Нараснал е броят на оплакванията от застрахователи през 2011 г.

Потребителите все повече се оплакват от застрахователни компании докато недоволството им от услугите на частните пенсионни компании намаляват. Това се разбра при отчета на Комисията за финансов надзор пред парламентарната икономическа комисия в сряда.
Недоволството е свързано основно с отказа на компаниите да изплащат щети основно по "Гражданска отговорност" и "Автокаско", съобщава "Капитал daily".
Отчетът на комисията показва, че жалбите през 2011 г. са намалели до нивата си от 2008-2009 г. Оплакванията от пенсионните компании са намалели за година от 513 на 333, със 140 е намалял и броят на жалбите в застраховането, почти двойно са паднали и оплакванията към инвестиционния надзор.
Заместник-председателят на комисията Ангел Джалъзов посочи, че по "Гражданска отговорност" оплакванията пристигат от чуждите бюра на системата "Зелена карта", което значи, че проблемът е при плащането на искове за катастрофи, станали в чужбина, при които са виновни български шофьори.
Жалбите по "Гражданска отговорност" - заемат 20% от всички, свързани със застрахователна дейност.
Жалбите по "Гражданска отговорност" - заемат 20% от всички, свързани със застрахователна дейност.
Джалъзов обясни, че щом пристигне подобен сигнал в комисията, веднага се прави проверка. Не стана известно колко от жалбите са основателни и след намеса на надзора се е стигнало до плащане на обезщетения. Над 30 на сто са тези по "Каско" - обичайно те също са за отказ да се плати обезщетение, има и от клиенти, които са недоволни от размера му. Близо 10 на сто от подадените към надзора оплаквания са за несъгласие с изплатени суми по полици "Живот".
При пенсионното осигуряване повече от половината потребители имат забележки за процеса на смяна на фонд. Става въпрос за искания процедурата да бъде прекратена, което може да се дължи на две причини – след подаване на молба осигуреният се е отказал от решението си, или е разбрал, че някой е подал молбата от негово име, но без съгласието му.
В инвестиционната дейност над половината от недоволните се оплакват от публични дружества, а една четвърт – от инвестиционни посредници. Обичайно жалбите са за лоши практики и недостатъчно достъпна информация.
Междувременно в сряда КФН обяви списък от седем дружества, които предлагат инвестиционни услуги на хората, без да имат лиценз за това.
При пенсионното осигуряване повече от половината потребители имат забележки за процеса на смяна на фонд. Става въпрос за искания процедурата да бъде прекратена, което може да се дължи на две причини – след подаване на молба осигуреният се е отказал от решението си, или е разбрал, че някой е подал молбата от негово име, но без съгласието му.
В инвестиционната дейност над половината от недоволните се оплакват от публични дружества, а една четвърт – от инвестиционни посредници. Обичайно жалбите са за лоши практики и недостатъчно достъпна информация.
Междувременно в сряда КФН обяви списък от седем дружества, които предлагат инвестиционни услуги на хората, без да имат лиценз за това.
Заради липса на кворум обаче депутатите не успяха да го приемат, а по същата причина отпадна и разглеждането на доклада за дейността на Комисията за защита на конкуренцията и за тази на омбудсмана за миналата година.