За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
zheravna
Рейтинг: 676 НеутралноДобра рекламна статия. Колко ли е прибрал този ,които я е написал ич колко ли е дал на редактора??
d
Рейтинг: 233 НеутралноЕ, естествено, че е рекламна! Кво лошо има в това? Ти още в соц-а ли живееш?
21 век, свободна икономика - helloooo!
Има един банер отгоре "с подкрепата на...", ще ти извади очите.
Daniboy
Рейтинг: 1013 НеутралноГотина статийка, може да се възползвам след 4-5 години
„Най-хубавото в този живот е да се правиш на идиот.”geopolitic60
Рейтинг: 120 НеутралноНе знам защо превеждат капитан като скипър след като е шкипер. Много брак в превода господа журналисти. Ако работите за чужда компания както работят повечето български капитани и механици след тежки интервюта, медицински прегледи и купища положени изпити за нужните сертификати платени от собствения джоб може би тогава и вие бихте достигнали що годе някакво прилично ниво.
Станислав
Рейтинг: 1400 ЛюбопитноДо коментар [#1] от "zheravna": Нешо по-тъп@ не успя ли да измислиш като коментар? Я пробвай пак!
“Wine makes daily living easier, less hurried, with fewer tensions and more tolerance” B. Franklinmojitoto
Рейтинг: 8 ВеселоБраво на Татяна Димитрова (автора). Аз съм изкарал курсовете и в България и към Кралската Яхтинг Асоциация в Портсмут. Нещата за курсовете са точно така, както казва този грък. Ако някой иска да се научи да бъде Скипер, може да се запише в едно от над 2200-те сертифицирани училища на асоциацията в целия свят. Другите, които искат да станат Шкипери, могат да си приготвят 4-500 лева и да си вземат картончето да се хвалят наляво-надясно.
mmarto
Рейтинг: 676 НеутралноДо коментар [#6] от "mojitoto":
Абе да ви.... и скиперте и шкиперите. Кой от рибарите има сертификат, а според мен няма нужда да спорим кои са истинските морски вълци!
the_fat
Рейтинг: 177 НеутралноНе ми стана ясно за чий трябва да се набутваш с няколко хилки за курсове при положение че е по евтино да наемеш яхта с шкипер-всяка година па даже и по често.Това при положение че нямаш яхта и не си 6-7 месеца в морето.Ако имаш е ясно че ти трябва тапия,и тогава Кавала е правилното място.Обаче господина Софицис явно е объркал посоките.
Хората в Бг ако е разбрал в момента нямат пари за парно и ток ,какви курсве какви яхт-клубове?Иначе верно почивка на яхта
група 5-10 човека + шкипер си е най изгодно Адриатика,Бело-
морие,Егея,Караиби и т.н.Тва е туризъм...еххх
the_fat
Рейтинг: 177 НеутралноДо коментар [#7] от "mmarto":
Пич,рибарите-ако става въпрос за тея с лодките нямат нужда от тапии понеже не се отделят повече от 2 -3 мили от брега.Така че ако гемият се катурне доплава "моряшката" до брега.Те си знаят морските възли и без курсове,от познания по навигаця няма нужда,даже и спасителни пояси нямат...
mmarto
Рейтинг: 676 НеутралноДо коментар [#9] от "the_fat":
А може и рибари, като японските които ловят китове или норвежки или ... има едни такива, сурови, корави, яко жилави, които като минат покрай теб и мирише на море.
iskrata78
Рейтинг: 233 Неутрално"Не ми стана ясно за чий трябва да се набутваш с няколко хилки за курсове при положение че е по евтино да наемеш яхта с шкипер-всяка година па даже и по често.Това при положение че нямаш яхта и не си 6-7 месеца в морето.Ако имаш е ясно че ти трябва тапия,и тогава Кавала е правилното място.Обаче господина Софицис явно е объркал посоките.
Хората в Бг ако е разбрал в момента нямат пари за парно и ток ,какви курсве какви яхт-клубове?Иначе верно почивка на яхта
група 5-10 човека + шкипер си е най изгодно Адриатика,Бело-
морие,Егея,Караиби и т.н.Тва е туризъм...еххх"
Колега, уважавам правото ти на мнение, но ако не знаеш да ти кажа, че около Порто Карас има не едно и две т.нар. български села! С бели къщи, високи огради и сини прозорци, и покриви.
Трябва ли да допълвам, че 1/3 от яхтите, паркирани на яхт-кейовете са собственост на заможни българи.
А не става дума за рибарски лодчици, а за съдове с
дължина от 10 м. нагоре.
Поздрави.
ь
Рейтинг: 1416 Неутрално[quote#8:"the_fat"]Не ми стана ясно за чий трябва да се набутваш с няколко хилки за курсове при положение че е по евтино да наемеш яхта с шкипер-всяка година па даже и по често.[/quote]
)) Ние сме морска страна, но нямаме морска култура
Курсовете ни са пълна боза и няма даже практически изпит, което си е безотговорно
Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)Тръпката да я управляваш, ама няма как да ме разбереш
the_fat
Рейтинг: 177 НеутралноДо коментар [#12] от "ь
да де и аз това казвам..ако имаш яхта нямаш проблем с тапиите,въпроса е имаш яхта..
До коментар [#11] от "iskrata78":
колко бг-яхти има 100-200-1000....?
Ivan Ivanov
Рейтинг: 5 НеутралноХа ха ...
))))))
Чудничко поне 3000 Евро значи струва това което имам в главата си свързано с мореплаването според гръцкия капитан, а като добавим и факта че две лета помагах да се строи дванадесетметровата яхтичка на която после бях тоя дето вършеше всичко докато плавахме плюс познанията ми свързани с карането и поддръжката на по-леки ветроходни съдове. Ми то аз съм си едно съкровище по критериите на Кралската яхтинг асоциация
Euronymous
Рейтинг: 1078 НеутралноТрябва да се помага на гърците...
From the depths of Norway , take out your crop pain and feel the true evil !dimko
Рейтинг: 789 НеутралноДо коментар [#7] от "mmarto":
Всеки професионален рибар има септификат...
iskrata78
Рейтинг: 233 НеутралноДо коментар [#13] от "the_fat":
iskrata78Поне 200 със сигурност. Аз познавам лично 10 човека.
mmarto
Рейтинг: 676 ВеселоДо коментар [#16] от "dimko":
Е сигурно, то 100% е задължително, ако не беше задължително нямаше да имат. Също така съм сигурен, че и Шумахер има шофьорска книжка. Вероятно се е явявал на курсове при някой, който не е и на половина добър шофьор като него.
madefor
Рейтинг: 8 НеутралноЗа щастие почивката на яхта придобива все повече популярност и за българските туристи. Има не един и два сайта, като http://www.sail.bg които предлагат катамарани и яхти под наем. Има и не малко школи за ветроходство, като тази на С. Караманлиев например. Дано не стихва интересът и хъсът на българина към моретата и свободата...