Компаниите за бързи кредити поставят акцент върху отстъпките за лоялни клиенти

Компаниите за бързи кредити поставят акцент върху отстъпките за лоялни клиенти

Потребителските кредити от небанкови компании традиционно се описват като бързи, лесни за получаване и по-скъпи от банковите заеми. Напоследък обаче сред все повече дружества от сектора се забелязва нова тенденция при промотирането на продуктите им - поставянето на акцент върху отстъпките, които клиентите могат да получат, ако са коректни и плащат навреме задълженията си.
Представителите на сектора обясняват, че това е дългогодишна практика в бизнеса им. Правилото е, че колкото повече заеми е изтеглил клиентът от дадена компания и съответно ги е погасил в срок, толкова повече и по-големи отстъпки може да получи при следващо кандидатстване. Така например един от основните играчи на небанковия пазар - "Изи асет мениджмънт", обяви, че предлага на клиентите си с добра кредитна история отстъпка в размер до 6% от цялата дължима сума (лихва и главница) при теглене на втори или следващ заем.
"Идеята е ясна - статутът на изряден платец предоставя по-евтин и лесен достъп до финансиране, потребителски и ипотечни кредити, застраховки и други финансови услуги", посочи изпълнителният директор на компанията Станимир Василев.
"Целта ни е да обърнем внимание върху важността на добрата кредитна история", обясни другият изпълнителен директор на "Изи асет
мениджмънт" - Неделчо Спасов. Според него все повече дружества от сектора ще акцентират върху ползите от това заемите да се погасяват навреме.
В началото на годината подобни действия предприе и "БНП Париба - Лични финанси" (бившата JetFinance), която въведе за коректните си клиенти програмата Jet Passport. Става въпрос за клиентска карта, срещу която изрядните платци получават различни преференции, включително и отстъпки при последващо теглене на кредит, които могат да достигнат до 25% от оскъпяването в зависимост от вида на заема.