Комисията за потребителите ще глоби туроператор заради липса на информация

Комисията за потребителите ще глоби туроператор заради липса на информация

Комисията за потребителите ще глоби туроператор заради липса на информация
Associated Press
Комисията за защита на потребителите ще наложи имуществена санкция на туроператора "Солеос Виа" ЕООД заради пропуска му да включи в общите условия с клиентите съществена информация, изисквана от Закона за защита на потребителите.
В Комисията са получени над 30 жалби срещу компанията, която предлага настаняване във ваканционен клуб Regency Resort в Тенерифе на промоционални цени при определени условия. Причината за жалбите е невъзможността на клиентите да се откажат до 14 дни от договора си. В жалбите потребителите търсят съдействие от комисията за прекратяване на сключените договори и възстановяване на заплатените от тях суми.
От комисията посочват, че санкцията, която ще бъде наложена на компанията, е заради пропуск в договорите с клиентите да се посочи, че не могат да се откажат от направената покупка. В същото време обаче този точно вид услуги са извън текстовете на закона, които разрешават отказ в рамките на 14 дни.
Потребителите следва да знаят, че правото на отказ от сключен извън търговски обект договор, без да се посочва причина и без да се заплаща неустойка в рамките на 14 дни, не се отнася за договори с предмет предоставяне на "услуги за настаняване, които нямат за цел живеене", обясняват от комисията. Услугите за настаняване съгласно последните промени в Закона за защита на потребителите (от 25 юли тази година) са изключение от общия режим на 14-дневния отказ.
Туроператорът е промотирал осем курорта от ваканционния клуб Regency Resort на испанския остров Тенерифе по програмата Fly Buy и предоставя възможност на избраните по определени критерии след проведена телефонна анкета граждани (потенциални купувачи на "тайм шеринг") да получат пробно членство за една година и да посетят клуба на промоционална цена, за да добият непосредствена представа за предлагания продукт.
След провеждане на анкетата отговарящите на критериите граждани се канят на презентация, при която се представят клубът и остров Тенерифе. В края й желаещите сключват договор, който им дава правото да се възползват от промоционалната цена за включване в програмата, срещу която търговецът се ангажира да направи резервация и да осигури настаняване в един от апартаментите на курортите от клуба за договорените цена и дати. Клиентите са информирани, че цената за настаняване не включва храната и организирането и стойността на транспорта до избраната за почивка дестинация.
Дружеството е предоставило на клиентите съществената информация за услугата, но не е изпълнило императивното законово задължение изрично да упомене в договора, че потребителят няма право на отказ от него в рамките на 14 дни, обясняват от комисията.
Експертите на комисията съветват потребителите да четат внимателно договорите и общите условия към тях и да се запознават подробно с техните клаузи и преддоговорната информация за предоставяните им услуги, преди да положат подписа си.