Банка ДСК и "Групама Застраховане" обединяват сили в нова семейно ориентирана застраховка при злополука

Банка ДСК и "Групама Застраховане" обединяват сили в нова семейно ориентирана застраховка при злополука

Мария Маринова - директор на дирекция "Застрахователни услуги и здраве" в "Групама Застраховане", Владимир Ралчев - директор на дирекция "Банково застраховане" в Банка ДСК
Мария Маринова - директор на дирекция "Застрахователни услуги и здраве" в "Групама Застраховане", Владимир Ралчев - директор на дирекция "Банково застраховане" в Банка ДСК
На фона на все по-развиващия се пазар и увеличено търсене на застраховки, осигуряващи защита при различни инциденти и злополука, Банка ДСК и "Групама Застраховане" затвърдиха своето дългогодишно партньорство с предлагането на нова ексклузивна застраховка при злополука - "Смисъл За Теб".

Анализирайки добрите практики на пазара на застрахователни услуги и очакванията на потребителите, "Групама Застраховане" създаде нова застраховка "Смисъл За Теб". Тя не е обвързана с банков продукт, но следвайки нарастващите очаквания на клиентите да получават все повече допълнителни услуги от страна на банките, Банка ДСК и "Групама Застраховане" вече предлагат новата застраховка в клоновата мрежа на банката.

Мария Маринова - директор на дирекция "Застрахователни услуги и здраве" в "Групама Застраховане", и Владимир Ралчев - директор на дирекция "Банково застраховане" в Банка ДСК, коментират тенденциите в този застрахователен сегмент, ползите от подобни застраховки и какви са причините за разработването на "Смисъл За Теб".
Предлагате нова застраховка. Как се позиционира тя на пазара и какви са последните тенденции?
Владимир Ралчев: През последните години наблюдаваме засилено търсене на застраховки, които не са обвързани с банков продукт. Това, което споделят нашите клиенти, е, че за тях сигурността в бъдещето е приоритет и искат да бъдат по-уверени, че ще могат да се справят с финансовите си задължения дори и при настъпили неблагоприятни събития в живота им.
В този контекст продуктът "Смисъл За Теб" е много подходящо решение както за хора в активна работоспособна възраст и техните семейства, така и за по-възрастни клиенти в пенсионна възраст, които искат да застраховат себе си и внуците си.
Мария Маринова: Анализите ни показват все по-засилен интерес към застраховки "Злополука". Статистиката сочи, че пазарният дял на тази линия бизнес непрекъснато нараства, като за четвъртото тримесечие на 2023 г. премийният приход на застрахователите за този тип застрахователни продукти е бил близо 72 милиона лева. "Групама" традиционно има силни позиции в този сегмент, трети сме на пазара по продажба на застраховки от сегмента "Злополука".
За разработването на "Смисъл За Теб" ползвахме най-добрия пример - застрахователен продукт, който се предлага изключително успешно от банката и "Групама" в Унгария.
На база на проучванията, както и обратна връзка от клиенти на Банка ДСК, създадохме застраховка, която да предлага разнообразни и атрактивни покрития на конкурентна цена и съобразени лимити спрямо българския пазар. Постарахме се да развием семейно ориентиран продукт, който да покрива най-честите рискове.
Банка ДСК и "Групама Застраховане" обединяват сили в нова семейно ориентирана застраховка при злополука
Казвате, че сте минали сериозен процес на проучвания и тестване. Какво показа той?
Мария Маринова: Освен чисто пазарните проучвания създадохме прототип на продукт, който тествахме и взехме обективна обратна връзка, включително от клиенти на банката и от нейни служители, които реално ще предлагат застраховката. За нас беше важно да създадем лесен и ясен продукт с бърз и удобен процес за сключване.
Заедно с партньорите ни от Банка ДСК започнахме и пилотни продажби в един от банковите региони и вече имаме първите коментари от практиката.
Сред позитивите, които клиентите посочват, е, че разбират параметрите на застраховката лесно и вземат осъзнато решение да си я купят, след като тя покрива широката гама от рискове. Сериозен позитив за потребителите на продукта е и възможността да застраховат членове на семействата си.
Владимир Ралчев: Клиентското изживяване и добавената стойност, която даден продукт носи на ползвателя си, са от съществено значение за нас. На база обратната връзка, получена във фокус групи с участието на клиенти и колеги, които предлагат продукта, се постарахме да създадем максимално лесен процес за сключване на застраховката, който да не отнема повече от 3 минути.
Другият важен елемент, който е водещ за нас, за да го предложим на нашите клиенти, е застраховката да бъде best in class от гледна точка на съотношението покрития към цена, така че да носи максимална добавена стойност за клиентите.
Смятаме, че екипът на "Групама" създаде точно такъв продукт - със стойност за нашите клиенти.
Разкажете ни повече какви са потенциалът и предимствата на застраховката "Смисъл За Теб"?
Мария Маринова: Продуктът носи висока добавена стойност по отношение размера на обезщетенията и разнообразието от застрахователни покрития на достъпна и конкурентна цена. Покритията са 8 и цената започва от 9.90 лв на месец за индивидуален пакет. За по-възрастните хора дори сме предвидили специална цена, като за индивидуален пакет 65+ премията е 5.50 лв. на месец.
Клиентите имат възможност да се застраховат при ясни условия - обезщетенията при фрактура/изгаряне/операции са фиксирани и не зависят от вида на фрактурата/операцията или от степента на изгарянето, както обикновено е на пазара. Клиентът знае какво ще получи още при сключване на застраховката.
В случай на хоспитализация в резултат на злополука изплащаме обезщетение за всеки ден болничен престой след 3-ия ден хоспитализация, докато на пазара плащането по това покритие традиционно започва след 5-ия или дори след 8-ия ден.
Покриваме трайна неработоспособност над 50%, докато някои от конкурентите изплащат обезщетение при трайна неработоспособност над 70%.
Съществено удобство е и възможността клиентите да завеждат онлайн своите претенции, както и да проследяват статуса на своята претенция.
Владимир Ралчев: Застраховката е адаптирана спрямо нуждите на българските семейства. Клиентите могат да избират между индивидуален или семеен пакет, в който могат да добавят деца или внуци, без това да води до оскъпяване.
Даден е акцент на така наречените покрития за живите, които Мария детайлно разясни и които стандартно са търсени от клиентите на този тип застрахователни продукти.
Вие бихте ли се възползвали от застраховката за себе си и семейството си?
Владимир Ралчев: Да, разбира се, всички в екипа, ангажиран с процеса по стартиране на продажбите на "Смисъл За Теб", бяхме нетърпеливи да сключим застраховката за себе си и семействата си. Бих искал да припомня една стара застрахователна мъдрост, "За света може да си един човек, но за един човек може да си целият свят".
Мария Маринова: Разбира се! Вече сключих застраховката. Клиентите също я търсят, независимо че се продава от съвсем скоро. По време на пилотния проект за пускането в продажба само за 6 дни се продадоха 48 полици. Дори имаше клиентка, която пожела да се застрахова навръх рождения си ден, почти като подарък по този повод.