Рекламата на "Булка чеиз" ще бъде спряна

Рекламата на "Булка чеиз" ще бъде спряна

Кадър от рекламата на "Булка чеиз"
Дневник
Кадър от рекламата на "Булка чеиз"
Спорната реклама на имитиращия сирене продукт "Булка чеиз" ще бъде спряна. С това се е ангажирала компанията "Фикосота синтез", която го рекламира, съобщи за "Дневник" председателят на Етичната комисия на Националния съвет за саморегулация Гриша Камбуров.
В края на миналата седмица съветът настоя излъчването на клипа да спре, защото "нарушава правилата за благоприличие, социална отговорност и правдивост". Камбуров допълни, че дружеството не е приело аргументите на съвета, но въпреки това ще се съобрази с решението и ще спре рекламата в този ѝ вариант.
"Изразяваме нашата изненада и несъгласие с решението, особено имайки предвид цялостната телевизионна среда в България", се казва в писмото на компанията до съвета. Оттам уверяват, че изпълняват препоръката заради респекта си към тази организация и заради политиката си да спазват регулациите. 
Предполагам, че ще се наложи мащабно преработване на цялата рекламна кампания, прогнозира Камбуров. 
С казуса по-рано се занима Съветът по електронни медии ,но не взе конкретно становище. Сезирана е и Комисията за защита на конкуренцията, която ще провери дали твърдението от клипа, че продуктът е "истински деликатес", съдържа заблуждаващ елемент. 
От "Фикосота синтез" се аргументират, че рекламата представя продукта чрез шеговит диалог в чалга заведение, където млади хора се забавляват, а таргетът на "Булка" са именно този тип хора.