Производители на зеленчуци от Крит рекламират стоката си у нас

Обединение от седем организации на производителите на зеленчуци на остров Крит започват кампания по рекламата на стоката си у нас. Те са спечелили проект, което предвижда в продължение на три години в България и в Полша да се проведе рекламна кампания на техните домати, краставици и чушки на стойност 3 млн. евро.
Половината от парите са от фондове на ЕС, 20 на сто идват от гръцкия бюджет, а с 30 на сто участват самите фермери.
Засега България държи първо място по експорт на тези зеленчуци от страните в Ес, твърди Даракис Емануил, председател на асоциацията на тези производители. 25 на сто от произведените на Крит краставици, домати и чушки се изнасят.
Производителите ги представят като здравословна храна, тъй като отговарят на множество стандарти и имат няколко сертификата за качество.
Годишно на острова се произвеждат 100 хил. тона от този вид зеленчуци като топлият климат позволява няколко реколти, посочват фермерите.
Проектът е важен за тях на фона на руското ембарго, последствията от което тепърва ще се усещат, смята Емануил. Причината за това е, че с идването на новата реколта френските и испанските зеленчуци няма да имат пазар освен този в Европа, което ще подбие цените на останалата продукция.