Блоговете ще променят вашия бизнес
Вече съществува цяла индустрия, която консултира фирмите при създаването на стратегически подход към тази нова и неконтролируема медия.
Според Стийв Рубел, чийто блог micropersuasion.com дава името и на консултантския му бизнес, първото нещо, което една компания трябва да направи, е да следи какво се говори за нея в блогосферата (тази пък услуга сама по себе си ражда цяла една нова подиндустрия) и да има стратегия как да отговори на блогъри, които я нападат в интернет пространството.
петък, 10:46
Има ли опасност балонът "блогиране" да се спука? Не. Или поне не в инвестиционния смисъл. Фондовете за рисков капитал финансираха само с $60 млн. през 2004 г. нови компании, занимаващи се с блогиране, джобни пари в сравнение с $19.9-те милиарда, погълнати от дот-комите през 1999 г. Голямата разлика е че дот-комите обещаваха големи печалби, докато блоговете обещават само да разклатят статуквото.
Ролята на новите компании е да разработят софтуера и другите ИТ решения, необходими, за да продължи блог-революцията. Six Apart вече води в разработката на софтуер за блогиране, а Technorati и PubSub Concepts са топ имената сред блог търсачките. Но всички те ще станат жертви на Google, Yahoo! или "Майкрософт", както се случи с flickr.com, блогът за размяна на снимки онлайн, който беше купен за неназована сума от Yahoo! само 13 месеца след създаването му.
понеделник, 10:23
Ако това беше истински блог, през уикенда със сигурност щеше да се развихри дискусия защо, ако на блогосферата й липсва ясен бизнес модел, интернет гигантите нямат търпение да се намесят в играта? Защото блогърите са едно динамично общество, което се е удвоило по размер през последните 8 месеца и е пълно с потенциални клиенти.
Според Дейвид Сайфри, основател на Technorati, докато интернетът, който познаваме е просто една статична библиотека от документи, блогосферата се развива по-малко с всеки нов коментар, добавен към нея. Така че ако една компания може да следи едновременно информацията от няколко милиона блогове, ще научи от първа ръка за какво мисли една част от света във всеки даден момент. Разменените имейли през последното десетилетие съдържаха милиарди разговори, които в повечето случаи бяха конфиденциални. Повечето блогове са достъпни за всеки и всеки може да свърже своя блог с този на друг. Представете си блогосферата като най-голямото на света кафе, пълно с бърборещи си хора, които подочуват разговорите от всички маси. Докато интернет е каталог на това, което сме научили, блогосферата е в течение на това, за което си мислим. Филмовите студиа вече следят блоговете, за да разберат кои нови филми се очакват най-нетърпеливо, а рекламните компании получават информация как се приемат новите им кампании.
вторник, 9:12
Изобретението, което тепърва ще развива ролята на блоговете, се нарича Really Simple Syndicatoin (RSS). Тази система превръща блоговете и дори отделни поустинги в активни канали за изпращане на информация. С RSS можете да се абонирате за определени блогове или ключови думи и когато някъде се добави информация, която ви интересува, да бъде изпратена на една определена от вас дестинация, наречена агрегатор. Така тази агрегатори един ден напълно ще преобразят интернет. Вече няма да сърфираме, а ще чакаме информацията, за която сме абонирани, сама да пристигне при нас. Лоша новина за компаниите, които продават интернет реклами и разчитат да кликнете на страница, където имат банер.
Както когато слушате своя MP3 плеър, не се замисляте за компанията, предоставила музиката - "Уорнър мюзик" например, а си правите собствена компилация, същият ефект агрегаторите ще имат върху новинарските и филмовите компании. Те ще трябва да разпарчетосат продукта, който продават, и да измислят начин да ви го рекламират и продадат сам по себе си, а не като част от цялото.
сряда, 6:31
Блоговете може да решат най-големия проблем на рекламиращите медии - сегментацията на зрителите, слушателите и читателите. Поне в Америка хората вече се събират на едно място само веднъж годишно за "Супербоул". Като се закачат за различните блогове, рекламните компании могат да достигнат по-отделно до всяка една маса в глобалното блогокафе.
четвъртък, 9:00
В един свят, пълен с очевидци, въоръжени с компютри, които във всеки един момент могат да станат издатели, традиционните медии контролират все по-малка част от глобалната информация.
Някои медии се опитват да използват информацията, "издадена" от блогърите, редактират я, преопаковат я и я пускат на пазара като нов завършен продукт. Но в блогосферата критерият за успех не е завършеният продукт, а това да имаш масата, където се води най-интересният разговор.
(По материали от чуждестранния печат)