СПА индустрията награди най-добрите в сектора

СПА индустрията награди най-добрите в сектора

СПА индустрията награди най-добрите в сектора
Българският съюз по балнеология и СПА туризъм раздаде традиционните си награди за най-добрите в бранша на церемония след края на втория годишен конгрес на организацията в Сандански.
Наградата за иновативна СПА дестинация спечели Община Хисаря. Иновативен медикъл СПА хотел 5 звезди е "Стримон СПА клуб", Кюстендил, а в по-ниската категория - 4 звезди наградата взе "Белчин Гардън", Белчин баня.
Иновативен СПА хотел, 4 звездие СПА хотел "Хисар", а за иновативна СПА концепция отличието отиде при "Акватек". За иновативна СПА програма за медикъл СПА  бе отличен хотел "Свети Георги", Поморие - заради високо оценената от бранша комплексна таласопрограма за профилактика и рехабилитация на метаболитния синдром.За иновативна СПА програма с натурални български ппродукти бе отличена Таня Беличенова, СПА мениджър във Велинград.
Бизнесменът Стефан Шарлопов остава начело на организацията.
В световен мащаб от 2007 до 2013 г. броят на СПА курортите се е увеличил с 6.7 на сто до близо 106 хиляди. Това показват данни на Global Spa&Wellness Economy Monitor. Заети в СПА индустрията са 1.9 млн. души. На общо 74.1 млрд. долара се оценяват годишните приходи в сектора. Най-голям дял от тях се пада на Европа - 29.8 млрд. долара, следвана от Азиатско-Тихоокеанския регион - 18.8 млрд. долара и Северна Америка - 18.3 млрд. долара. 
Европа остава най-големият пазар на уелнес туризъм по данни от 2013 г. по критерия брой пътувания. За някои туристи това е основната причина за пътуванията им, за други - процедурите в СПА центровете са част от ваканцията. Втората група има по-голям дял с 84 на сто от приходите и 87 на сто от пътуванията. За 2013 г. икономиката на уелнес туризма се оценява на 494 млрд. долара, което е ръст от 12.7 на сто спрямо година по-рано.
Според данните на Евробарометър, оповестени през март, всеки седми (13%) от жителите на Европейския съюз посочва СПА, уелнес или здравни процедури като цел на пътуванията си.
Експерти посочват, че основният критерий, по които чуждестранните туристи избират къде да отидат на такъв вид почивка е цената на услугите, което се оказва решаващо конкурентно предимство на България.