Шуменската "Тропик" се завръща на руския пазар

Шуменската "Тропик" се завръща на руския пазар

Шуменското консервно предприятие "Тропик" АД възстановява позициите си на руския пазар. Дружеството започва да изнася продукцията си от готови ястия и компоти в Русия, съобщи Азис Садула, председател на съвета на директорите на "Тропик" АД след посещението си в Москва. През март ще бъдат подписани конкретни договори с руски бизнесмени. Досега предприятието е изнасяло в Русия малки количества от продукцията си чрез посредници. "Това е огромен пазар, непосилно е за нашите възможности да го задоволим. Там се търси всичко, което произвеждаме. Жалко е, че Чехия и Унгария изместиха България от традиционното й място на руския пазар. От друга страна, българските храни се облагаха с непосилни мита. При посещението ни в Русия обаче усетихме добрата нагласа към нашите стоки", твърди Азис Садула.

"Тропик" АД произвежда месни, плодови и зеленчукови консерви, лютеница и конфитюри. Най-новото в асортимента му са сладката от ягоди, малини, кайсии, праскови, череши, вишни, изработени по израелска рецепта.

За първи път през миналата година консервното предприятие проби на пазара в Грузия, изнася също така продукция за Израел, Чехия и САЩ.

"Тропик" АД е приватизирано през 1999 г., наследник е на бившия консервен комбинат. Собственик на 72 процента от капитала на дружеството е местната фирма "Диавена инвест".

"Заварихме силно намалено производство, част от работниците бяха в неплатен отпуск, а външните пазари - изгубени. В момента в завода работят 220 постоянни служители, а през летните месеци назначаваме още толкова", каза Садула. През последната година в предприятието са инвестирани над един милион лева за нови поточни линии и автоматизация на производството.

"Недостигът на качествени суровини е основен проблем за производителите на консерви. Земеделските стопани често не търсят съвети от агроспециалисти, а това се отразява на качеството на продукцията им", посочва Азис Садула. Според него държавата може да се намеси като посредник за съчетаване на интересите на производителите на плодове и зеленчуци и консервните фабрики. Садула уверява, че продуктите на "Тропик" се приемат добре зад граница, а вече и все повече българи се убеждават, че е по-евтино и по-лесно да си купят готови консерви, отколкото да ги приготвят сами.