Министерството на финансите се похвали с успешна емисия дълг и в България

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (32)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1547 Неутрално

    Хм, взели сме едни пари назаем... И това е повод Дянков да се похвали?

  2. 2 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 672 Весело

    Браво! Доходността по ДЦК непрекъснато пада, което показва стабилност на държавните финанси повреме на криза.

  3. 3 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 672 Весело

    [quote#1:"Yotce"]Хм, взели сме едни пари назаем.[/quote]Всеки нормален човек ще се похвали когато вземе заем с много изгодна лихва. Това ще даде отражение и върху банковите лихви за обикновенните граждани, които също ще намалеят, особенно ако скоро увеличат кредитния рейтинг на България след тази много добрата емисия на 950 млн. евро на международните пазари.

  4. 4 Профил на Ганий
    Ганий
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Това не е ли да се хвалиш какъв хубав дълги имаш!
    ---
    заб. един от основните камъни на т.нар. консиративна теория са точно тези дългове... Дълг след дълг... Дълг след дълг... И няма изплащане!

    Разтурям колоквиума!
  5. 5 Профил на trola
    trola
    Рейтинг: 395 Неутрално

    ТЕЗИ НЕКАДЪРНИЦИ ИЗХАРчИХА 5 000 000 000 ЛЕВА ЗА 3 ГОДИНИ , СЪСИПАХА МАЛКИЯ И СРЕДЕН БИЗНЕС , А СЕГА щЕ НИ ВКАРАТ В ДЪЛГОВЕ ЗА МИЛИАРДИ ЕВРО , КОИТО ДЕЦАТА НИ щЕ ПЛАщАТ ЦЯЛ ЖИВОТ !!! И ТОВА КАЗВАТ БИЛО ДЯСНО ПРАВИТЕЛСТВО ?!? ТАКА УПРАВЛЯВАшЕ ТОДОР ЖИВКОВ НАВРЕМЕТО И НИ ОСТАВИ 15 000 000 000 ДОЛАРА ДЪЛГОВЕ!

  6. 6 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3932 Неутрално

    С оглед на сложните и бурни финансови времена днес, по-ниската лихва от очакваната и пълното пласиране на емисията съм съгласен ,че това е успех!

  7. 7 Профил на профилиран
    профилиран
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#3] от "BlueWater":


    [quote#3:"BlueWater"]Това ще даде отражение и върху банковите лихви за обикновенните граждани[/quote]

    Не забравяй че живееш в БГ...нещата тук никога не се променят в полза на обикновеният гражданин!

  8. 8 Профил на ludiakolio
    ludiakolio
    Рейтинг: 966 Неутрално

    Незнам само -кога ще обявят официално,че България е фалирала държава неофициално от 2012 година?

  9. 9 Профил на Делян Делчев СУПЕР
    Делян Делчев
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#2] от "BlueWater":

    По скоро е индикатор за доверие, а не стабилност. Стабилност на финансите щеше да има, ако нямаше нужда от емитиране на дълг

  10. 10 Профил на gsb
    gsb
    Рейтинг: 672 Неутрално

    "одобреното количество от 40 млн. лв. е 4.73%. "
    И от кога пласирането на облигации за 40 мнл е новина?
    Пенсионните фондове така или иначе няма в какво да ги влагат тези пари. Едва ли не по закон са задължени да купуват облигации.
    Какво стана с емитирането на външен пазар с цел покриване на дълга?

  11. 11 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 672 Весело

    [quote#9:"Делян Делчев"]По скоро е индикатор за доверие, а не стабилност. Стабилност на финансите щеше да има, ако нямаше нужда от емитиране на дълг[/quote]Нима!

    Искате да кажете, че в Германия няма стабилност защото миналата година държавният и дълг нарастна с 30 млрд. евро!

    Стабилност има и то повече от година, защото съотношението Държавен дълг/БВП НЕ нараства и дори намалява. Това е важния показател, който дава информация дали държавата може да си обслужва и връща дълговете.

