В ESG доклад за годината Lenovo обяви проактивни стъпки към интелигентен AI за всички

Lenovo прилага проактивен подход към управлението на изкуствения интелект, като си поставя за цел да се превърне във водещ доставчик и създател на все по-интелигентен AI за своите потребители. Това става ясно от 18-ия годишен ESG доклад, представен от глобалната технологична компания. За изминалата фискална година Lenovo отчете прогрес в изпълнението на целите за намаляване на емисиите на парникови газове до 2030 г., както и значителен ръст на броя на жените в техническите екипи, което допълнително стимулира иновациите и визията за по-интелигентни технологии за всички. Компанията изтъкна също по-голямото си участие в кръговата икономика, както и все по-активното включване на служителите в доброволчески инициативи.

Lenovo обяви за първи път визията си за
изкуствен интелект за всички (AI for All)
на Lenovo Tech World през октомври 2023 г. В отговор на нуждите на потребителите, които все повече търсят персонализирани AI решения и услуги, компанията развива гама от 40 нови устройства и решения, която включва AI компютърни иновации при лаптопите Yoga, ThinkBook, ThinkPad, ThinkCentre и Legion. Софтуерът за генериране на изображения Lenovo Yoga Creator Zone например трансформира текстови описания и скици във впечатляващи визуализации без сложни кодове или настройки.
Според доклада редица базирани на изкуствен интелект иновации помагат на Lenovo и нейните клиенти в постигането на ESG целите им. Усилията на компанията в тази посока започват със собствената й верига на производство и доставки. За постигането на нулеви нетни емисии до 2050 г. Lenovo разработва асистирано от изкуствен интелект интегрирано решение за проследяване на производствените емисии в реално време.

Иновативната система, наречена
Lenovo ESG Navigator
заменя традиционното ръчно управление на ESG показателите с гъвкав, прозрачен и автоматизиран подход, като улавя данни по цялата верига на стойността. Това дава възможност да се наблюдават ключови ESG показатели на фабричната площадка. Според Lenovo инструментът има много предимства, включително: стимулиране на напредъка към целите на компанията за нулеви нетни емисии и други екологични цели, намаляване на ръчното натоварване, свързано със събирането на данни, подобряване точността на данните, проследяване в почти реално време и анализ на KPI за околната среда, централизиране на ESG данни и документи и улесняване на споделянето на ESG знания.
Друго, базирано на AI решение, дава възможност на бизнесите да следят своите ИТ емисии, като идентифицират потенциални пътища за намаляването им. За да подпомогне изпълнението на целите им за ИТ декарбонизация на цифровото работно място, съветникът за интелигентни решения за устойчивост на Lenovo (LISSA) въоръжава клиентите с данни и препоръки, базирани на изкуствен интелект.

Lenovo отчита и множество
иновации с широко социално въздействие
Сред тях са новаторското решение за подпомагане на комуникацията на хора с увреден слух чрез използване на компютърно зрение за интерпретиране в реално време на бразилския жестомимичен език Libras. След като разпознае позициите на ръцете и цифровите артикулационни точки на пръстите, AI обработва тези движения и жестове, като бързо преобразува жестомимичния език в текст. Тази нова технология може да промени живота на много хора, сред които 2.3 милиона души в Бразилия, които страдат от проблеми със слуха, изтъкват от компанията.
Нови комуникационни възможности за хора с тежки увреждания предлага друг иновативен продукт на Lenovo, DeepBrain AI и Scott-Morgan Foundation. Това е захранван от AI аватар, който запазва гласа на човек, страдащ от амиотрофична латерална склероза. За пръв път решението е представено на CES 2024, където са демонстрирани възможностите на хиперреалистичния аватар на 24-годишна жена с ALS за безпрецедентна комуникация.
Друг акцент в ESG доклада на Lenovo са измененията в климата и произлизащите от това сериозни икономически и обществени рискове, които налагат решителни действия за стабилизиране на атмосферните нива на парникови газове и поддържане на глобалните средни температури до приемливи нива. Компанията работи както вътрешно, така и външно, за да помогне за минимизиране и смекчаване на климатичните рискове, като намали глобалния въглероден отпечатък от своите бизнес дейности и демонстрира своя ангажимент за нетни нулеви емисии до 2050 г. Lenovo е напът да изпълни първия етап от процеса към

