След оттеглянето от бул. "Витоша" испанската Mango влиза в два мола

Повече от година след като затвори единственият си магазин у нас, испанската модна верига "Манго" се пренасочва към два мола. Тя вече отвори магазин в The Mall. Това предстои и в най-новия търговски комплекс - Sofia Ring Mall, който се очаква да бъде открит в края на месеца, съобщи "Капитал Daily".
За разлика от преди, когато беше представена в България през договор за франчайз, сега испанската марка влиза директно на пазара.
В The Mall испанската марка зае мястото на Gap, която се изтегля от България.
Отделно от това аутлет колекции на марката се продават в наскоро открития Pop Up Store в Bulgaria Mall.
Mango е вторият по големина износител на дамска мода в Испания след групата Inditex, чийто водещ бранд е Zara. За България това е поредният голям търговец в областта на бързооборотната мода (fast-fashion retail), който влиза директно. В страната освен марките на Inditex вече присъства и лидерът в сегмента H&M.
Преди това Mango години наред беше представлявано на българския пазар от "Атриум България", но компанията предлагаше само дамски колекции и по-ограничен асортимент. Миналата есен тя влезе в процедура по несъстоятелност и затвори всичките си магазини.
Марката Mango е създадена през 1984 г. в Барселона от братята Исак и Нахман Андик. Днес за нея работят над 11 200 души в над 2060 магазина в 104 държави по света. Приходите на компанията за 2013 г. достигнаха 1.85 млрд. евро. Групата очаква да достигне оборот от 3.27 млрд. евро до 2017 г.