Българските тв зрители предпочитат рекламите да са по-дълги, но по-редки

Близо 60% от българите гледат телевизия поне 3 часа дневно, а 40% , а една четвърт не могат да назоват повече от 5 реклами, които са гледали през деня. Това са част от изводите за България от международно изследване, направено от компанията за платени телевизионни програми Discovery Communications и компанията за потребителски изследвания Future Foundation.
За проучването "Бъдещето на телевизионната реклама" са анкетирани 3 000 телевизионни зрители от 10 пазара в региона на Централна и Източна Европа, Близкия Изток и Африка (CEEMEA): България, Чехия, Унгария, Полша, Румъния, Русия, Южна Африка, Турция, Украйна и ЮАР.
Според резултатите България е втората водеща страна в региона с 52% от зрителите, които искат рекламите да бъдат по-дълги, но да се излъчват по-рядко. Преднина имат единствено унгарците с 57%.
Осемдесет процента от българите споделят мнението, че качеството на телевизионните предавания ще се влоши, ако няма реклами, твърдят авторите на изследването. От резултатите му се вижда, че 70% от българите са търсили продукт или услуга онлайн след като са видели телевизионната реклама. Средният процент за държавите, попаднали в изследването, е 50.
85% от потребители в страната биха искали да имат възможността да пропускат дадена реклама, за да избират и гледат най-подходящата за тях.