За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
*****
Неутралноколко мъка има по този свят... луксозни имоти... къде ги бе баце? какъв е процентът на луксозните имоти от всички общо? ама под луксозни нямам предвид имот с описание "..супер лукс - асансьорр стълбище, изолация (бел.а. обикновено най-малоумната - стиропор 5 см.) и (евтин) гранитогрес на стълбите..."
*****
НеутралноИха, при 50 квадрата жилище 50х140=7000 евро или близо 14хил лева струва включването към ВиК, ток и други. Айде бе! И 250 евро на квадрат жилищна площ за земята - ами просто няма да дават 1/3 от сградата на собствениците на земята и ще намалят цената.
*****
Неутралноне само на зелено но и на червено ще спрат.
*****
НеутралноДобре, че настъпи световната икономическа и финансова криза, за да се прочисти пазарът от разни самозвани строителни фирми с подобна себестойност на предлагания продукт като цитираната в статията! Все бях чувал, но себестойност от 840 Евро/м2 бих приел само, ако мерната единица всъщност не е Евро, а лев. Дългата ръка на пазара все пак ще си го подреди. Като не знаеш, а и не можеш да строиш, то просто намери нещо друго, с което да се занимаваш!
*****
ГневноИма ли коментар на Адрес - бройте го за лъжа. Колко време вече будалкат народа и нямат капка срам. Алчни тъпоглавци.
tsekata
Рейтинг: 958 Неутрално"Според него сериозен инвеститор не може да си позволи повече да смъкне цената..."
пусти, пусти S-класи
*****
НеутралноСтроителните търговци не разбират кризата. Така се налапаха, че не може да повярват, че гювечът свърши. Нормално е да продават до 10-15 процента над себестойността. Това е нормалната търговска практика. Дори и след кризата, тяхното щастие няма да се върне. Това беше щастие на напомпаното и алчно доверие.
*****
НеутралноTezi sa ludi za vrazvane.
The 8
Рейтинг: 1127 НеутралноМеханджиев: "...нито един от апартаментите не се продава на цена под 900 евро на кв.м, твърди Механджиев. Според него сериозен инвеститор не може да си позволи повече да смъкне цената, която е почти на себестойност..."
Ей, михлюзин, на кого ги говориш тия приказки от 1001 нощ?!
Да ти приличам на шаранче?
Себестойността е около 900...ама ЛЕВА, айде до 1000 може!
И то ако се се нагрухтял с по-скъп терен, ОФЛЮХ такъв!
Айде стига сте заблуждавали хората! Някои от тях разбират това онова също и не бива да си мислите, че ще продадете на 900 евро.
Айде ходете някъде другаде да списвате колонката с вицове!
*****
НеутралноНе съм съгласен с анализа, особено в оптимистичната му част. Щели да поскъпкват имотите в България... Ми почакайте още три-четири месеца и ще видите колко ще е силен воят.
*****
НеутралноПродажби на зелено?! Това свърши. Няма да се върне в близките 10 години. Ще живеем на червено, макар и оцветени в синьо.
*****
НеутралноМеханджиев е партизанското име на др Иванов.
*****
НеутралноВсички зелени продажби ще спрат... да купуваш трева, преди да е засята? Някои наистина не разбират кризата. Нищо зелено няма да има в скоро време. Предстои перестройка, капиталистически някак...
*****
ВеселоКато знам пловдивските *строителни бизнесмени* кои са и как са започнали се спуквам от смях!Абе селяндури крадливи,аз построих четири етажна кооперация до акт 16 при цена от 220 /двеста и двадесет/ долара за квадратен метър на апартамент за купувачите,с нормални мазета за всеки апартамент,които бяха БЕЗПЛАТНИ за тях,при 100% печалба,а вие,крадливи и алчни копелета,ми говорите за 900 евро на кв.метър!!!!Ами не си купувайте джипове,не си купувайте млади любовници и съответните екстри за тях,стиснете си алчните гъзове и ще се получи наистина реалната цена.А,и още нещо - ако мислите,че строителния *бачкач* трябва да взима повече от лекаря,който ви лекува трипера - любима болест на гоце и всички вас,или от учителя,мъчещ се да налее малко знания в главите на разглезените ви наследничета,просто не сте в час.Ще духате супата,защото баламите вече свършиха.
