bTV с информационна кампания "Първата крачка към твоето здраве"

Огромен процент от българите се задъхват под тежестта на излишните килограми, а здравето им е на кантар. Близо 25% от сънародниците ни страдат от първа степен на затлъстяване, при 40% индексът на телесната маса е по-висок от здравословния, а 49 на сто са с наднормено тегло от над пет години. Тези будещи притеснение данни обяви ендокринологът доц. Явор Асьов в ефира на bTV, като цитира представително проучване на социологическа агенция "Тренд".

"За съжаление, проблемът е сериозен. България е на шесто място в Европейския съюз по затлъстяване. С него са свързани над 200 заболявания, включително високо кръвно налягане, висок холестерол, болки в ставите и диабет тип 2", каза експертът Асьов от Европейското дружество по изучаване на затлъстяването и лекар в предстоящото риалити "Живот на кантар".

За да вдъхнови телевизионната аудитория към по-здравословен начин на живот, bTV обяви нова кампания "Първата крачка към твоето здраве", част от социалната ѝ платформа "Добрият пример". Чрез нея медията адресира важната тема за физическата активност, здравословното хранене и психичното благополучие. Кампанията цели да насърчи хората в България да се грижат за своето здраве и да променят начина си на живот към по-здравословен, дори и чрез малки, но устойчиви във времето стъпки.

"Първата крачка към твоето здраве" включва разнообразие от активности, които през съдържанието на bTV (телевизия, радио, дигитални канали) и чрез самите лица на медията ще достигнат директно до аудиторията. През целия месец февруари доказани специалисти по диетология, хранене и генетика, лекари, треньори и психолози ще гостуват в "Тази сутрин", "Преди обед", "Светът на здравето" и "Тази събота и неделя", за да предоставят полезна информация и съвети за правилно хранене, физическа активност и превенция. Лицата на медията ще участват активно и ще се впуснат в 28-дневно предизвикателство, за да създадат нови, полезни навици и да споделят със зрителите своите лични режими, идеи и трикове за добра форма. Статии, анкети и интервюта със специалисти и обикновени хора, които са преминали през лична трансформация за по-добър живот, ще бъдат публикувани и в дигиталните канали на медията, както и в специализирания сайт svetatnazdraveto.bg. Материалите ще обхванат широк спектър теми - от пълноценното хранене и възможностите за спорт при децата и възрастните, през влиянието на стреса, липсата на сън и гените върху външния вид и здравето ни, до гладуването, преяждането и "чудодейните" начини за отслабване.

Борбата с излишните килограми и преодоляването на физическите и психологическите трудности, свързани с тях, ще намери продължение и в новото, предстоящо през февруари риалити "Живот на кантар". В продължение на три месеца участниците ще спазват хранителен режим, ще следват тренировъчна програма, ще преминават през физически и емоционални изпитания. Водещата Нанси Карабойчева, треньорите Анита Маркова и Иван Георгиев и клиничният диетолог Дерйа Хюсеин ще мотивират както участниците, така и всички пред екраните да си поставят нови цели и да се погрижат за здравето си.

bTV Media Group интегрира социалната отговорност в своя управленски модел повече от 10 години и подкрепя средногодишно над 40 социални кампании в допълнение към собствените си инициативи. Медийната група активно насърчава компаниите, организациите и институциите да предприемат действия, които оказват положително влияние върху живота на хората в обществото. За да даде личен пример, bTV Media Group редовно демонстрира своя ангажимент чрез информационните си канали и ресурси.