Интересът към онлайн пазаруването доведе до отварянето на все повече такива магазини

Само през последните шест месеца - от февруари до юли, онлайн магазините у нас са се увеличили с 10 на сто спрямо година по-рано. Увеличението на новите магазини е в унисон с тенденцията за ръст на електронната търговия, която в последните години расте с бързи темпове в България. Това сочат данни на компанията за поддръжка на сайтове "Суперхостинг.БГ".
Според проучване на организацията Ecommerce Europe, цитирано от "Суперхостинг.БГ", онлайн търговията в България е отбелязала 27% ръст през миналата година, сравнено с 2013 г., съобщава в днешния си брой "Капитал daily".
По данни на Националния статистически институт (НСИ) стойността на продажбите от електронни магазини се е увеличила с 15% за миналата година спрямо 2013 г. Така оборотът е надминал 5 млрд. лв., а близо 17% от българите са се възползвали от интернет като възможност да си поръчат стока или услуга.
Най-голям дял в онлайн покупките заемат дрехите и спортните стоки - 73 на сто. За 31% интернет е бил удобно място да си купят стоки за дома, почти толкова е делът и на тези, които са го използвали за хотелски резервации и организиране на пътувания.
Методи Дреновски, управител на "Суперхостинг.БГ", също казва, че все още най-често онлайн се пазаруват дрехи и обувки, затова и тенденцията е да се откриват и много нови магазини точно в този сегмент.
Дреновски разказа, че има ръст и при създаването на електронни магазини за мобилни аксесоари. "Не знам дали ще се получи бум, но определено стават популярни", разказа той.
По наблюдения на "Суперхостинг.БГ" наличието на онлайн магазин допълнително към физически такъв помага и на продажбите в реалния обект. Причината е, че потребителите предпочитат да проучат продуктите, които търсят на сайта, а след това да си ги купят "на живо".