*****
НеутралноТрудно се прави име и изгражда доверие, лесно се губи. Изпуснаха англичаните, защото ги излъгаха и/или манипулативно премълчаваха за лошата инфраструктура и битовата престъпност, пред която законът у нас е безсилен, а полицията бездейства. Сега, само руснаци, шиптъри, сърби и др. такива с престъпни намерения и облик. А пък брокерите у нас са едн излишна посредническа професия, защото винаги са били на страната на продавача и манипулират и заблуждават купувача.
*****
Неутралновсичко спира! на зелено, построено. след 5-10 години пак. събарят "луксозното" строителство и започват отначало. това го очаква, който остане в бранша! приоритет ще са зелените площи, луксозното строителство включва подземни отопляеми паркинги, над тях тенис кортове, ресторанти, кафета, басейни, фитнес зали, апартаменти за гости, охранителна система и различни нива в един апартамент. за боклуците и инфраструктурата няма да говорим! за данъците също! има много учили, недоучили механджиевци и савовци в бранша ! всички набутани с "магически" числа от комисионни! на много места са повече от 840 евро, дребна сума за потенциални играчи на пазара от ирландци, англичани, руснаци. призива е да помогнем на савовците и механджиевците да си избият поне платените комисионни! веднаги им продаваме на 840 евро на кв/м където и каквото пожелаят за закупят! може да заявяват!
*****
НеутралноДа ама в Другата България (тоест оная в чужбина)
*****
Неутралноза свирките на айшето ще ги включиш ли в калкулацята
*****
НеутралноОкъкаха ни хубавите градове. Аз не виждам много зелено да е останало. Дайте за розАвото, лИлавото, оранжАвото (съвременния кич) прогнози след колко време ще падне, че пак да стане зелено.
*****
ВеселоАдрес груп, тия дребни мошеници като изчезнат от пазара, тогава ще повярвам че има нещо нормално в България.
*****
ГневноКви луксозни имоти в България, би пич? Кви 900 евро ? Ква себестойност, като удари кризата няма себестойност. Във Флорида в момента двустайния е паднал на 30 хил. долара реална продажна цена. Банките се чудят какво да правят с жилищата на хора с просрочени ипотеки. Хора се самонанасят в такива жилища и банките не могат да ги изгонят. Баси наглеца.
*****
Гневно" Адрес" и другите мекерета строители , които в един апартамент включваха , стълбища, площадки, изби, тераси в квадратурата на апартамента от 100кв.м.излизат около има няма 70 кв.м.,лигавеха се с луксожни джипове и коли на семействата си, като водеха цялата фамилия на сметката на обектите си-беше много хубаво. А сега какво " стана бе Миме"Балонът гръмна в Сащ, няма начин да не стане и в Б-я. Измамниците рано , или късно пазара ги разбива. Тези тъпи англичани, надявайки се на печалба теглиха кредити-да купят на зелено с цел препродажба -видяхме какво стана.Изкуствено много раздути цени и не толкова качествено строителство си казаха своето и затова приятели сте прави за това , което сте писали и Ви поздравявам.
*****
НеутралноЕдин приятел "инвеститор" доста се правеше на луд, но накрая, след дълги и редовни спорове, си призна че квадратен метър преди кризата с добро местоположение във Варна и качествена направа му излиза 450 евро с всичко (става въпрос за 3-4 етажни прилично луксозни кооперации). Малко печалба и не би трябвало да реват за повече от 600-700 евро за перфектен имот. Сметките в тази криза са още по-други. Гадните предложения и панелките повече от 300 камъка не струват.
*****
ВеселоЕй то бива наглост, бива всичко...ама с тези бакалски сметки, направо за смях стават. Това, което ми е по-интересно защо няма коментар от медията, колко 'верни' са тези сметки...или всички са в играта..
