Очаква се завръщането на англоговорещи клиенти на пазара на имоти

Очаква се завръщането на англоговорещи клиенти на пазара на имоти

Очаква се завръщането на англоговорещи клиенти на пазара на имоти
Пазарът на ваканционни имоти в България е в очакване тази година да се появят отново англоговорещи клиенти, показват прогнози на компанията "Грийн лайф", специализирана в този сегмент на недвижимите имоти.
В последните месеци се засилиха запитвания от англоговорещи клиенти за покупка на нови жилища в нови проекти, но към момента няма сделки, съобщи на пресконференция Теофил Петров, изпълнителен директор на компанията, цитиран от БТА.
Според него това е една от индикациите, че ваканционният пазар се съживява и кризата за него е отминала. Англоговорещите клиенти основно търсят едноспални жилища, но не за постоянно живеене, а с цел почивка.
И през 2014 г. пазарът на този тип имоти ще продължи да разчита на рускоговорещите купувачи. Този тип клиенти - представители на бизнеса и пенсионери, се интересуват от покупка на ваканционни имоти за постоянно живеене. Представителите на деловите среди обикновено са хора от средния мениджмънт в Русия, с малък бизнес, които разкриват в България ресторанти, магазини, малки рекламни агенции или агенции за недвижими имоти, или работя в областта на високите технологии. От компанията очакват тази година да има ръст на сделките, не по-малък от 5 на сто, а при цените ръстът ще е от 1 до 3 на сто.
И при туризма има сериозни запитвания и има ръст спрямо 2013 година, защото страната ни е спокойна, близка, традиционна и желана от руските клиенти дестинация, коментира изпълнителният директор на компанията.
Фирмата работи по проект за зелен затворен жилищен комплекс в центъра на Поморие, който ще бъде завършен до три години и представлява интерес за рускоговорещи клиенти. От компанията отбелязаха, че за страната ни е много важно какви санкции би предприел ЕС, защото клиентите са основно от Русия и
пазарът е зависим от възможността на тези хора да пътуват и безпрепятствено да купуват жилища на територията на ЕС.
В зимните курорти кризата продължава, защото има сериозни инфраструктурни проекти, които остават нерешени и там сега основен е вторичният пазар, коментира изпълнителния директор на компанията. Англоговорещите клиентите търсят начин да продадат имотите си, купени преди кризата, но ценовите нива са ниски, защото търсенето е слабо.