Лошо отношение към клиентите води до слаб интерес към полици "Живот", смятат от бранша

На живо
Заседанието на Народното събрание

Лошо отношение към клиентите води до слаб интерес към полици "Живот", смятат от бранша

Според Борислав Богоев за българите сключването на застраховки "Живот" е свързано с други фактори като спестяване на данъци, а не с мисълта за живота и здравето
Според Борислав Богоев за българите сключването на застраховки "Живот" е свързано с други фактори като спестяване на данъци, а не с мисълта за живота и здравето
Отношението на застрахователните компании към клиентите им е една от причините за ниския интерес към полици "Живот" у нас. Това посочи заместник-председателят на Комисията за финансов надзор Борислав Богоев по време на дискусия за състоянието на сектора, организирана от в. "Пари" в София.
Богоев даде за пример условия в застрахователни договори, по които са постъпили жалби в надзора. В един от тях е записано, че покритието за злополука и смърт важи на поне 100 км разстояние от София, а застрахователят не признава документи, издадени от общински и държавни болници, а само от такива, работещи с него. Комисията проверява жалбите, посочи Богоев.
"Дневник" търси за коментар представител на компанията, издала такива договори и веднага щом получим отговор, той ще бъде публикуван.
Подобни примери дадоха и от Асоциацията на застрахованите и пострадали при катастрофи. Председателят й Владимир Тодоров разказа за няколко случая, когато застрахователят не иска да признава експертизи на специализирани лекарски комисии, а работи само с такива, издадени от негови лекари. Един от случаите е на мъж, на когото застрахователят не е искал да плати обезщетение след претърпяна злополука с мотива, че макар да е изгубил краката си, той все още може да работи с ръцете си на компютър и така да изкарва заплата.
Като негативен пример и Тодоров, и Борислав Богоев посочиха застраховките "Живот", сключвани при издаването на банкови карти и кредити. Богоев разказа собственият си опит за няколко месеца чакане, докато получи условията на полицата си, която е подписал при получаването на банков заем.
Според него един от другите проблеми на животозастрахователния пазар у нас е фактът, че се разчита полицата "Живот" да върви в пакет с други услуги като кредити. "Логиката на животозастрахователните продукти не трябва да се пробутва между други продукти", посочи Богоев. Той обаче уточни, че е добре да се развива банковото застраховане.
ПО думите на Богоев той самият смята за свой неуспех неприемането на промени в Кодекса за застраховането, които трябваше да защитят в по-голяма степен правата на потребителите.
Подробности очаквайте по-късно на www.dnevnik.bg и утре във в. "Дневник"