна на полет и още много иновативни услуги осигуряват на българите от Vola.bg

Безплатна промяна на полет и още много иновативни услуги осигуряват на българите от Vola.bg
Компанията Vola.bg е онлайн туристическа агенция, стартирала в България през 2023 г., под шапката на румънския пазарен лидер Vola.ro. Vola.ro е отличена като най-известната и препоръчвана онлайн туристическа агенция в Румъния. Компанията оперира и на полския пазар под марката FRU.pl. С богат опит и забележителен растеж по отношение на приходи, брой служители и клиенти, Vola.bg обслужва както индивидуални, така и корпоративни клиенти. Платформата предлага широка гама от туристически услуги, включително резервации за полети, билети с възможност за възстановяване на суми, безплатна промяна на резервация на полет и други гъвкави опции за пътуване.

През последните години Vola.bg насочи стратегическия си фокус към разработването на иновативни финтех туристически услуги, предназначени да предпазят пътуващите от несигурности, свързани с пътуването. Сред тези услуги са Fast Refund, Trip Protect и Flex, които вече са достъпни за български клиенти.
Екипът
Екипът
С услуга за безплатна промяна на полета румънската компания Vola.ro направи летящ старт в България, като от тук започна да развива стратегията си за глобално разрастване. Две седмици след стартирането на платформата Vola.bg компанията вече отчита засилващ се интерес от страна на българските потребители, като броят на резервациите се удвоява всяка седмица.
Пандемията от COVID-19 оказа дългосрочно въздействие върху индустрията на пътуванията и хотелиерството, променяйки драстично поведението и моделите на клиентите. Дигиталната трансформация вече е основният стълб за оцеляване на индустрията. След COVID-19 туристическата индустрия претърпя огромен технологичен срив, особено в областта на обработка на резервации и възстановяване на средствата. Сега компаниите трансформират процесите, за да осигурят безконтактно обслужване и нов режим на безопасност за здравето, подкрепени от цифрови инструменти и технологии.
Все повече клиенти желаят персонализирани решения и политики, които им предоставят избор и контрол, предлагайки гъвкавост по отношение на гаранцията за възстановяване на средства, промяна на дати и/или дестинация. Най-непосредствената видима промяна е преминаването към безконтактно пътуване - от летището до настаняването в хотела, като автоматизацията в целия сектор се превръща в нова нормалност.
Именно в тази среда своето естествено място намира румънският лидер в областта на онлайн покупката на полети Vola.rо, откривайки своя локална платформа - Vola.bg, с безплатна услуга за промяна на полет, ексклузивна за българския пазар. Създадена в далечната вече 2007 г., Vola.ro бързо се превръща в най-популярната платформа за купуване на самолетни билети в северната ни съседка, където за 5 поредни години е отличена като най-доверен туристически партньор. Макар че вече присъства и на полския пазар чрез марката FRU.pl, компанията започва именно от България своята стратегия за международно разрастване.
Даниел Труица, главен изпълнителен директор и основател на Vola.bg
Даниел Труица, главен изпълнителен директор и основател на Vola.bg
Предимствата на Vola.bg
Основното, от което имат нужда потребителите, е полет до желана от тях дестинация на приемлива цена, време на пътуване и не на последно място, авиокомпания и допустим от нея багаж. Като свое конкурентно предимство Vola.bg изтъква комбинацията от уникални маршрути, които се намират удобно чрез разработената търсачка, като потребителите могат да избират между високотарифни и нискотарифни полети до хиляди дестинации.
"Нямаме ограничения, когато става въпрос за авиокомпании, и се стремим да предоставим достъп до всички възможни авиокомпании. В момента работим с над 1000 авиокомпании чрез нашите доставчици, като гарантираме, че нашите клиенти имат изчерпателен избор от възможности за избор за своите полети, включително нискотарифни превозвачи. Особено предпочитано от нашите клиенти е това, че платформата генерира различни комбинации, които създават уникални маршрути", заяви Даниел Труица, главен изпълнителен директор и основател на Vola.bg.
За разлика от конкурентните платформи и купуването на билети директно през авиолиниите българските потребители могат значително да подобрят изживяването си, докато пътуват, тъй като Vola.bg предлага ексклузивна оферта за всеки клиент - безплатна промяна на резервацията (https://www.vola.bg/smyana-bezplatna). Това означава, че при резервиране на самолетни билети през Vola.bg всички пътници получават гъвкавостта да променят решението си за пътуването. Те могат да сменят безплатно не само датата на полета си, но и дестинацията или дори авиокомпанията. Чрез тази уникална за България услуга, достъпна ексклузивно във Vola.bg, компанията се стреми да промени начина, по който българите планират пътуванията си, като направи процеса по-удобен и приятен за тях. Директните резервации през авиолиниите предлагат понякога замяна, но тя винаги е свързана с доста солени такси. "Потребителите на Vola.bg могат да се възползват от нея без никакво допълнително заплащане, тъй като услугата е включена в цената на билета им", казва Труица.
Допълнителни услуги
Компанията предоставя и финтех услуги, свързани основно със защита на клиентите от несигурността при пътуване, особено във времена на COVID и пост-COVID, стачки по летища, военни конфликти и други непредвидени обстоятелства. Услугите Fast Refund, Trip Protect и Flex са само част от портфолиото на компанията, които позволяват бързо възстановяване на парите, но и по-голяма гъвкавост при различни ситуации.
