Комисията за потребителите ще глоби туроператор заради липса на информация

Комисията за защита на потребителите ще наложи имуществена санкция на туроператора "Солеос Виа" ЕООД заради пропуска му да включи в общите условия с клиентите съществена информация, изисквана от Закона за защита на потребителите.
В Комисията са получени над 30 жалби срещу компанията, която предлага настаняване във ваканционен клуб Regency Resort в Тенерифе на промоционални цени при определени условия. Причината за жалбите е невъзможността на клиентите да се откажат до 14 дни от договора си. В жалбите потребителите търсят съдействие от комисията за прекратяване на сключените договори и възстановяване на заплатените от тях суми.
От комисията посочват, че санкцията, която ще бъде наложена на компанията, е заради пропуск в договорите с клиентите да се посочи, че не могат да се откажат от направената покупка. В същото време обаче този точно вид услуги са извън текстовете на закона, които разрешават отказ в рамките на 14 дни.
Потребителите следва да знаят, че правото на отказ от сключен извън търговски обект договор, без да се посочва причина и без да се заплаща неустойка в рамките на 14 дни, не се отнася за договори с предмет предоставяне на "услуги за настаняване, които нямат за цел живеене", обясняват от комисията. Услугите за настаняване съгласно последните промени в Закона за защита на потребителите (от 25 юли тази година) са изключение от общия режим на 14-дневния отказ.
Туроператорът е промотирал осем курорта от ваканционния клуб Regency Resort на испанския остров Тенерифе по програмата Fly Buy и предоставя възможност на избраните по определени критерии след проведена телефонна анкета граждани (потенциални купувачи на "тайм шеринг") да получат пробно членство за една година и да посетят клуба на промоционална цена, за да добият непосредствена представа за предлагания продукт.
След провеждане на анкетата отговарящите на критериите граждани се канят на презентация, при която се представят клубът и остров Тенерифе. В края й желаещите сключват договор, който им дава правото да се възползват от промоционалната цена за включване в програмата, срещу която търговецът се ангажира да направи резервация и да осигури настаняване в един от апартаментите на курортите от клуба за договорените цена и дати. Клиентите са информирани, че цената за настаняване не включва храната и организирането и стойността на транспорта до избраната за почивка дестинация.
Дружеството е предоставило на клиентите съществената информация за услугата, но не е изпълнило императивното законово задължение изрично да упомене в договора, че потребителят няма право на отказ от него в рамките на 14 дни, обясняват от комисията.
Експертите на комисията съветват потребителите да четат внимателно договорите и общите условия към тях и да се запознават подробно с техните клаузи и преддоговорната информация за предоставяните им услуги, преди да положат подписа си.