Лошо отношение към клиентите води до слаб интерес към полици "Живот", смятат от бранша

Отношението на застрахователните компании към клиентите им е една от причините за ниския интерес към полици "Живот" у нас. Това посочи заместник-председателят на Комисията за финансов надзор Борислав Богоев по време на дискусия за състоянието на сектора, организирана от в. "Пари" в София.
Богоев даде за пример условия в застрахователни договори, по които са постъпили жалби в надзора. В един от тях е записано, че покритието за злополука и смърт важи на поне 100 км разстояние от София, а застрахователят не признава документи, издадени от общински и държавни болници, а само от такива, работещи с него. Комисията проверява жалбите, посочи Богоев.
"Дневник" търси за коментар представител на компанията, издала такива договори и веднага щом получим отговор, той ще бъде публикуван.
Подобни примери дадоха и от Асоциацията на застрахованите и пострадали при катастрофи. Председателят й Владимир Тодоров разказа за няколко случая, когато застрахователят не иска да признава експертизи на специализирани лекарски комисии, а работи само с такива, издадени от негови лекари. Един от случаите е на мъж, на когото застрахователят не е искал да плати обезщетение след претърпяна злополука с мотива, че макар да е изгубил краката си, той все още може да работи с ръцете си на компютър и така да изкарва заплата.
Като негативен пример и Тодоров, и Борислав Богоев посочиха застраховките "Живот", сключвани при издаването на банкови карти и кредити. Богоев разказа собственият си опит за няколко месеца чакане, докато получи условията на полицата си, която е подписал при получаването на банков заем.
Според него един от другите проблеми на животозастрахователния пазар у нас е фактът, че се разчита полицата "Живот" да върви в пакет с други услуги като кредити. "Логиката на животозастрахователните продукти не трябва да се пробутва между други продукти", посочи Богоев. Той обаче уточни, че е добре да се развива банковото застраховане.
ПО думите на Богоев той самият смята за свой неуспех неприемането на промени в Кодекса за застраховането, които трябваше да защитят в по-голяма степен правата на потребителите.
Подробности очаквайте по-късно на www.dnevnik.bg и утре във в. "Дневник"