Потребителите най-често се оплакват от дефекти на компютри и мобилни устройства

Потребителите най-често се оплакват от дефектна комуникационна техника. Половината от постъпилите 7931 жалби за рекламации в Комисията за защита на потребителите (КЗП) през 2014 г. са за мобилни апарати, преносими компютри, таблети и пр., съобщиха оттам.
Гражданите търсят съдействие от контролния орган и при дефектни битови уреди, облекла и обувки, проблеми с доставчици на обществени и битови услуги и с търговци в сферата на туризма. Рекламациите са свързани още с потребителски кредити, мебели, автомобили, мотопеди и резервни части за тях, храни и напитки, носители на информация, стоки за деца.
Близо 70% от жалбите за рекламации са решени в полза на потребителите, твърдят от ведомството. По част от останалите работата все още не е приключила, а други са неоснователни или не са придружени с необходимите документи. Някои от жалбите са извън правомощията на КЗП и са препратени до други институции за предприемане на действия по компетентност, отчитат от ведомството.
От утре, 27 март, се очаква да заеме постовете си новото ръководство на комисията, назначено наскоро.
Експертите на Комисията за защита на потребителите напомнят, че последните промени в Закона за защита на потребителите дават възможност рекламациите да бъдат предявявани във всеки обект на търговеца в страната, когато той има магазини в различни населени места.
Преди новостите в закона беше задължително рекламацията да се предявява в магазина, от който е била купена стоката. Потребителите получиха и правото да поискат парите си обратно за стока, която до две години от купуването й е била ремонтирана три пъти и прояви дефект за четвърти път.