Едва 14% от клиентите на ЧЕЗ плащат безкасово сметките си

Над 200 хил. битови клиенти на ЧЕЗ са избрали да платят безкасово сметките си за електроенергия от началото на годината до края на август. Те използват банките, интернет, терминални устройства или мобилния си телефон, за да платят сметките си за ток, като броят на транзакциите достигна 1 622 632.
Безкасовите плащания достигнаха 14% от общия брой плащания, осъществени през този период.
Най-предпочитаните начини за безкасово разплащане са по интернет чрез системата ePay.bg и директният дебит на банките. Средно на месец 87 хил. сметки за консумирана електроенергия се плащат през ePay.bg, а близо 75 хил. клиенти на ЧЕЗ покриват задълженията си автоматично чрез банковата си сметка.
През последните години устойчиво нараства броят на клиентите на ЧЕЗ, които предпочитат да бъдат обслужвани от разстояние, посочват от компанията. Оттам напомнят, че безкасовите начини на плащане спестяват време и усилия на потребителите и ги правят независими от мястото и работното време на касите. За осемте месеца на 2015 г. над 739 хил. плащания са извършени по банков път. Ръст от 8% се регистрира при интернет плащанията - близо 883 хил. за осемте месеца на 2015 г.
Клиентите на ЧЕЗ оценяват разнообразието от 100 вида услуги, които компанията предлага. Най-висока положителна оценка потребителите поставят на многообразието от начини за плащане на сметките за електроенергия – общо 85% от запитаните при последното проучване са удовлетворени от предлаганите възможности, като най-голяма е удовлетвореността от различните начини за плащане на сметките.
Компанията предлага 9 начина за безкасово плащане, включително по банков път, чрез системите на ePay.bg, Icard.bg и "Транскарт", директно през сайта на ЧЕЗ, по интернет, на банкомат или чрез мобилен телефон. Всеки месец средно 202 хиляди души използват някой от тези начини, за да платят сметките си за ток.