*****
НеутралноМоже и да е прав човекът. Продал е един уникален по местоположение имот и вече тръби за тенденция от 900 евро на м2. Нека да каже колко вървят РЕАЛНИТЕ месечни наеми на подобни имоти, в завършен вид, за да разберем дали ни лъже или не.
*****
Неутралномиличките ще се наложи да се разделят със 100% и повече процента печалба.
А това че са намалили заплатите на строителите на половина пак ще е за тяхна сметка - защото първо строителите ще им избягат а после и клиентите. Кой купува апартаменти построени от нищо неразбиращи строители.
*****
НеутралноЗа жилище 50 000 евра би трябвало да може да се отдава за около 416 евра.
За такова с цена 90 000 (100 кв. м. по 900 евро) пък би трябвало наемът да е 750 евра.
Сметка какъв наем ще изплати съответния имот се прави като се раздели цената на жилището на 10 годин и после отново на 12 месеца. А вие сами си преценете доколко е реално.
*****
НеутралноИма и друга страна на медала. И досега в строителството се икономисваше от качествени материали и технологични процеси за сметка сигурността, зметръсоустойчивостта на строежа и избиване на по-високи печалби. Сега при тази криза какво ли ще икономисват и дали ще започнат да падат нови сгради вече у нас подобно на един новопостроен небостъргач в Китай, който наскоро се срути заради плитки основи и в. Дневник беше публикувал снимки.
*****
НеутралноЕй,взе ми думата от устата бе пич ,ама карай ,дяволски си прав.
*****
НеутралноЧета какво говорят мислителите от строителния бранш и ми става весело. Затова се сетих и за този виц. Всеки да си прави сам изводите:
Седи си чукча-мислител в палатката и си мисли. Влетява друг чукча:
- Един от елените ти падна в пропастта!
Първият си стои и си мисли - не реагира.
След малко идва друг:
- Още един елен падна в пропастта!
Оня пак си седи и си мисли.
След още малко пак идва друг чукча:
- Всичките елени паднаха в пропастта!
- Да-а-а... - замислено казва мислителят. - Очертава се тенденция.
*****
НеутралноКризата още не е дошла в БГ. Щом още говорят за продажба на печалба ... В нормалния свят по време на криза никой не може да продава с печалба или на себестойност. Продава се 10%, 20%, ...30% под цената за строителство. Това е така по две причини:
1. Плаща се данък на инвентара от имоти. Ако не го продадеш му плащаш данък на имота.
2. Икономиката е динамична - по-добре да продадеш на малка загуба но да приключиш проекта.
В БГто данъчната система не поощрява динамична икономика. А и повечето предприемачи са нагли мутри които перат пари. Така че цените ще падат по-бавно от колкото трябва, просто поради странната измислена икономика.
В САЩ в Лас Вегас сега можеш да си купишоколо 200 кв м къща (не апартамент) с около 600 кв м двор - напълно обзаведена кухня, бани, завършен засаден двор, възможно е и с басеин за около $100 хиляди. Не знам за луксозното строителство в Бг но в САЩ и не-луксозното е по-хубаво от всичко което виждам в БГ. Да не говорим че в Лас Вегас, Майами, или Сан Франциско е много по-хубаво от София, Пловдив и Варна. Та ще чакате сега за Англичаните. А Руснаците .... те винаги са били силно объркани. Тези които са нормални хора и сега копуват на морето скоро ще разберат че сезона е 3 месеца дълъг и ако не си отопляват имота през зимата ще им мухляса. А и тяхната мафия която вече се е настанила на морето ще започне да ги изнудва ... ама то какво ли се е променило при тях че и това.
mkirchev
Рейтинг: 8 НеутралноС обвързването ни с ЕС ще се отучим глупаво да хитруваме като БГ.Те и другите го правят ама по интелигетно.Е бай Г
аньо най -после започна да разбира колко е тъп.А това са само първите стъпки.Пазарната икономика не разбира от БЪЛГАРСКИ НОМЕРА.
