Конкурентните летни дестинации атакуват пазарите с реклама
Гърция увеличи тази година с 50 процента бюджета си за реклама и въведе данъчни облекчения за компаниите от туристическия сектор, Турция ще се промотира активно в 80 страни, Румъния за първи път активно предлага пакети за ранни записвания - това са само някои примери как съседните летни дестинации се борят с кризата и с прогнозирания отлив на чужди туристи.
За разлика от тях за момента България няма някаква ясна стратегия как би преодоляла трудностите в летния сезон, които се очакват тази година. Бюджетът за реклама не позволява и по-активна кампания за популяризиране на дестинацията. Единствените усилия, които се правят, са на хотелиерите и туроператорите, които се опитват да предлагат атрактивни оферти за чуждите туристи.
Финансовата криза тази година ще засегне туризма не само в България, а малко или много във всички останали страни, сочат прогнозите на международните специалисти. Пътуванията ще са по-малко, за по-кратко време и на по-къси разстояния, предвиди наскоро доклад на Световната туристическа дестинация. Продуктът, който ще се търси, ще е съчетание между добро качество и изгодна цена.
Ефектът от кризата върху летния сезон в България вече дори се усеща, макар годината да е едва в началото си. Големите туроператори, които работят на германския, британския и руския пазар, отчитат сериозен спад на ранните записвания (до 50% спрямо предходната година). В извънкризисни периоди по това време би трябвало вече да се очертае картината как ще премине летният сезон. Тази година туристите очакват до последно най-изгодните оферти за най-атрактивните дестинации.
Този сезон повече от всякога ще зависи от късните записвания - Last Minute, заяви представителят на германския туроператор ITS за България Калин Сутев. Ще се търсят евтините оферти, добави той.
Атрактивната цена и масираната реклама биха помогнали на туризма да се справи с кризата, казват от бранша.