нулеви емисии на парникови газове
като част от своите краткосрочни цели до 2030 г., отчитайки напредък по отношение на целите за намаляване на емисиите от първи и втори обхват с 50%, а интензитета на емисиите от трети обхват - с 66.5% от закупени стоки и услуги, 35% от продадени продукти и 25% от транспорт и дистрибуция нагоре по веригата.
Според изявления на компанията
преходът към кръгова икономика
е от решаващо значение предвид целите й за net-zero бъдеще. Lenovo периодично анализира различни възможности, които могат да помогнат за намаляване на въздействието върху околната среда. Използването на рециклирани и устойчиви материали е важен аспект от кръговата икономика, върху която се фокусира. През миналата фискална година компанията разширява видовете компоненти, които съдържат рециклирана пластмаса и увеличава използването на рециклиран алуминий, магнезий и пластмаса. Със своите иновации в продуктовия дизайн тя интегрира рециклирано съдържание в повече от 298 продуктови линии.
От 2017 г. насам Lenovo е увеличила повторната употреба и рециклиране с близо 40% чрез своите програми за обратно приемане на продукти. Също така е използвала повторно или рециклирала повече от 94 хил. тона продукти от 2020 г. насам - тегло, отговарящо на 87 милиона лаптопа ThinkPad. Кръговите дизайнерски решения на Lenovo обхващат и нейните опаковки. Компанията увеличава употребата на рециклирани влакна, пластмаса и устойчиви материали в опаковките, включително бамбук, захарна тръстика и влакна от устойчиви гори.
В тазгодишния си доклад Lenovo отчита и друго свое постижение -
29% представителство на жени на технически позиции
което я поставя на водещи позиции в индустрията. Компанията продължава да се стреми и към увеличаване на разнообразието при ръководните позиции, като работи за постигане на 27% представителство на жените на ръководни позиции до 2025 г. и 35% представителство на исторически пренебрегвани таланти в САЩ.
Според Лаура Куатела, старши вицепрезидент и главен директор по правните въпроси и корпоративната отговорност в Lenovo, разнообразието на работната сила не само дава по-устойчиви решения на проблемите, но и помага на компанията да отговори по-добре на нуждите на своята разнообразна, глобална клиентска база.
Lenovo акцентира и върху споделянето на интелигентните си технологии с общността, като отчита 21 млн. щатски долара за филантропски инициативи по света. Доброволчеството на служителите се увеличава с 40% по време на ежегодния Love on Month of Service през 2023 г.
За Lenovo Lenovo е глобална технологична компания с приходи от 57 милиарда щатски долара, заемаща 217-о място в класацията Fortune Global 500 и обслужваща милиони клиенти всеки ден на 180 пазара. Фокусирана върху смела визия за предоставяне на по-интелигентни технологии за всички, Lenovo надгражда успеха си като най-голямата компания за персонални компютри в света с джобно до облачно портфолио от устройства с изкуствен интелект, готови за изкуствен интелект и оптимизирани за изкуствен интелект (персонални компютри, работни станции, смартфони, таблети), инфраструктура (център за данни, съхранение, крайни устройства, високопроизводителни изчисления и софтуерно дефинирана инфраструктура), софтуер, решения и услуги. Постоянните инвестиции на Lenovo в иновации, които променят света, изграждат по-справедливо, надеждно и интелигентно бъдеще за всички и навсякъде. Lenovo е регистрирана на фондовата борса в Хонконг под името Lenovo Group Limited (HKSE: 992) (ADR: LNVGY). За да научите повече, посетете https://www.lenovo.com и прочетете за последните новини чрез фирмения StoryHub. |