  12. 12 Профил на ludiakolio
    ludiakolio
    Рейтинг: 966 Неутрално

    Всичко е пълен фарс,държавата е най-големия длъжник в момента и няма една стотинка,а тепърва предстои да плаща на различни нива.Очаквайте да става по-лошо,защото парички няма,а народа само го лъжат и хвърлят прах в очите.Колко ли време ще издържи още Дянков преди да се спука балона...?

  13. 13 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 672 Весело

    [quote#10:"gsb"]одобреното количество от 40 млн. лв. е 4.73%. "
    И от кога пласирането на облигации за 40 мнл е новина? [/quote]Прав сте. отдавна не е новина, че лихвите не се покачват или падат на редовните аукциони за ДЦК на вътрешния пазар.

    До 04.6.2012 през тази година е имало осем емисии и седем плащания на ДЦК.
    http://www.minfin.bg/document/10729:4

  14. 14 Профил на vidoass
    vidoass
    Рейтинг: 664 Неутрално

    А всеки нормален човек първо ще се засрами, че го е докарал до там да взема пари назаем.
    До коментар [#3] от "BlueWater":

    vidoass
  15. 15 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 672 Весело

    [quote#14:"vsabev"]А всеки нормален човек първо ще се засрами, че го е докарал до там да взема пари назаем. [/quote]Това изречение показва, че си нямате елементарно понятие от икономика и мислите както по времето на "развития" социализЪм, когато лихвите по влогове в ДСК бяха 1%, а лихвите по заеми 2% но беше много трудно да вземеш потребителски заем освен за жилище или младоженски.

  16. 16 Профил на vidoass
    vidoass
    Рейтинг: 664 Неутрално

    Тя и Гърция сигурно навремето е вземала евтини кредити, подмамена от ниските лихви. Ама докъде я докараха сега!? И ние ли като са евтини заемите да се втурнем да трупаме дълг? Това излиза от вашите коментари.
    До коментар [#15] от "BlueWater":

    vidoass
  17. 17 Профил на Делян Делчев СУПЕР
    Делян Делчев
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#11] от "BlueWater":

    Точно това казвам, стабилността и нарастването на дълг са в различни измерения. Понижаването на лихвите на дълга е път към подобряване на стабилността, защото теоретично създава потенциал за намаляването на дълга (чрез обратно изкупуване, отлагане в бъдещето, намаляване на общата сума по лихвите), но не премахва нестабилността. Докато има дълг, има риск. Все едно да кажем, че преди 4 години, когато Гърция е взимала от пазарите на под 3%, това е било индикатор за стабилност, нали се сещаш какъв смях е това. За това отново ПОДЧЕРТАВАМ, става въпрос за доверие, а не за стабилност. Доверието може да е в очаквана стабилност, но само по себе си не е стабилност, тъй като може да се промени. Стабилност може да има наистина, само тогава, когато вариациите на доверието имат минимизирано значение.

  18. 18 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2302 Неутрално

    [quote#5:"trola"]ТЕЗИ НЕКАДЪРНИЦИ ИЗХАРчИХА 5 000 000 000 ЛЕВА ЗА 3 ГОДИНИ , СЪСИПАХА МАЛКИЯ И СРЕДЕН БИЗНЕС , А СЕГА щЕ НИ ВКАРАТ В ДЪЛГОВЕ ЗА МИЛИАРДИ ЕВРО , КОИТО ДЕЦАТА НИ щЕ ПЛАщАТ ЦЯЛ ЖИВОТ !!! [/quote]

    Не казваш за Станишев как открадна 4 000 000 000 милиарда от резерва,за да го раздаде на свои!Дянков кърпи бюджета с 3 мрд,три години,а Станишев не даде обяснение,къде профука парите,но си гласува амнистия!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  19. 19 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 672 Весело

    [quote#17:"Делян Делчев"]Стабилност може да има наистина, само тогава, когато вариациите на доверието имат минимизирано значение.[/quote]Тази "гениална" "мисъл" трябваше да я кажете преди алчните банкери в САЩ да надуят имотния балон и да предизвикат световна криза. Тогава можеше някой като “vsabev", "ludiakolio" или "профилиран" да ви повярва.

  20. 20 Профил на apollo
    apollo
    Рейтинг: 189 Неутрално

    Браво на министър Дянков.

