Откъде идват най-много туристи през последните 25 г. (графика)

Откъде идват най-много туристи през последните 25 г. (графика)

Откъде идват най-много туристи през последните 25 г. (графика)
Слънце, лято, море. За 25 години от падането на тоталитаризма българският туризъм претърпя пикове и спадове, загуби едни пазари и намери нови, възползва се или проигра позиции заради световни и местни политически и икономически катаклизми.
Видеото от новата рубрика "С две думи" показа по забавен начин как са са се променяли нагласите на чужденците да почиват в България и как политическите процеси са повлиявали една или друга тенденция.
Графиката по-долу, базирана също на официалните данни на Националния статистически институт, представя същата информация, но в друг по-стегнат формат.
Изводът е - България затвърждава имиджа си на нискобюджетна туристическа дестинация и печели туристи от други държави тогава, когато в тях има спад на доходите.
Данните са групирани по основни пазари съобразно промените на политическата карта на Европа през последния четвърт век. Така през годините данните за "Съветски съюз" се трансформират в две линии - Русия и Украйна, които изпращат преобладаващата част от туристите спрямо всички останали 13 бивши съветски републики. С разпада на Югославия графиката на "Дневник", следвайки подхода и на официалната статистика, избира да се фокусира върху "Сърбия и Черна гора" между 1996 и 2005 г., а след обявяването на независимостта на Подгорица, следи само Сърбия.
Под "Вишеград" следва да се разбират общо туристите от Полша, Чехословакия (след разделянето на страната през 1993 г. само Чехия) и Унгария. Групирането им се налага поради сравнително малкия брой туристи поотделно, като се отчита значението на този пазар в миналото и потенциала му днес.