Новото Porsche Macan завладява сетивата

На живо
Заседанието на Народното събрание

Новото Porsche Macan завладява сетивата

Новото Porsche Macan завладява сетивата
С появата си в гамата на Porsche преди 10 години Macan привлече към марката хиляди нови клиенти. След 800 хил. продажби на първата генерация в цял свят от няколко месеца на пазара е новото поколение, което стана вторият изцяло електрически модел в гамата на Porsche след Taycan.
Изборът е между четири версии, като само базовият модел - Macan, е със задно предаване. Той разполага с 360 к.с. Macan 4, Macan 4S и Macan Turbo са със задвижване 4Х4 и мощности съответно 408, 516 и 639 конски сили.
Новото Porsche Macan завладява сетивата
Новият Macan е първият модел, създаден на изцяло новата платформа за електромобили на компанията Premium Platform Electric (PPE) с 800-волтова архитектура. Това решение намалява загубите на енергия, понижава теглото и позволява висока мощност на зареждане - в случая до 270 kW.
На зарядна станция с такъв капацитет батерията може да бъде заредена от ниво на заряд 10% до 80% само за 21 минути. Батерията с използваем капацитет 95 кВч пък осигурява пробег до 643 км по стандарта WLTP.
Тук е моментът да се отбележи, че купувачите на Macan могат да се възползват от новата услуга Porsche Destination Charging, предоставяща на собствениците на Porsche възможността да зареждат безплатно електрически и хибридни автомобили на над 30 различни дестинации в България - премиум хотели и ресторанти, голф клубове, пристанища и др.
Новото Porsche Macan завладява сетивата
Спортно излъчване и впечатляваща аеродинамика
Отвън новият Macan е безпогрешно разпознаваем като Porsche с пропорциите си на спортен модел и линии, характерни за купе. Спортното излъчване сe подсилва и от вратите без рамки на прозорците. Благодарение на използването на активни и пасивни аеродинамични елементи, сред които е и прибиращ се спойлер отзад, моделът има коефициент на въздушно съпротивление 0.25 Cd. Така новото Porsche Macan се превръща в един от най-аеродинамичните SUV модели на пазара, благодарение на което се намалява разходът на енергия и се увеличава пробегът.
Типично за Porsche, спортното излъчване не е поза, като топ изпълнението Macan Turbo разполага с мощност 639 к.с. и максимален въртящ момент до 1130 Нм, гарантиращи спринт от място до 100 км/ч за 3.3 секунди и максимална скорост 260 км/ч. При старт от място катапултирането се подпомага от заимстваната от моторните спортове система Launch Сontrol. Предаването на цялата мощност на пътя се гарантира и от серийната за версиите Macan 4, Macan 4S и Macan Turbo задвижваща система на четирите колела.
Новото Porsche Macan завладява сетивата
С фокус върху практичността
Дългият 4.78 м Macan e с увеличено с почти 9 см междуосие (до 2.89 м), което осигурява повече пространство за возещите са на втори ред седалки. Въпреки че предлага динамиката на спортен модел, Macan впечатлява и с практичност.
Обемът на багажното отделение отзад достига 540 литра. В допълнение моделът разполага с второ багажно отделение под предния капак с вместимост 84 литра. Така общото багажно пространство е със 127 литра по-голямо от това на предходния модел. Със сгъването на задната седалка капацитетът на багажника се увеличава до 1348 литра. Максималното тегло на прикачния товар от 2 тона е друг важен акцент, свързан с практичността.
Новото Porsche Macan завладява сетивата
До три дисплея в салона
В интериора присъстват премиум материали, а управлението на всички системи става интуитивно. Приборното табло е заменено от свободно стоящ 12.6-инчов извит дисплей с възможности за персонализация на картината, а централният дисплей е 10.9-инчов. Като опция се предлага и екран пред пътника до шофьора, на който може да се следят ключови данни от пътуването, да се управлява инфоразвлекателната система и да се гледа видео, докато автомобилът е в движение.
Управлението на вентилацията става през отделен блок със сензорни бутони, което гарантира минимум разсейване по време на шофиране. В посока постоянно следене на пътната обстановка е и решението в Macan за първи път при Porsche да дебютира head-up дисплей с добавена реалност. Така пред погледа на водача освен данните за скоростта, ограничението и различните предупреждения се визуализират и указания от навигацията, като указателните стрелки изглеждат като нарисувани на пътното платно.
Новото Porsche Macan завладява сетивата
Стабилен и маневрен
Във второто си поколение Macan получава завиващ заден мост, който, от една страна, улеснява маневрирането, а от друга, подобрява стабилността.
Моделите на Macan с въздушно окачване, което е стандартно при Turbo версията, са оборудвани със система за електронно адаптивно управление на окачването Porsche Active Suspension Management. Системата вече разполага с амортисьори с двуклапанна технология. Благодарение на настройката на амортисьорите с по-широк диапазон на поглъщане на колебанията и по-кратко време за реакция се подобряват едновременно комфортът и динамичните качества на автомобила. Така в нормален режим Macan e комфортен, а при активиране на най-спорната програма Sport+ окачването се втвърдява, което позволява поддържането на по-висока скорост в завой. Различните режими променят настройките и на кормилното управление.
При трите модела с двойно предаване електронната система за задвижване на всички колела Porsche Traction Management функционира 5 пъти по-бързо от конвенционалната система за двойно предаване, реагирайки на приплъзване на гумите в рамките на 10 милисекунди. Освен това разпределението на въртящия момент към четирите колела варира в зависимост от избраната програма за шофиране. Системата за разпределение на въртящия момент към колелата на задния мост включва електронно контролирано блокиране на диференциала на задния мост, като допринася за подобряване на сцеплението, стабилността при шофиране и страничната динамика на Macan Turbo.
Въздушното окачване променя просвета на автомобила, като в режим Sport+ автомобилът е максимално близко до пътя. В същото време в режим Off road клиренсът се увеличава с 4 см над нормалното ниво и достига 22.5 см. Версиите на Macan с нормално окачване имат просвет 18.5 см
Производството на цялата гама на Macan е базирано в модерния завод на Porsche в Лайпциг, като всеки модел слиза от конвейера с нулев въглероден отпечатък. Цените за България стартират от 166 600 лв. с ДДС, като сега Macan се предлага със специално лизингово предложение Dream Now Leasing.
Освен в центъра на вносителя - "Витоша Спортс Карс" в София, Macan може да се поръча и тества в най-новия комплекс на марката в Пловдив. Той се намира ул. "Голямоконарско шосе", в индустриална зона "Радиново", разполага със застроена площ 1940 кв.м, високотехнологичен механичен сервиз с 5 работни позиции, зона за активно приемане на автомобили и каросерийно-бояджийни услуги с оборудване от последно поколение. На адреса има и зарядни станции за електромобили.