"Карфур" отваря още три магазина в София (допълнена)

"Карфур" отваря още три магазина в София (допълнена)

"Карфур" отваря още три магазина в София (допълнена)
Френската верига "Карфур" ще отвори още три магазина в София през тази година. Плановете обяви вчера Милош Ристич, изпълнителен директор на "КМБ България" - дружеството, чрез което веригата оперира в България. Правата върху марката в България, Гърция, Кипър и страни на Балканите се държат от гръцката компания Marinopoulos S.A.
Инвестицията в новите обекти на веригата ще е около 12 млн. евро. Не е изключено при поява на добри локации да бъдат отворени и повече магазини, съобщава "Капитал Daily".
В момента в цялата страна има 21 магазина, като до края на април ще бъде отворен един в "Панорама мол" в Плевен и хипермаркет в "Ритейл парк Пловдив".
Наесен веригата ще отвори най-големия си магазин у нас на площ от 7 хил. кв.м. Той ще бъде в строящия се в момента мол в "Люлин" Plaza West. 
Според Милош Ристич експанзията на "Карфур" в страната остава с фокус върху хипермаркетите и супермаркетите.
"Бюджетът ни за експанзия е ограничен и засега развиваме приоритетно мрежа от по-големи магазини, докато все още има добри локации. Следващият етап ще са инвестициите в малки обекти, но нямам яснота кога ще стане това", посочи той.
По думите му в резултат от експанзията на "Карфур" до момента приходите на "КМБ България" са нараствали средно с 35% годишно.
Сръбският мениджър определи българския пазар на бързооборотни стоки като стабилен и по-добре работещ в сравнение с повечето балкански страни. Като проблем посочи липсата на ръст. При силната конкуренция и увеличаващия се брой магазини ефектът е преразпределяне на обороти между търговците, отчете той.
Според Милош Ристич това ще доведе до консолидиране на пазара – малките независими търговци ще се обединят, а някои големи вериги ще излязат от страната. През последните години това вече се случи с магазините Plus и словенската Merсator, която оперираше в България с марката Roda.
"Карфур" (Carrefour SA) отчете продажби на стойност 84.3 млрд. евро за 2013 година, предаде Асошиейтед прес.
Продажбите са нараснали в Латинска Америка и Азия, възстановили са се в Испания и Франция - два от най-големите пазари на компанията, а планът й за финансово оздравяване е започнал да действа.
Най-голямата търговска верига в Европа съобщи днес, че годишните й продажбите са се увеличили с 2.5 на сто според данните с отчитане на продажбите на активи и намаляването на дългове.
През 2013 година "Карфур" затвори магазини и прехвърли дейността си от затруднените пазари, като новият главен изпълнителен директор Жорж Пласа обеща компанията да се съсредоточи в области, където може да бъде лидер. Търговската верига уточни, че през четвъртото тримесечие испанският пазар се е върнал на положителна територия за първи път от 2008 година, посочва Асошиейтед прес.
Франция също се е възстановила, като продажбите за цялата година са се увеличили с 1.3 на сто.
Общите приходи на компанията за четвъртото тримесечие са спаднали с 1.5 на сто до 22.2 млрд. евро.