ЗАПОчВА ДА МИ ХАРЕСВА В БГ.
*****
НеутралноКакви са тези продажби и покупки на зелено?
2 реда не можа ли да напише авторката да обясни, след като 5 пъти го повтаря този израз.
*****
НеутралноМалко ще се отклоня от темата, но ми се иска да разкажа нещо за нашето черноморие. Бях през уикенда до Слънчев Бряг за пръв път от 2-3 години и като пообиколих и минах и през Св. Влас и направо се стъписах. Толкова нагъсто застроено, толкова еднообразно и безлично и толкова подтискащо, че вместо да се чувстваш като в курорт и да се отдадеш на забавления или почивка то само се изнервяш и депресираш. За съжаление всичко в този залив - Св. Влас, Сл. Бряг и Несебър е така залято с бетон и са издигнати такива огромни хотели, че според мен пораженията са непоправими вече. Закъсня кризата в това отношение. Там който е могъл се е вредил да застрои без мисъл за инфраструктура за някаква архитектурна идентичност и предвиждане на повече пространство и зеленина. Кметовете и архитектите, ако има такива въобще, на общината според мен трябва да изгният в затвора, затова че са разрешили тоталното унищожаване на уникалния залив. Не може да отидеш на курорт и да те посрещат квартали с огромни здания построени на минимални разстояния едно от друго, черен път между тях и мръсотия отвсякъде. Общо взето ако е разхождаш из курорта шанса да видиш слънце е почти нулев, защото си постоянно в сянката на хотелите. Имам чувството, че леговата база скоро ще задмине като брой цялото ни население.
Най-забавното от всичко е че при тази криза и свръх предлагане имаше още строежи там и вместо както един поне малко мислещ човек би направил - да се опита с нещо по-различно да привлече клиенти, то тамошните строителни "гении" и предприемачи строят идентични, безлични огромни хотели, които ми е много интересно как ще запълват.
Единственото хубаво нещо там е нощния живот, който предлага всякакви забавления и партита и може би затова все още много хора го посещават и не обръщат чак такова внимание, но това според мен ще е до време.
Затова строители и собственици те първа ще фалират и ще останат да се надяваме най-качествените и отговорните. Лошото е че красиви места по нашето черноморие са до такава степен съсипани, че милиарди би струвало възстановяването им.
КАФ
Рейтинг: 8 Любопитно,,Сметката на Механджиев за квадрат на луксозен имот е следната - около 250 евро идват от закупения терен, 400 евро отиват за строителство, 50 евро за проекти и разрешителни и 140 евро за присъединяване към ВиК, енергото и другите експлоатационни дружества и себестойността на квадратен метър застроена площ става 840''
АБСОЛЮТНА ЛЪЖА
Баджанака построи къща 235 квадрата първо място до асфалта с изглед към Варненското езеро. Излезе му 52 000 лева - 26000 евро по 111 евро квадрата ( цената на земята не е включена) .Това беше през 2006.
Вижте какъв пладнешки грабеж : СЕБЕСТОЙНОСТ 840 евро на квадратен метър.
*****
НеутралноПодкрепям 35. Ново стрителство и то на къща е не по-скъпо от 100 евро на квадратен метър!
КАФ
Рейтинг: 8 ЛюбопитноПроблемът на България е в това,че ЖИВОТЪТ ( физическата действителност) и ДЕМОКРАЦИЯТА ( Духовната действителност) са две антагонистични понятия.Наличието на едното понятие прави невъзможно съществуването на другото понятие.
Аз съм самоук философ който се е учил от преживяния от самия него живот, но според мен това е истината.И никакви НОВИ политически формули и лица не могат да променят действието на този антагонизъм.Докато има Демокрация така ще бъде : 900 евро за квадратен метър.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите.
