8 компании кандидатстват за рекламата на българския туризъм в чужбина

8 компании и консорциуми са подали оферти в конкурса на икономическото министерство за реклама на българския туризъм в Германия, Русия и Великобритания, съобщиха от институцията. Някои от тях са кандидатствали само за един от пазарите, а някои са се явили за всичките, казаха още от министерството.
В конкурса, чиято прогнозна стойност е 6,4 млн. лв. без ДДС, оферти са подали руската рекламна агенция "Сорек Медиа", както и нестопанското сдружение от Москва "Междурегионална фондация за устойчиво развитие на туризма". Дошли са и две предложения от Германия - от агенциите "Крос Уърлд" и "Бест Вербеагентур". Останалите кандидати са български. Оферти са подадени от "Триас холдинг", обединението между "Медиа консулта" и рекламна агенция "Крес", както и от "Мак адвъртайзинг". Последният кандидат е консорциум между "Нойзи дизайн и реклама" и рекламна група "Таргет медия".
Предстои да бъдат отворени ценовите оферти на компаниите, след което ще бъде избран и изпълнителят на поръчката.
Промоционална реклама на българския туризъм в Германия, Русия и Великобритания ще бъде направена със средства от европейската програма "Регионално развитие". От тези три държави идват и най-много туристи в страната. Според заданието кампаниите ще включват ПР активности, публикации в специализирани медии, поставяне на билбордове и други, което е най-мащабната кампания в тези страни досега.
Според заложените изисквания кандидатите за реклама на руския пазар трябва да имат минимум 2 млн. лв. оборот за всяка от последните три години. За рекламата в Германия и Великобритания прагът е 3 млн. лв. Отделно се изисква и изпълнението на три договора по сходни поръчки.