Магазините за мебели свалят цените, за да стимулират харченето на българите

Магазините за мебели свалят цените, за да стимулират харченето на българите

Конкурентите на дълго очаквания от потребителите в България шведски гигант твърдят, че идването му не е променило тяхната ситуация
Конкурентите на дълго очаквания от потребителите в България шведски гигант твърдят, че идването му не е променило тяхната ситуация
По-ниски цени, повече промоции и премахване на някои такси и разходи. Такава е ситуацията на пазара на мебели в момента. Причините за това различни експерти виждат в липсата на свободни средства у потребителите, навлизането на световния мебелен гигант IKEA в България през миналата есен.
Според управителя на шведската верига Тео Муратидис след отварянето на магазина интересът към покупката на мебели се е повишил, а пък другите вериги са понижили цените, съобщава в днешния си брой "Капитал Daily". Конкурентите на емблематичната фирма обаче твърдят, че стъпването й на пазара не им е повлияло, а проблемът са ниските доходи на хората.
"Мисля, че ценовите нива след идването ни в България станаха по-добри за българските клиенти, и аз съм доволен от това", казва управителят Муратидис. Той твърди, че навсякъде, където влезе шведският гигант, интересът към обзавеждането се увеличава. Интересът и разглеждането на магазините е едно, а пазаруването на мебели – съвсем друго, обяснява мениджърът.
Веригата се цели в 10% пазарен дял за първата година от навлизането си в България, а обемът на този пазар е от 1 млрд. лева.
"Влизането на IKEA на българския пазар не ни се отрази. Мачкат ни безпаричието на хората и страхът им да харчат", коментира един от собствениците на ARON, Константин Генчев. "При положение че депозитите на гражданите растат, а потреблението намалява, единственото обяснение е, че клиентите се страхуват да пазаруват", коментира Светослав Радушев, управител на мебелен магазин Como. Той обаче признава, че има спад при продажбите на домашните потреби след навлизането на IКЕА.
И от трите вериги не казват какви са им оборотите през миналата година, но казват, че понижаването на цените е довело до увеличаване на продажбите.