  21. 21 Профил на Ганий
    Ганий
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Низпославам едно от любимите си откровения!

    Дълг ли е - не ми го хвали! © Ганий

    Разтурям колоквиума!
  22. 22 Профил на Григор Лилов
    Григор Лилов
    Рейтинг: 1162 Неутрално

    Не знам защо се акцентира на новината като "стабилност" според едни и "доверие" според други.
    Става дума за емисия BG2040012218, емитирана в края на миналата година - 10.5 години. Тази емисия е преоткривана на 3 пъти - през януари, март и сега. Това, което се променя в нея, не е лихвата - фиксирана на 5%, а отстъпката от номинала, която се постига и съответно формира и различна доходност. Номерът е, че лихвените плащания са два пъти годишно и първото по тази емисия беше само преди 5 дни. На този фон хвалбите за по-ниска доходност не звучат сериозно.
    Второто обстоятелство са купувачите - банки (50.8% от корличествата) и пенсионни фондове (38% от количествата). Зщао те са основните играчи?!
    Според нормативните изисквания те няма къде да мърдат - задължени са да си влагат парите в бонове на хазната. При фондовете има задължителен лимит за активите им. Печелят допълнително доходност, защото книжата се пресмятат по пазарна стойност, а не по номинал или цена на придобиване. При банките, за да обслужват плащанията на бюджета, трябва да закупят и държат като залог книжа в размер на обема на тези плащания. Освен това с книжата се осигурява и покритие на задължителните им резерви в БНБ, както и на провизиите по лошите кредити. Най-сетне заради промяна в нормативната база на БНБ се позволи да се приемат като обезпечения и ДЦК при системен риск за финансовата система, какъвто е случаят. При оценка на книжата в тези аспекти те се считат по пазарни стойности, което автоматично намалява разходът на банките и им носи допълнителна доходност от отчисляваните за резерви, гаранции по бюджетни разплащания и провизии пари.
    Накратко - имаме държавен механизъм, който създава волю-неволю купувачи, второ - механизмът от операциите с книжата им докарва допълнителна доходност (за банките - практически по две спрямо обевяната), трето - на практика купеният от частни лица държавен дълг така се ренационализира и те няма да носят прекия удар от евентуална неплатежоспособност на държавата. Хвалбите ги оставям на Дянков, ръкоплясканията на онези, които не познават действителните финансови механизми и операции в държавата.

  23. 23 Профил на Григор Лилов
    Григор Лилов
    Рейтинг: 1162 Неутрално

    Извинявайте, забравих и още едно обстоятелство. Емисията е със срок 10.5 години и 2 лихвени плащания годишно, но вече са изминали над шест месеца. Следователно е нормално доходността по нея да спадне, понеже първата лихва е платена преди пет дни, както стана дума в горния пост - в случая 2.5%, което естествено намалява и доходността за оставащото време. (средногодишно 0.25%). Е, тези 0.25% дават постигната доходност с разлика от две стотни от процента (и две десетохилядни спрямо сумата на емисията(. И още един детайл - емисията е от м.г., но плащането по нея беше извършено през януари и през това време се трупаше лихва, без реално да са внесени пари. Та затова е естествено доходността през януари да е била по-висока.

  24. 24 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 672 Весело

    [quote#23:"pogled"]И още един детайл - емисията е от м.г., но плащането по нея беше извършено през януари и през това време се трупаше лихва, без реално да са внесени пари. [/quote]Нима!

    Тук http://www.minfin.bg/document/10729:4 пише друго, че плащането е ДВА ДНИ след аукциона.

