България е четвъртата най-добра дестинация за 2011 г. според класация на британските пощи

България заема четвърто място в света като страна с най-добро качество на туристическия продукт на достъпна цена за британците. Това показва последното проучване Holiday Barometer, което се прави всяка година от британските пощи.
В проучването са включени 40 държави от целия свят. Начело на класацията са Шри Ланка, Испания и Чехия, а след България остават Мексико, Унгария, Португалия, Тайланд, Хърватия, Турция, Дубай, Египет и др.
В изчислението са включени осем показателя, сред които цените на напитките и храната както и тези на слънцезащитния крем и спреят против комари.
Данните показват още, че в сравнение с 2010 г. в пет от седемте обхванати от изследването страни от еврозоната цените са се повишили.
Кипър е единствената страна с рязък спад в цените с 8%, а най-голямо поскъпване е имало в португалската област Алгарве, където заради ръста в цените на храната и слънцезащитния, общият показател показва оскъпяване на дестинацията с 39%. Това е свалило позицята на Португалия от челното й място в класацията през 2010 г. на седмо място за 2011 г.
Турция, която до неотдавна беше смятана за най-евтино място за ваканция в Европа, сега е паднала надолу до 17-а позиция.
През пролетта страните от еврозоната са спечелили в качеството им на туристически дестинации заради размириците в Египет и Северна Африка, които до този момент са били сред най-посещаваните от британците.
През 2012 г. голямата битка ще бъде между близките и далечните дестинации и ако се запази тенденцията от миналата година, отново Европа ще е печелившият от арабската пролет и дълговата криза, се посочва в изследването. Според него Хърватия има реалният шанс да се окаже най-евтината дестинация.
За България анализаторите не смеят да се ангажират дали ще успее да се изкачи още в класацията заради обявените намерения на страната да разширява палитрата си от предложения, така че да не продължава дасе развива само като морска и ски дестинация.
Holiday Barometer събира данни за цените в различните страни по света и ги групира в анализ за потенциалните туристи спрямо жизнения стандарт на конкретната дестинация.
Според класацията българският лев е и в топ 20 на най-много продаваните валути като заема 16-а позиция. Очаквано на първо място е еврото, следвано от долара, турската лира, австралийския и канадския долар, следвани от швейцарския франк. През 2011 година от топ 20 е отпаднала японската йена, отваряйки място за новото мексиканско песо след като продажбата му нараснала със 78% за година. Заради земетресението и последвалото го цунами през март и ефекта върху цялата страна японската валута отбелязва спад в търговията си с 28% за година. Китайският юан запазва 20-ото си място на най-продавана валута. |