Управлението на информацията се превръща в глобално предизвикателство

Санджай Мирчандани е назначен на поста старши вицепрезидент за областите "Нововъзникващи пазари" и "Международно развитие" в EMC Corporation през юни 2006 г. Дейността му е фокусирана върху разработването на нови подходи при продуктовата стратегия с цел разширяване на пазарния дял на компанията на пазара на решения за управление и съхранение на информацията в новоразвиващите се пазари.
EMC Corporation (EMC2) е водеща компания в сферата на решенията за информационна инфраструктура в световен мащаб. Компанията съобщи рекордни резултати в приходите си за първото тримесечие на годината. Това е и 19-то поредно тримесечие с двуцифрен ръст на годишна база в постъпленията на корпорацията. Общите консолидирани приходи на EMC за първото тримесечие на 2008 са достигнали 3.47 млрд. долара, което е ръст от 17% спрямо резултата за същия период на 2007 г., когато приходите бяха 2.98 млрд. долара.
Г-н Мирчандани, какви са прогнозите ви за развитие в Централна и Източна Европа? Планира ли корпорацията още придобивания на Стария континент?
- В областта на сделките по сливания и поглъщания стратегията ни е обвързана с технологичния потенциал на компаниите. В този смисъл решенията за подобни концентрации се водят изцяло от бизнес цели и с оглед на възможностите, които корпорацията ще получи след съответната сделка. Сливанията и поглъщанията не са необходимост или самоцел и не са свързани с дадена държава или географски регион. През последните 3-4 години сме осъществили над 40 поглъщания и продължаваме да търсим технологии, които са ценни за бизнеса.
В корпорацията в момента работят над 38 хил. души в цял свят и ръководенето им сигурно не е лесна задача. Как го осъществявате?
- Разбира се, че имаме система за управление на кадрите и други системи, които поддържат бизнеса ни. Това е от голямо значение и защото компанията трябва да е гъвкава на местните пазари, на които е представена. Имаме глобални системи, но прилагаме местни политики, съгласувани с общите корпоративни правила.
Имате ли специфични политики за Европа?
- Не, политиките ни са общи. Съобразяваме се обаче с местните или регионалните специфики. Например в някои държави се предполага, че при бизнес среща трябва да излезете бързо и директно с оферта, защото средата е много конкурентна. На други места обаче трябва да се изчака, защото процесът по сключване на сделка изисква преминаването през сложни процедури на съгласуване и одобрение.
Какви са плановете на EMC за развитие в четирите центъра на компетентности?
- През последните две години ние разработихме и изпълнихме значими планове и направихме големи инвестиции в тези центрове за компетенции. През юни 2006 г. открихме звеното в Индия, в което инвестирахме 500 млн. долара. По същото време инвестирахме и в Китай също около 500 млн. долара. Миналата година открихме център за компетенции за 100 млн. долара в Русия. По-късно повишихме обема на вложенията си в Китай до няколко милиарда долара в рамките на няколко години. Съвсем наскоро обявихме, че като част от международното си развитие EMC открива свое производствено звено в Бразилия. Всички тези стъпки са част от по-всеобхватен глобален план, чиято цел е да съберем талантите в сферата на изследователската и развойната дейност, да направим продуктите и решенията си по-близки до потребителите и да развием и усъвършенстваме партньорските канали в отделните държави. Искаме също така да се доближим максимално до академичните среди, да работим с университетите, за да сме сигурни, че студентите придобиват нужните им познания за съхранение, сигурност, управление и виртуализация на информацията.
Инвестициите ни са насочени основно в тези четири посоки.
Има ли EMC специална стратегия за пазарно развитие в Европа?
- Всъщност аз съм ангажиран пряко с четирите центъра за компетентности и с изграждането на глобална мрежа за предоставяне на таланти и потенциални възможности. Също така ние работим в много тесни отношения с маркетинговите специалисти, за да сме сигурни, че сме наясно с потребителските изисквания и че се съобразяваме с тях в дейността си, защото ние имаме лаборатории на световно равнище, лаборатории за обучения, специализирани инженери. На тези пазари, които са изключително бързоразвиващи се и на които отчитаме масивен ръст в информационната инфраструктура, имаме предимството, че разполагаме с голям потенциал в инженерната дейност и в други области, чрез което можем да помагаме на търговските си специалисти да отговорят на потребителското търсене и потребности.
Избрахме няколко области, в които насочваме вниманието и инвестициите си - Югоизточна Азия, някои части от Източна Европа, Латинска Америка, и в тези региони бизнесът ни продължава да се разраства.
Смятате ли, че бъдещето е на цифровото съдържание и на ориентираното към услугите и към потребителя предлагане?
- Да, категорично вярвам в бъдещето на цифровото съдържание, медия и информация и ние сме фокусирали усилията, продуктите и решенията си именно в тази област. Цялостната ни стратегия е основана на информационната инфраструктура и на управлението на ежедневния ръст в обема на цифровата информация, която се очаква до 2010 г. да достигне 1773 екзабайта.
Какво е решението за лавинообразното нарастване на количеството информация, което се генерира ежедневно?
- Истината е, че това е предизвикателство в глобален мащаб. Решението е не да се фокусираме над вариант единствено за управляване или предоставяне на информацията на определен етап, а да се търси цялостен подход от момента на създаването, до момента, в който информацията вече е изпълнила предназначението си. Това, което отличава EMC от останалите компании на пазара, е, че тя се опитва да намира решения за целия жизнен цикъл на управление на информацията.