*****
НеутралноГлавният проблем е, че по голямата част от българите все още не са разбрали, че жилищата не са инвестиция, а потребителска стока. Също като четката за миене на зъби, само че с по дълъг срок на използуване. Когато го разберат, пазара ще се стабилизира. А цената в дадения момент е такава, каквато купувачите са склонни да дадат. Себестойността е проблем на предприемачите. Поздрави. www.istinski-pari.com
TED (moderator är en faggot)
Рейтинг: 627 РазстроеноВ края на Август 2008 заедно със жена ми решихме да си купим апартамент на зелено, защото излизаше по евтино и то около София в новостроящ се комплекс затворен тип. 6 месеца по късно, цените са коренно различни за същите пари спокойно човек може да си намери апартамент в София и то готов. Строежът не беше започнат. Близо 1 година по късно, строежът още не е започнат, но строителят отказва да предоговори цената, тъй като сме подписали предварителен договор. Нищо, че е смъкнал цените 35% надолу. Фирмата е Александров Груп и не съветвам никой да се занимава с тях, просто тия не са хора.
*****
НеутралноНеуважаваната от мен Лили Границка се изпръцка с тази статия. Дори ми се струва, че не мина само с изпръцкване, а направо с окъкване. Лили, как може толкова глупости да сътвориш в една статия. И ти ли мислиш хората за балами, както и строителните предприемачи. Много хора се занимават със строителство, виждат как стоят нещата. Какви са тези бакалски сметки. Този Механджиев ли къв беше е забравил горкия в сметките си да сложи и печалбата. Ц ц , завалията, на 0 ще излезе. Недей така чожум.
Black Dragon
Рейтинг: 515 НеутралноАбе лилито границка се оаква перманентно. И все лансира някакви теорий които никой под статията не подкрепя и не вярва в тях, само лилито.... редно е да се запитаме: що никой не вярвя на лилито? според мен отговора се крие във факта че лилито пише предубедено... т.е. налице е финансов мотив!
https://www.facebook.com/MlekariteСтария Бен
Рейтинг: 120 НеутралноТия продажби на зелено докараха кризата - ама кой да се сети да ги забрани, аз ли
*****
НеутралноНяма по-страшна от строителната мафия в България. Това са хора, които си играят с човешки съдби. Никъде на едно място няма да срещнеш толкова непочтенни хора. Така че внимавайте и не се връзвайте на разните му брокери, строители, банкери, надзорници и прочие. 90% от тях са за затвора директно.
TTS
Рейтинг: 845 Неутралнов Момента строя: 256м2 застроена площ (къща) за която по кол. сметка на проектанта ще ми трябват: 96м3 Бетон, 9.5 тона стомана и около 9000 тухли, прогнозната цена на проектанта е 50 000 лева груб строеж. офертите на "фирмите са следните"
TTS1.60 000 -130м3 бетон на 130 лв
2.75 000- 135м3 бетон на 150 лв
3.86 000- 131м3 бетон на 171 лв
като в тези цени не е вкл. работата. Маршът само тука е 25% добави и довършителните работи и спекулата с терена и уравнението изглежда почти завършено: 75% идват от некадърност или спекула само на строителната фирма.
*****
НеутралноБе на се бойте, др.Иванов отдавна каза на всички че апартаментите около Докторския паметник няма да паднат и той все от тях ще търгува. Нали за това се казва др. (от доктор ще дае, там му е хвърлен пъпа де....). Ех гиди ми другаря мил.
*****
НеутралноПак чета, и пак го улавям в лъжи. Миналата година построих къща от 340м2, за малко над 120,000.00 евро, включително печалбата на строителя и ДДС. Т.е. около 300.00 евро с ДДС и печалба на м2. За поставянето на 4 електромера (и съответно партиди и табло) и за ВиК платих на енергото и на ВиК-то около 1,000.00 лева. Цена от 50.00 евро на м2 за "проекти и разрешителни" няма.
fen
Рейтинг: 8 Неутралноне казват в тази формула за определяне на цената една подробност - повечето фирми слагат по 20-25% печалба от продажната цена за година. Обектите ги докарват докрай за около 2 години...
fen
Рейтинг: 8 Неутралноа отделно се слагат по 50-100 евро на м2 за рушвети и други подобни....
fen
Рейтинг: 8 Неутралнои оттам ти идват цени на квадрат от около 1500-1800 евро
Владимир Йосифов
Рейтинг: 1416 ЛюбопитноЗащо строителите да не могат да продават на загуба ?
Sofia, streetphotography, streetjournalist, оценка местоположение на имотиСтроителните фирми е добре бързо да разберат, че има криза
---
Кой и защо убеждава българите, че строителите не могат и няма
да продават под себестойността на жилищата ?
---
Защо всички сериозни световни компании продават на загуба ?
Защо в нормалният свят фирмите се стремят да продават на загуба ,
но да задържат клиенти и работници и да не петнят името си ?
Ясно е, че много строителни компании ще фалират.
Защо собствениците им не продават преди да дойде Съдия изпълнителя ?
Защо не взимат пари в брой и да погасяват заемите си ?
Глупаво е да се очаква, че Правителството ще може да подпомага строителите догодина , защото ако "деветата вълна" залее една-две банки ще е необходимо Държавата да спасява Финасовия, а не Строителния сектор.
Какво чакат тези хора ?
---
Имахме запитване от клиент за апартамент в строеж на бул. България.
Свързах се със Строителя. Освен, че не преговаря за отстъпки при купуване с кеш,
не сваляли "засега" цените. Имат 25-30 свободни апартамента. И си ги пазят.
---
Преди две години, предлагах апартаменти в друга сграда на същите строители.
Тогава цените се вдигаха и те продаваха по един - два апартамента и вдигаха цените.
Предложих им и сега да предлагаме на различни цени.
Да определят пазарни цени за 1 - 2 двустайни апартамента .
- Не, ще продаваме на твърди цени - цените са определени преди 1 година.
Те дори спряха да рекламират.
Понякога си мисля, че много хора се срамуват да признаят поражението си.
---
Възможно ли е те да са прави ?
Възможно ли е да чакат криза ала 1996-та година ?
*****
НеутралноБрокерите на НИ опитват какви ли не хватки да зaблудят потенциялните куповачи. А за момента ( и за следваштите няколко години ) ще са основно българи. И то тези които наистина имат нужда от жилиште.
Заблудите това лято бяха- "руснаци купуват на килограм", "Румънци оглежадат имоти" и кави ли не.
Цените падат със всеки ден , въпреки консолидираните усилия на брокерите да ги удържат . Това важи с особена сила за Варна.
Обема на предлаганите имоти набъбва с всеки ден и продавачите стават нетърпеливи.
Цените на обявите са 40-50% по високи от реалните за момента.
Има голямо недоверие към пазара на НИ от страна на потенциалните куповачи и всеки предпочита да изчаква, което е и най-провилното за момента.
Това ще доведе до още понижение на цените и срив на пазара- очаквам го някаде януари 2010.
*****
НеутралноВиждам, че много хора предвиждат още спадане на цените на имотите. Аз не мисля така, защото:
1. Банките започнаха, макар и доста плахо, отново да предлагат кредити. Разбира се, доста по-трудно, с повече изисквания и по-високи лихви, но предлагат.
2. За стойностни имоти на добра цена, особено в София, се появяват купувачи. Това важи както за бизнес имоти, така и за апартаменти. Това показва, че има хора, които преценяват, че сега е дъното на кризата и повече няма да има спадане.
3. Икономиката в САЩ и Европа започна да върви нагоре, макар че това са само първите белези на възстановяване. Това ще стигне до България след 6 - 9 месеца, така че тогава ще се усети в икономиката.
Предполагам, че сегашните цени ще се задържат още малко, но ако септември и октомври са добри за бизнеса, нещата могат да тръгнат нагоре след Нова година.
А, и още нещо. Поддържам мнението изразено по-горе, че ако цените много спадат, много хора ще стоят без работа, икономиката няма да върви и няма да има пари за обикновения народ. Вярно е, че цените бяха над някакви разумни нива, но и големите спадове не водят до нищо добро!