"Лендмарк" откри първия търговски парк в България

Първият търговски парк в България - "Ритейл парк Пловдив", беше открит през уикенда. Инвеститор в проекта е дружеството "Лендмарк". "Ритейл парк Пловдив" е разположен върху 42 хил. кв.м, от които 26 хил. кв.м са търговска площ. "По принцип търговските паркове се строят след първата вълна от молове, но ние започнахме преди това", съобщи изп. директор на "Лендмарк" Таня Косева-Бошова. Инвестицията в проекта надхвърля 21 млн. евро. Паркът се състои от две сгради и паркинг с 450 места.
В "Ритейл парк Пловдив" има представителства на компании, които за първи път стъпват в България. Такава е веригата за дома BauMax, която е и най-големият наемател. Дебют на българския пазар правят още магазините за обувки "Дайхман" и дрогериите DM. Обекти имат още гръцката компания за дрехи Sprider, веригата за спортни стоки Sport Depot, веригата за техника "Техномаркет", Euroland и борсата за детски стоки "Вис Виталис". За първи път в Пловдив стъпва и търговецът за хранителни стоки "Пикадили". Свои обекти ще открият още веригите за мебели Martineli и заведенията Happy bar&Grill.
"Миксът от наематели цели т.нар. one stop shopping, при който цялото семейство има възможности за пазаруване", съобщи още Таня Косева-Бошова. На ден през парка минават между 10 и 15 хил. души. Търговските паркове представляват специализирани комплекси за пазаруване, които се намират извън центъра на градовете, но в близост до основни пътни артерии. Магазините в тях са сравнително малко на брой, но с много по-голяма търговска площ, което позволява излагането на огромен асортимент от стоки. Други предимства на концепцията са големите паркинги и по-ниските наеми в сравнение с моловете. Сградите в парка пък са на един етаж, което създава равнопоставеност между наемателите. От "Лендмарк" съобщиха, че работят и по други такива проекти в страната.