Секторни комисии ще помиряват потребители и търговци при спор

От началото на годината към Комисията за защита на потребителите (КЗП) работят секторни помирителни комисии. Вече е определен съставът им, а министърът на икономиката е утвърдил правилник за дейността им.
Секторните помирителни комисии, които ще помагат за разрешаване на спорове между потребители и търговци в отделни сфери, ще работят в София. Паралелно с това ще продължат в 12 града да работят и общите помирителни комисии. Това обяснява в интервю пред "Труд" Димитър Маргаритов, председател на КЗП.
Той допълва, че новосъздадените помирителни комисии са в така наречените чувствителни сектори, където са и най-много жалбите, получавани в комисията - естествените монополисти като ВиК, транспорт, финансови услуги, застрахователни.
Разрешаването на споровете, както и досега, ще е безплатно и ще трябва да става в рамките на 90 дни, в които да се намери приемливо и за двете страни решение.
"От едно съдебно решение винаги някой е недоволен - един печели, друг губи. А тук идеята е да се намери пресечната точка в интересите", обяснява Маргаритов.
В отговор на въпрос той уточнява, че когато търговец не изпълни решение на такава помирителна комисия, КЗП се обръща към съда, където в общия случай делата се печелят, обяснява Маргаритов.
От думите му се разбира, че секторните помирителни комисии предстои ефективно да започнат работа.
Очаква се секторните комисии да помагат при разрешаването и на спорове свързани и с трансгранични онлайн услуги, което е част от новата услуга на ЕК, а именно електронната платформа за решаване на спорове. Такава платформа се очаква да заработи в средата на февруари тази година и където всеки ще може да потърси съдействие при решаване на спорове, чрез електронен портал безплатно.