Туроператорите предлагат да се направи нов туристически сайт на България

Браншовите организации в туризма смятат, че е наложително да се направи нов сайт на България като туристическа дестинация, вместо да се мислят подобрения на сегашния, който по оценката им не е полезен и функционален, а освен това е с остаряла концепция. Това стана ясно по време на дискусия за електронния маркетинг на България в рамките на започналото изложение "Ваканция и СПА експо" в София.
Участниците в дискусията посочиха сериозни недостатъци в действащия в момента сайт - http://bulgariatravel.org. Сред тях са проблеми с концепцията му, която почива на нелогична структура, непозволяваща създаването на нови продукти и връзки да се включат в сайта. "Сега се правят нови туристически райони и това означава, че те няма да получат присъствие на този сайт", даде пример Байко Байков, председател на Българската асоциация на туроператорите и туристическите агенти (АБТТА).
Освен това националният туристически сайт не може да поеме голям трафик. Това е на фона на проблема, че тъй като сайтът на практика не се поддържа, нито популяризира в социалните мрежи, не привлича особен интерес. Повечето потребители, когато влязат, разглеждат една или две страници и напускат сайта, посочват още туроператорите.
По време на дискусията беше показано, че в youtube клиповете за туризма в България имат по под 200 гледания за десет месеца.
През тази година в бюджета са предвидени 600 хил. лв. за електронен маркетинг на България. Затова от АБТТА предлагат да се създаде изцяло нов сайт, който ще струва най-много 30 хил. евро и който да отговаря на съвременните критерии за качество, да е лесен за ориентиране и да има добра навигация.