    Дата на аукциона...................09.1.2012
    Дата на плащане....................11.1.2012
    Емисия № BG2040012218
    Средна годишна доходност.....5,35%

    Дата на аукциона...................12.3.2012
    Дата на плащане....................14.3.2012
    Емисия № BG2040012218
    Средна годишна доходност.....4,95%

  25. 25 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 672 Весело

    [quote#23:"pogled"]Емисията е със срок 10.5 години и 2 лихвени плащания годишно, но вече са изминали над шест месеца. Следователно е нормално доходността по нея да спадне[/quote]
    Но защо ли тогава Средната годишна доходност за 10 години и 6 м. спада с 0.4% само за ДВА месеца от
    [quote#24:"BlueWater"]Дата на плащане....................11.1.2012
    Емисия № BG2040012218
    Средна годишна доходност.....5,35%[/quote]до

    [quote#24:"BlueWater"]Дата на плащане....................14.3.2012
    Емисия № BG2040012218
    Средна годишна доходност.....4,95% [/quote]

  26. 26 Профил на Григор Лилов
    Григор Лилов
    Рейтинг: 1162 Неутрално

    До коментар [#24] от "BlueWater":
    Проверете си данните по-добре! Самото МФ заявява, че е преоткривана за трети път - първи път през януари, втори - през март, и сега. А иначе е от декември м.г. и както е посочило МФ и редица финансови сайтове, плащането е през януари. Пуснете номера й в Гугъл и ще ви извади всичко.

  27. 27 Профил на Григор Лилов
    Григор Лилов
    Рейтинг: 1162 Неутрално

    И да допълня. Първото й откриване е на 19 януари 2011 г. и е постигната доходност 5.49%. През март 2011 е пласирана поредната порция на 5.40%. През лятото - на 20 юни 2011 е преотворена отново и е била с доходност 5.42%.

  28. 28 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 672 Весело

    [quote#26:"pogled"]Проверете си данните по-добре! [/quote]Моите данни са от Министерство на финансите
    [quote#24:"BlueWater"]Тук http://www.minfin.bg/document/10729:4 пише друго, че плащането е ДВА ДНИ след аукциона. [/quote]а вашите не е ясно от къде са, защото не сте дали препратки (линкове), а ме карате аз да ви търся доказателства.

  29. 29 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1659 Неутрално

    И за къде отива тоз' дълг? Щото това е важно. Може да се окаже, че и 1% лихва е голем проблем....

  30. 30 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1301 Неутрално

    Няма как да отречем ,че започнахме да берем плодовете на Дянков.

  31. 31 Профил на Григор Лилов
    Григор Лилов
    Рейтинг: 1162 Неутрално

    До коментар [#28] от "BlueWater":
    А моите данни са от различни източници - от МФ до ФБК и дилъри, включително и от личен архив. От години наред следя систематично пазара на ДЦК, а не разчитам на един линк. Но за вас ще посоча популярното издание "Държавен дълг" - месечен бюлетин на МФ. Всички негови издания ги има като архив на интернет-страницата на МФ. Съветвам ви да проверите съответните броеве през 2011 г. и да проследите съдбата на емисията - специално да обърнете внимание на този от декември. В него ще откриете как емисията бонове от 10,5 години има преоткриване през съответния месец (по това преоткриване е плащането, извършено по-късно и за което стана дума). И освен това с потрес ще разберете, че следващата година (2012) същата тази емисия неочаквано и в разрез с правилата придобива нов идентификационен номер, който вече има код 2012 г. вместо 2011 и завършва с цифрите 18. Кристално ясно е защо е направено, мисля, че и за вас ще стане ясно, като анализирате информацията и тогава няма да спорим.

  32. 32 Профил на Григор Лилов
    Григор Лилов
    Рейтинг: 1162 Неутрално

    И още една бележка по отношение на вашата констатация за резкия спад на доходността в рамките на януари-март т.г. Тя е плод както на пазарните обстоятелства - т.е. тук съм съгласен с вас, така и на редица други обстоятелства, които дори имат по-голямо значение, сред които са равнището на индексите на междубанковия пазар Софибир, Софибор и Леониа. За този период всички те спадат. Същевременно имаме промени в ликвидността на пазара в този период по две линии, като проследите съответните таблици и графики - чрез вливането и изтеглянето на ликвидност от МФ и чрез регулациите на БНБ, което естествено влияе на доходността, която се постига на търговете за ДЦК. За мен хвалбата на Дянков е нещо абсолютно задължително за всеки финансов министър по света, сред чиито задачи е да вдъхва оптимизъм, но ако човек подходи аналитично, нещата в нинакъв случай не са така, както ги представя.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #