Forton: Международните оператори на хотели проявяват интерес към България

Forton: Международните оператори на хотели проявяват интерес към България

Forton: Международните оператори на хотели проявяват интерес към България
Сегментът на градските хотели в София все още се намира в етап на растеж и има място за нови проекти, но единствено в центъра на столицата. Това каза Фредерик льо Фишу, мениджър "Хотелски бизнес" на Cushman&Wakefield по време на дискусия по темата, организирана от българския партньор на международната консултантска компания Forton International. Той посъветва инвеститорите да не залагат на строителство на хотел, ако не разполагат с парцел на много добра локация.
Хотелите, които разполагат с повече от 100 стаи, могат успешно да привлекат международен оператор, смята Фишу. Според него за малките семейни хотели обаче трябва да се търсят алтернативни концепции.
През април световният лидер в управлението на хотели Аccor в сътрудничество с българската компания MHQ започна строителство на обект от веригата Novotel в София на бул. "Цариградско шосе" в близост до търговския център The Mall. В същия район се очаква друг международен оператор да започне строителство на хотел до края на годината съвместно с австрийската "Робул".
"Навлизането на повече и по-известни оператори ще повиши качеството на бизнеса, тъй като освен резервации по програмите за лоялни клиенти големите брандове носят със себе си и съответните критерии за обслужване и поддръжка на хотела", коментира Фишу. Към момента най-актуални остават схемите на директна покупка, франчайз договори или изпращане на мениджърски екип. Която и от последните две опции да изберат, собствениците на хотели трябва да знаят, че критериите са високи, но ефектът при големи обекти с над 100 стаи си заслужава, тъй като повишава пазарната стойност на обекта", коментира Фредерик льо Фишу.
В София функционират 5500 стаи, разположени в 3-, 4- или 5-звездни хотели с над 50 броя стаи, показват наблюденията на пазара на Forton. За сравнение - в Букурещ броят на стаите в хотел е 2 пъти по-голям.
Фредерик льо Фишу коментира, че първото нещо, което му е направило впечатление при обиколката на 5-звездните софийски хотели, е, че те не отговарят на приетия в Европа стандарт за класификация. Обслужването в едва в 2 от 6-те хотела с 5 звезди отговаряше на очакванията ми, каза Фишу. В същото време цените били ниски спрямо подобни хотели в Централна и Източна Европа.  "Като оценител на хотели считам, че е време битката за "5 звезди", която наблюдавам в България, да остане в миналото и да бъде изместена от усилия за подобряване на обслужването, защото то е най-важният актив на всеки хотел, чрез който се привличат и създават лоялни клиенти", посочи Фредерик льо Фишу.