Потребителите в Европа залагат на модерното разплащане по Коледа

Потребителите в Европа изоставят плащанията в брой около Коледа - не само докато пазаруват подаръци, но и докато се забавляват. Тази тенденция не се наблюдава само при младите, по-технически грамотни потребители, сочи проучване на Visa.
Проучването "Дигитални разплащания" е изготвено от агенцията за проучвания Populus по поръчка на Visa в периода август – септември 2016 г. Цялата извадка обхваща 36 843 души, или около 2000 анкетирани във всяка от общо 19 държави, сред които не е България.
То обхваща използването на безконтактните карти и новите методи за плащане.
С над 165 млн. издадени безконтактни карти и 3,4 млн. безконтактни POS терминала в Европа използването на технологията е нараснало от 36% през 2015 г. до 52% през 2016 г., показват резултатите от проучването.
Тази тенденция не се наблюдава само при младите, по-технически грамотни потребители – употребата на безконтактната технология се е увеличила във всички възрастови групи, като най-голямото увеличение се наблюдава при потребителите на възраст 55-64 години, или ръст от 64% спрямо 2015 г.
Въпреки че потребителите ценят предимствата на безконтактните разплащания, те също започват да разпознават и ползите от другите нови методи за плащане. През 2016 г. 44% от анкетираните използват мобилни приложения за разплащания в сравнение с 38% през миналата година. Почти половината от тях (46%) са съгласни, че възможността да платят с мобилно устройство при търговеца е улеснило в пъти тяхното пазаруване.
Допълнителните удобства на новите методи за разплащане са двигател и на ръста при употребата на дигитални портфейли. Европейските потребители изразяват интерес да използват услугата при покупки лице в лице (37%), чрез приложения (51%), както и онлайн (56%). Основните ползи на безконтактните и мобилните разплащания за потребителите в Европа са по-голямото удобство (61%) и възможността да се плати по всяко време независимо от мястото (59%). Проучването също така разкрива, че потребителите използват комбинация от онлайн и физически канали, когато правят своите покупки особено за по-скъпи продукти. Седем от всеки десет европейски потребители са showroomers – хора, които гледат желания продукт в магазина, преди да го купят, онлайн, а почти толкова (66%) са webroomers – потребители, които търсят най-добрата цена онлайн, преди закупуването на стоката във физическия магазин на търговеца.
Въпреки нарастването на онлайн продажбите около Коледа 60% от потребителите все още ценят прекия контакт лице в лице с персонала на магазина и възможността да видят стоката на живо. Ръстът в употребата на безконтактни карти от европейските потребители постепенно превръща в норма използването на дигитални и мобилни портфейли и други дигитални разплащания, смятат от Visa.
"Тази Коледа ще наблюдаваме множество различни методи, по които европейските граждани, в това число и българите, ще заплатят за подаръците под елхата, празнични напитки с приятели и дори празничната трапеза около коледните празници. Успехът на търговските вериги и търговци тази Коледа ще зависи от способността им да предоставят на потребителите достъп до начина на разплащане, който те предпочитат най-много", посочват от компанията. От януари 2016 г. всички терминали, които българските банки инсталират, са вече задължително безконтактни. Към юли 43% от общия брой POS терминали в България са такива. Секторите, в които безконтактните разплащания и новите методи за разплащане в България навлизат най-бързо, са търговията с хранителни стоки, телекомуникационните услуги, продажбата на горива, веригите за бързо хранене, фармацевтичните услуги и забавленията.