Какво искат жените, когато пазаруват

Как си представят жените магазина на бъдещето, този, в който ще пазаруват през, например 2024 г., само след 10 години? Този въпрос задали от "GfK България" на 500 българки на възраст между 20 и 49 години, за които се приема, че са активно пазаруваща група.
Все още 67% на сто не си представят, че след 10 години ще пазаруват само онлайн, затова виждат този бъдещ магазин като място, на което отиват за покупки. Едва 18 на сто от участвалите в проучването искат в бъдещето да пазаруват докато са пред компютъра и поръчват през него, а 15% си го представят напълно виртуален. Причината за този резултат е, че жените държат да усетят стоките с ръцете си, да усещат уханието на прясно изпечен хляб, например и др., обясни Мирослава Георгиева от "GfK България" по време на деветата конференция Retail in detail, организирана съвместно със списание "Регал", издание на "Икономедиа".
Така участничките в допитването посочват, че биха искали като отидат в този магазин на бъдещето да чуват тиха приятна музика или като звуков фон на избора им на продукти да ги съпътстват естествени звуци от природата. Около 51 на сто от тях искат по-ярко осветление на секторите, в които се предлагат стоки на промоционални цени, за да се ориентират по-лесно, а 45 на сто желаят ярко осветление в целия магазин. Повечето очакват средната температура в магазина да е около 20 градуса дори в секторите с храни, които предпочитат да избират от хладилна витрина вместо да стоят на студено в помещението, в което са разположени те.
След 10 г. основната група пазаруващи жени у нас си представят, че трябва да има колички в магазините, които са снабдени с екран, благодарение на който непрекъснато да следят на каква стойност са поставените вътре продукти. А на касата – да платят бързо – за предпочитане с безконтактна карта (макар, че в момента 75% от участвалите в допитването плащат в брой) и някой да постави избраните от тях стоки в пакети, така че те да не се занимават с това.
В момента най-силно дразнещите ги неща при пазаруването са разместени етикети върху стоките или такива с цени за изтекла вече промоция, нелюбезни или бавни служители или такива, които не могат да ги насочат към стоката, която търсят. А също и мръсните колички в магазините, посочва Георгиева.
Участничките в това проучване са представителки на 1.133 млн. българки, живеещи в градовете, които са и основната целева група на рекламодателите. 38 на сто от тях обичат страстно да пазаруват, а 20 процента са сред първите, които използват нови начини за пазаруване.
Накратко - жените искат, когато пазаруват в бъдеще,да им е лесно, комфортно, да разполагат с технологии, които да ги улесняват ида има персонал, който да им помага.