"В случай на отменен полет предоставяме на клиентите две възможности: ако са купили нашите услуги на защита, те могат да избират между незабавно възстановяване на сумата или асистиране за алтернативен полет. Ако клиентът е купил нашата услуга Trip Protect, покриваме разходите за алтернативните полети. Въпреки това, ако клиентът няма Trip Protect, може да се наложи да покрие цената на алтернативния полет, но ние предлагаме пълна подкрепа при намирането на най-добрия вариант, независимо дали е със същата авиокомпания или друга - обяснява още Труица. - Тази помощ се разпростира и в ситуации на свръхрезервация на полети. В такива случаи не само помагаме на клиентите да намерят алтернативни полети, но и предоставяме денонощна помощ, за да осигурим безпроблемно разрешаване на техните проблеми с пътуването. Нашата цел е да гарантираме, че нашите клиенти ще пътуват без стрес, дори когато са изправени пред неочаквани прекъсвания."
По време на предизвикателните времена на пандемията например Vola.ro е възстановила на своите потребители повече от 10 милиона евро заради анулирани полети. Vola.ro беше и единствената туристическа агенция, която възстанови суми на обща стойност над 1 милион евро на всички свои клиенти след фалита на нискотарифната авиокомпания Blue Air.
В момента платформата предлага плащане с кредитна карта, но е в процес на разширяване на опциите за плащане, за да включи допълнителни дигитални методи за плащане.
И обслужване на български език
Потребителите могат да разчитат на обслужване 24 часа на ден, 7 дни в седмицата, като специализиран екип от консултанти, говорещи на български език, помага на клиентите да изберат най-подходящия пакет, както и да осъществят пътуването си с най-малко притеснения като резервиране на място, чекиране за полета и др.
"Ние сме тук за нашите клиенти денонощно, осигурявайки несравнима клиентска поддръжка на български език. Това представлява ясно предимство в сравнение с нашите конкуренти, които може да не осигурят непрекъсната наличност за справяне с клиентски заявки и проблеми", допълва Труица.
На практика отличнaта клиентска поддръжка е високо оценена от досегашните потребители на платформата, като именно тази поддръжка осигурява един от най-добрите рейтинги в Google и TrustPilot.
Компанията предоставя и допълнителни услуги чрез свои партньори като застраховки за целия период на пътуването, настаняване в хотели, наем на автомобил и други. "За хотелски резервации може да получите достъп до нашия партньор Booking.com, за услуги за коли под наем - до Car Rentals през нашия уебсайт. Те имат целеви страници, свързани директно с нас на Vola.bg. Тези услуги са предназначени да предложат удобство и широка гама от опции на нашите клиенти, когато планират своите пътувания."
Нови технологии
Освен това компанията непрекъснато инвестира в технологии, които да подкрепят както търсачката в онлайн платформата, така и възможността за комбиниране на полети във виртуален интерлайнинг.
Традиционният интерлайнинг представлява доброволно търговско споразумение между отделни авиокомпании за обслужване на пътници, пътуващи по маршрути, които изискват множество полети на различни авиокомпании. Такива споразумения позволяват на пътниците да преминават от един полет на една авиокомпания на друг полет на друга авиокомпания, без да се налага да събират багажа си или да се регистрират отново.
Виртуалният интерлайнинг обаче е иновативна концепция за пътуване, която позволява на пътниците да комбинират полети от несътрудничещи авиокомпании в един маршрут. Алгоритъмът за търсене, разработен от Vola, идентифицира възможни комбинации от полети в различни авиокомпании, които може да нямат официално споразумение помежду си, за да помогнат на пътниците да намерят най-ефективния или рентабилен маршрут до своята дестинация.
"По този начин създаваме нови и уникални маршрути, на един клик разстояние, които не може да намерите никъде другаде и на по-добри цени. Това гарантира по-ефективно търсене и предлага по-голям брой подходящи резултати за всяко търсене, извършено от нашите клиенти", обяснява още главният изпълнителен директор на Vola.bg.
Някои авиокомпании предлагат допълнителни отстъпки и услуги за често пътуващи. Засега тази информация не е включена в търсачката. "Ние обаче сме отворени да удовлетворим такива искания въз основа на клиентски запитвания чрез нашия екип за обслужване на клиенти - твърди Труица. - Нашият ангажимент е да отговорим на специфичните нужди и предпочитания на нашите клиенти и ако има търсене на информация за отстъпки и услуги за често пътуващи, ние ще работим, за да я включим в нашите услуги."
Резултатите не закъсняват
"Вълнуваме се, че стъпваме на българския пазар. Предоставяме на българските клиенти най-добрите практики и услуги, които сме изградили през годините и с които вече сме известни в Румъния и Полша - добавя Труица. - Стремим се да поставим нови стандарти в индустрията, предлагайки на нашите потребители удобството, иновациите и спокойствието, което заслужават."
"С дългогодишно присъствие на пазара имаме солиден опит и дълбоко разбиране на нуждите и предпочитанията на клиентите в Румъния и ще приложим това в България. Този опит ни позволява да предоставяме персонализирани услуги и да предвиждаме по-точно нуждите на пътниците. Затова локализираме маркетинга си за българските клиенти и искаме да им покажем, че сме създали Vola.bg за тях, а не просто изнасяме добрите си практики", заяви Труица.
Компанията вече отчита засилващ се интерес от страна на българските потребители, като броят на резервациите се удвоява всяка седмица от стартирането на платформата Vola.bg.