Рекламата на "Булка чеиз" ще бъде спряна

Спорната реклама на имитиращия сирене продукт "Булка чеиз" ще бъде спряна. С това се е ангажирала компанията "Фикосота синтез", която го рекламира, съобщи за "Дневник" председателят на Етичната комисия на Националния съвет за саморегулация Гриша Камбуров.
В края на миналата седмица съветът настоя излъчването на клипа да спре, защото "нарушава правилата за благоприличие, социална отговорност и правдивост". Камбуров допълни, че дружеството не е приело аргументите на съвета, но въпреки това ще се съобрази с решението и ще спре рекламата в този ѝ вариант.
"Изразяваме нашата изненада и несъгласие с решението, особено имайки предвид цялостната телевизионна среда в България", се казва в писмото на компанията до съвета. Оттам уверяват, че изпълняват препоръката заради респекта си към тази организация и заради политиката си да спазват регулациите.
Предполагам, че ще се наложи мащабно преработване на цялата рекламна кампания, прогнозира Камбуров.
С казуса по-рано се занима Съветът по електронни медии ,но не взе конкретно становище. Сезирана е и Комисията за защита на конкуренцията, която ще провери дали твърдението от клипа, че продуктът е "истински деликатес", съдържа заблуждаващ елемент.
От "Фикосота синтез" се аргументират, че рекламата представя продукта чрез шеговит диалог в чалга заведение, където млади хора се забавляват, а таргетът на "Булка" са именно този тип хора.